jacekj Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 (edytowane) Co do spalania to w artykule w Motocyklu podają że teoretyczny zasięg Stroma to 407 km.. Viadro 455 km (zbiornik paliwa DL 22 l w tym 5 l rezerwy .. Viadro 25 l) podane wartości są rzeczywiście bardzo teoretyczne. Mój przejeżdża ok. 310 km i świeca mu się wszystkie możliwe kontrolki, tak że strach dalej jechać bez tankowania. Prawda jest też i taka, że nawet wtedy gdy już wydaje się, że w baku jest pusto to przy tankowaniu nie wchodzi mi więcej niż 19 litrów. Nie wiem więc, czy tem te 3 litry zapasu jeszcze były, czy też pojemność 22 litry jest czysto teoretyczna a je już jechałem na oparach ze zbiornika :flesje: . Jeśli zaś chodzi o spalanie, to u mnie waha się pomiędzy 5.5 - 6.5. Zwykle ok. 6.1 l/100 km. Nie najgorzej jak na litra, nawet przy spokojnej jeździe. ps. mój jest z 2004 r. ale po jedym sezonie - jak nówka - ma przebieg ok. 6kkm. J Edytowane 12 Lutego 2008 przez jacekj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtasik Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 jacekj -> ...a tankujesz motóra w pozycji pionowej czy postawionego na nóżce bocznej ?? ...ja przy spokojnej jeździe (~120km/h) ...mam zasięg 300-320km ...mój rekordowy przelot na zbiorniku to 370km ...no ale jak czasem mi się 'wariat' włączy :lalag: ...to po przejechaniu ~220km ...zaczynam nerwowo się rozglądać za stacją paliw :D ...swoim DL'em przez dwa sezony nakręciłem 44k km ...i odniosłem wrażenie, że jak pękło 30k km ...to zaczął mniej palić ...nie jestem w stanie określić o ile mniej ...ale zauważalnie wzrosły mi przebiegi na jednym zbiorniku paliwa ...czyżby po tych pierwszych 30k km dopiero się dotarł? :) ...aha wcześniej pojawiały się pytania jak interpretować odczyty z wskaźnika poziomu paliwa ...więc przytoczę fragment instrukcji obsługi: Wskaźnik poziomu paliwaWskazuje ilość paliwa pozostałą w zbiorniku. Przy pełnym zbiorniku wyświetlone zostaje pięć segmentów. Symbol dystrybutora zaczyna migać, gdy poziom paliwa w zbiorniku spadnie poniżej 5,0 l. Dolny segment zaczyna dodatkowo migać, jeśli ilość paliwa spadnie poniżej 2,7 litrów. WAŻNEPrzy motocyklu ustawionym na nóżce bocznej odczyt paliwa nie będzie prawidłowy. pozdr, w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zalmen3 Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Kurcze dawno na tym forum nie czytalem tak rzeczowej dyskusji :rolleyes: Dorzuce tylko jeszcze cos od siebie w temacie co by nie zasmiecac:Moje Viaderko spalilo mi w trasie niemieckiej (autostrada; do 160 km/h) 6,01 litra, natomiast w trasie polskiej (wiadomo jakie drogi; do 120 km/h) 5,43 litra. Swoje spostrzezenia opieram na lacznie niespelna 1000 km (bo krotko mam wiadro :biggrin: ). O DL'u (KLV) nie napisze nic - nawet ich nie bralem pod uwage przy wyborze - poprostu lubie Hondy :wink: Pozdrawiam Cytuj Internetowy sklep komputerowy http://mirwit.com.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 podane wartości są rzeczywiście bardzo teoretyczne. Mój przejeżdża ok. 310 km i świeca mu się wszystkie możliwe kontrolki, tak że strach dalej jechać bez tankowania. Prawda jest też i taka, że nawet wtedy gdy już wydaje się, że w baku jest pusto to przy tankowaniu nie wchodzi mi więcej niż 19 litrów. Nie wiem więc, czy tem te 3 litry zapasu jeszcze były, czy też pojemność 22 litry jest czysto teoretyczna a je już jechałem na oparach ze zbiornika ;) . Też miałem takie wrażenie, przy tankowaniu do pełna weszło mi jakieś może 17-18l, i się zdziwiłem bo w zbiorniku