Skocz do zawartości

tłok ktm sx 125


santi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem silnik od ktm 125 sx rocznik 2002.Sciągnąłem cylinder i okazało się ,że ma wbita tuleję żeliwną ale oprócz tego ma tłok chyba dorabiany bo ma jeden pierścień ,a denko było chyba zeszlifowane żeby nie bilo w głowicę.Orientujecie sie czy są tłoki z jednym pierścieniem do sx 125?Ponadto pierścień jest zapieczony - zna ktoś jakiś patent ,żeby uwolnić pierścień i żeby go nie uszkodzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kupiłem silnik od ktm 125 sx rocznik 2002.Sciągnąłem cylinder i okazało się ,że ma wbita tuleję żeliwną ale oprócz tego ma tłok chyba dorabiany bo ma jeden pierścień ,a denko było chyba zeszlifowane żeby nie bilo w głowicę.Orientujecie sie czy są tłoki z jednym pierścieniem do sx 125?Ponadto pierścień jest zapieczony - zna ktoś jakiś patent ,żeby uwolnić pierścień i żeby go nie uszkodzić

W sx 125 jest jeden pierścień tak jak już kolega wyżej wspomniał. A patentu na tego typu silniki nie ma. Jedynym wyjściem jest kupić tłok nowy( wszystko jest w komplecie) dać do szlifu z tym tłokiem i wyszlifują ci cylinder pod tłok. Złożyć, dotrzeć cylinder i śmigać dopiero będziesz mógł być pewien że jest dobrze. Oczywiscie jak wał i biegi są dobrze. Bo kombinowanie z zużytymi częściami nie ma w ogóle sensu. pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprócz tego ma tłok chyba dorabiany bo ma jeden pierścień ,a denko było chyba zeszlifowane żeby nie bilo w głowicę.Orientujecie sie czy są tłoki z jednym pierścieniem do sx 125?

Czemu myślisz ze denko zostało zeszlifowane??

Większość marek motocykli od 98r ma płaskie denka tłoka ze względu podobno na przystosowanie do paliwa bezołowiowego.

Nowy łok to ok 400zł i tam bedize nowy pierścień i sworzeń wiec nie baw sie w reanimacje tego co tam masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz slabe sprezanie to wymien tlok a nie kobinuj, zmierz tuleje, kup nadwymiarowy tlok daj do szlifu zakladaj, dotrzyj i ogien. A jesli pierscien jest zapieczony to muszisz go delikatnie wyciagnac i pozniej pilniczek i zdzierasz material delikatnie w rowku tloka. Tylko czesto sprawdzaj, zebys nie przesadzil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierścien udalo sie wyciągnąc ,przy oględzinach wyszło ,że tłok musi byc w miarę nowy ,kompresje ma odpaliłem go od pierwszego kopa.Być może to jest orginal ,dało mi do myślenia tylko denko tłoka,które jest matowe ma porowatą powierzchnie jak po piaskowaniu.Nie miałem wcześniej do czynienia z tłokami do tych silników więc zwątpilem czy przypadkowo ktoś góry tłoka nie szlifował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli np pekl pierscien lub wypadla igilelka z lozsyka lub inne ustrojstwo to wtedy moze tlok wygladac jak po piastkowaniu jesli odpalil od pierwszego to zmierz kompresje i jesli bedzie ok to lataj

 

piotre jesli jest na nikasilu to wystarczy dac wieksza selekcje tloka jesli jest na tuleji to powinien byc szlif

Edytowane przez pikus91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...