nie miałem za wiele.PS. Czy miałby ktoś może serwisówkę do DL1000 w wersji elektronicznej, lub miałby do odsprzedaży, skserowania za opłatą, itp, itd? W necie jest manual do DLa ale tylko do modelu K3 niestety. O DL'u (KLV) nie napisze nic - nawet ich nie bralem pod uwage przy wyborze - poprostu lubie Hondy :icon_razz: Ja brałem Varadero pod uwagę ale czysto teoretycznie, bardziej podoba mi się DL a jeżeli już wiadro to te nowsze z innym już reflektorem, ale one zbyt drogie są. Z resztą moim poprzednim motocyklem też było Suzuki i sobie chwaliłem, nie miałem żadnych awarii. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOLIAT Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 PS. Czy miałby ktoś może serwisówkę do DL1000 w wersji elektronicznej, lub miałby do odsprzedaży, skserowania za opłatą, itp, itd? W necie jest manual do DLa ale tylko do modelu K3 niestety. Przyłączam się do prośby krzychuu_ktm... z checią bym skorzystał z takowej... Pozdro... P.S. Teraz to już trochę bardziej niż trochę zeszliśmy z tematu... ale żeczywiście jest rzeczowo... Więcej takich ciekawostek... W końcu go wycofują więc chyba należy mu się trochę uwagi... ;) ... Uczcijmy go minutą ciszy hi hi hi... :P POZDRo :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Przyłączam się do prośby krzychuu_ktm... z checią bym skorzystał z takowej... Pozdro... P.S. Teraz to już trochę bardziej niż trochę zeszliśmy z tematu... ale żeczywiście jest rzeczowo... Więcej takich ciekawostek... W końcu go wycofują więc chyba należy mu się trochę uwagi... :icon_mrgreen: ... Uczcijmy go minutą ciszy hi hi hi... :icon_mrgreen: POZDRo ;) odbiegliśmy, no ale wszystko jest o DLu, także myślę, że nie ma sensu zakładać innego tematu tylko po to żeby był, skoro tutaj jest już dość dużo informacji na temat Vstroma. Wg. mnie ten temat mógłby zostać, można by tylko przemianować temat.. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikodem Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Mam serwisówkę do K4 ale 650Apropos Power comandera czytałem na zagranicznych stronkach o dl coś takiego http://vstrom.info/faq/index.php?action=ar...d=61&artlang=en Ciekawy jestem waszej opinii o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Apropos Power comandera czytałem na zagranicznych stronkach o dl coś takiego http://vstrom.info/faq/index.php?action=ar...d=61&artlang=en Ciekawy jestem waszej opinii o tym. witam, to jest rezystor jakich pełno na naszym allegro do samochodów osobowych. Działa to na zasadzie oszukiwania komputera, który dostaje informacje o niższej temperaturze silnika i w efekcie silnik chodzi cały czas jakby na ssaniu, więc dostaje więcej paliwa i wydaje się jakby miał lepsze osiągi.. Takie działanie przedstawiają przynajmniej rezystory do samochodów, których pełno na allegro. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikodem Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 witam, to jest rezystor jakich pełno na naszym allegro do samochodów osobowych. Działa to na zasadzie oszukiwania komputera, który dostaje informacje o niższej temperaturze silnika i w efekcie silnik chodzi cały czas jakby na ssaniu, więc dostaje więcej paliwa i wydaje się jakby miał lepsze osiągi.. Takie działanie przedstawiają przynajmniej rezystory do samochodów, których pełno na allegro. pozdrawiam To chyba trochę nie to samo :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bratek Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 ja może bym wolał Honde, gdyż dotychczas właściwie miałem tylko Hondy. Jednak ze względu na cenę, mase, gabaryty, spalanie i wygląd zrezygnowałem z Varadero. Niestety ale dla mnie Honda została pobita na tych polach. Skusiłem się na DL 1000 i zobaczymy jak się będzie sprawował. No chyba, że uzbierma na Varadero po liftingu z wtryskiem paliwa.... a jeśli chodzi o sprzedaż, to taka jest wersja oficjalna Suzuki, bo w salonie nic więcej nie mówią, jak że nie spełnia normy Euro. A ja mam motocykla z Californii i myślę, że spełnia normę Euro 6, albo 8. Bo jest cięższy od "zwykłego DLa aż o 2kg!!!! w czym sie mieszczą dodatkowe pochłaniacze oparów, zaworki i srorki aby spaliny były najczystsze na świecie :)myślę, że po prostu DL650 został wkreowany na motocykl wspaniały i niezastąpiony, stąd słaba sprzedaż 1000ca i brak jego w ofercie na 2008. Mogę opowiedzieć, że jak byłem w salonie Poland Position pod koniec zeszłego roku, w sprawie 1000ki, to nie udało mi się wiele dowiedzieć na jego temat, tak sprzedawca zachwalał 650tke!! normalnie szok jak był nachalny, żeby mi wciśnąć 650tke i abym pod żadnym pozorem nie spojrzał na 1000ca!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaleSatan Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 Mam serwisówkę do K4 ale 650Apropos Power comandera czytałem na zagranicznych stronkach o dl coś takiego http://vstrom.info/faq/index.php?action=ar...d=61&artlang=en Ciekawy jestem waszej opinii o tym. Z tego co wyczytalem to ten ukladzik oszukuje komputer ze zalaczony jest zawsze 4 bieg i zawsze (oprocz neutrala) jest wlaczona mapa wtrysku dla biegu 4.Ten drugi schemat przedsawia mniej wiecej to samo tylko ze mapa dla biegu 4 jest zalaczana na biegach 1-5 a na biegu 6 jest mapa taka jaka powinna byc dla tego biegu. Zeby nie bylo ze takie cos testowalem jest to tylko moja interpretacja tego co tam jest napisane :icon_exclaim: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nikodem Opublikowano 12 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2008 (edytowane) Z tego co wyczytalem to ten ukladzik oszukuje komputer ze zalaczony jest zawsze 4 bieg i zawsze (oprocz neutrala) jest wlaczona mapa wtrysku dla biegu 4.Ten drugi schemat przedsawia mniej wiecej to samo tylko ze mapa dla biegu 4 jest zalaczana na biegach 1-5 a na biegu 6 jest mapa taka jaka powinna byc dla tego biegu. Zeby nie bylo ze takie cos testowalem jest to tylko moja interpretacja tego co tam jest napisane :bigrazz: Co do tekstu mogę go dla nieznających języka przetłumaczyć w całości na potrzeby forum.Chodzi mi raczej o opinie czy warto i czy ktoś o tym coś wie jak to się w praktyce sprawdza.Gadałem ze Zbychem jego kolega elektronik już to dla mnie majstruje ' :icon_exclaim: A skoro na temat DL rozmawiamy to uważałem za słuszne zapytać o opinię forumowiczów :icon_exclaim:) Ps Taki bajer jest sprzedawany ( G pack ) za naprawde sporą kasę ) , Power Comander (który działa zupełnie inaczej oczywiście) - również sporo kosztuje a taki własnoręcznie zrobiony derestrictor za parę zeta :biggrin:)W wersji uboższej odwołując się do schematów z linka nie świeci się OD w wersji drugiej zaświeca OD lecz 6 bieg jest nie zmieniony tzn "restricted" Edytowane 12 Lutego 2008 przez Nikodem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacekj Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 ...a tankujesz motóra w pozycji pionowej czy postawionego na nóżce bocznej ?? ...ja przy spokojnej jeździe (~120km/h) ...mam zasięg 300-320km ...mój rekordowy przelot na zbiorniku to 370km ...no ale jak czasem mi się 'wariat' włączy :buttrock: ...to po przejechaniu ~220km ...zaczynam nerwowo się rozglądać za stacją paliw :D naturalnie, że podane wartości zostały wlane przeze mnie do motorka w pozycji pionowej :bigrazz: niestety, nigdy nie weszło więcej niż 19 litrów stąd moje wątpliwości czy w zbiorniku nadal pozostawało jeszcze te 3 litry czy to ja nie dolewam (mimo ustawienia w pionie) ??? jeśli chodzi o dotarcie to mój egzemplarz może jeszcze być niedotarty a do 30 kkm jeszcze mu sporo brakuje. tym niemniej przebieg 370 km na baku robi na mnie wrażenie :notworthy: pozostają jeszcze takie zmienne jak :- na jakim oleju jeździcie- na jakim paliwie (krajowe czy zagraniczne, 95 czy 98)- na germańskiej autobanie czy na krajowych wstążkach- solo czy z pełnym obciążeniem dodam, że ja jeżdżę na krajowym paliwie 95, olej => pełen syntetyk Mobila (Mobil Racing 4T), puki co solo ;) . J Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cabaniero Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 (edytowane) Ps Taki bajer jest sprzedawany ( G pack ) za naprawde sporą kasę ) , Power Comander (który działa zupełnie inaczej oczywiście) - również sporo kosztuje a taki własnoręcznie zrobiony derestrictor za parę zeta :crossy:)W wersji uboższej odwołując się do schematów z linka nie świeci się OD w wersji drugiej zaświeca OD lecz 6 bieg jest nie zmieniony tzn "restricted" Ten pizdryk to TRE podobno daje trochę poweru, ale raczej nie jest to antidotum na kiepski dolny zakres obrotów VStoma ... Chcąc mieć równy, liniowy i bez telepania ciąg od 2tys obr w górę najlepszym sposobem jest chyba PowerCommander i tego typu dodatkowe sterowniki wtryskiem jak Teka SFI, YoshBox czy Techlusion TFI ... Najtańszym rozwiązaniem, jeśli chodzi o tuning map wtrysku jest (o czym już kiedyś pisałem na forum) przykładem naszych kolegów ze Stanów...zrobić zrzutę i na spółkę zakupić Teka SFI ... To ustrojstwo podpina się do oryginalnego ECU i przemapowuje się (w naszym wypadku wystarczy wzbogacić mieszankę w dolnym zakresie obr) ... następnie urządzonko się odpina ... i po sprawie... i następny do golenia... tego urządzonka nie trzeba wozić na stałe w motocyklu (tak jak Power Commander).. po prostu podpinasz , regulujesz i odpinasz... Amerykany zrobili zrzutę po dosłownie kilkadziesiąt dolców kupili i się tym wymieniali... No ale to Ameryka ;) ...W każdym bądź razie po odpowiednim dostrojeniu... forumowicze bardzo dobrze wypowiadali się na temat efektów... ciąg liniowy już od 2tys w górę, bez trzepotania i wibracji... Znalazłem jeszcze bardzo ciekawą rzecz... warto pomyśleć o tej modyfikacji http://11109.rapidforum.com/topic=10117654...pacer&startid=1 (w telegraficznym skrócie powiem tylko że chodzi o zmianę długości tulejek ustalających tylne koło tak aby przesunąć o 2 mm tylną zębatkę do wewnątrz , gdyż pod obciążeniem gumowe amortyzatory powodują że zębatka wysuwa się o 2 mm do zewnątrz, co powoduje że nie jest ustawiona liniowo w stosunku do przedniej.. no a to skutkuje że łańcuch pracuje troszkę ukośnie i powoduje tarcie na bokach zębów zębatek. Może warto nad tym podumać ... Edytowane 13 Lutego 2008 przez cabaniero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzychuu_ktm Opublikowano 13 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2008 To chyba trochę nie to samo :icon_mrgreen: nie znam bardzo dobrze angielskiego, ale przyznaję się bez bicia, że za bardzo nie czytałem, tylko zobaczyłem że chodzi o jakiś rezystor czy coś.. moja wina, brak uwagi a się wypowiadam;) pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.