Skocz do zawartości

nieprawidlowa praca ssania ?


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

w LC4 400 95r mam problem najprawdopodobniej z gaznikiem Dell`orto - przy odpalaniu na zimno.

motocykl bardzo trudno uruchomic przy temperaturze ponizej 5*C.

 

gdy probuje go uruchomic na ssaniu, wczesniej przekopujac na odprezniku pare razy, motor wskakuje na srednie obroty (na oko 4-5 tys), a po chwili gasnie - zalewa sie. wtedy wylaczam ssanie, przekopuje znowu na odprezniku, zaciagam ssanie, kopie i znowu odpali na chwile.. nie mam opracowanego systemu odpalania.

jak tak go pokopie przez 10 minut, to w koncu odpali. ja natomiast jestem ledwo zywy.

kombinuje raz zaciagajac ssanie, raz je wylaczajac i nieustannie kopie i przekopuje na odprezniku..

 

szlak mnie trafia, bo jak kupilem motocykl (w pazdzierniku) to po prostu zaciagalem ssanie, pare kopow i wszystko chodzilo jak nalezy.

potem przyszedl czas na zmiane lancuszka rozrzadu, moto postalo 2 miesiace, poskladalem je do kupy (prawidlowo ustawiajac rozrzad), wyregulowalem zawory na 0,10 mm.. a przy odpalaniu sa niestety problemy.

 

na cieplo pali od 1 strzała. swieca ma prawidlowy kolor.

podczas jazdy nie ma najmniejszych problemow

 

 

gaznika jeszcze nie rozbieralem. chcialbym go wyczyscic, ale podswiadomie boje sie, ze cos rozreguluje i potem bedzie klops. rozwazam opcje oddania w rece mechanikow z Ostródy na czyszczenie i regulacje, jednak przed tym chcialbym sie poradzic madrzejszych

 

p.s.

http://bikepics.com/pictures/1118259/

czy #1 to hot start?

od czego jest #2 i #3?

jezeli ktoras z tych srub sluzy do regulacji, to dokladnie czego i w jaki sposob sie ich uzywa?

uprzedzam, ze na razie niczego nie dotykalem i nie pali mi sie do tego

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1-nigdy nie dotykałem, ludzie otrzaskani z LC4 tak mi doradzili, i przez 3 lata nigdy nie uzywalem przycisku nr.1

2-normalna śrubka pod którą masz mały filterek paliwa, nie ma nic do regulacji

3-śruba od powietrza

 

Przy zmianach pogody mój LC4 na tym samym gaźniku wymagał zmiany delikatnej zmiany dyszy głównej.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a miales wersje 400cc czy szescsetke?

bo zaleznie od pojemnosci, na pewno sa inne dysze.

 

jednak dysza glowna nie wplywa na samo odpalanie i prace na wolnych obrotach (od tego jest pilot, tak?).

 

z której strony go ugryźć, zeby lzej odpalal?

rozkrecic w mak, umyc, skrecic?

czy po drodze moge cos poprzestawiac i jeszcze bardziej go rozregulowac?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obydwa gaxniki są w miare proste, czy przypadkiem ten na którym oznaczyłeś 2,3 to nie jest gaźnik od 2 t? ja mam taki sam u siebie 28mm, ale nie ważne, jk sie nie mylę to dr 600 miała taki sam gaxnik jak ten pierwszy. ja odpalają cd zawsze zaciągałem ssanie(wyciągnąć ten czarny piździk) kopałem aż zalapi , chwile pochodził motor na ssaniu ssanie wyłączałem i ogień. to co piszesz ze motor wchodiz na doś wysokie obroty i gaśnie świadczy o za małym stosunku paliwa do powietrza, czyli braku ssania, lub nieprawidłowe jego działanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ssanie mam w dzwigni przy kierownicy, sterowane za pośrednictwem linki.

czarnego guzika przy gazniku nie dotykam.

 

hmm... zatkane/przytkane kanały ssące?

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten guzik w gazniku po wduszeniu unosi przepustnice i jezeli sie go ruszy (wykreci przy czyszczeniu) to trzeba go dobrze ustawic tak zeby nie podpieral przepustnicy w polozeniu wylaczonym, a to co masz na kierownicy to jak na moje nie jest ssanie bo otwiera to tylko kanal w gazniku przez ktory idzie powietrze ( tak samo jak hotstart w wr/yz).

W 600 to na lince bylo przy cylindrze a odpalala tylko po wduszeniu guziczka tego czarnego.

 

Taka rada dla kuba_195 jak nie miales w rekach tego gaznika to nie pisz bzdur, pozatym drka 600 nie ma gaznika del'orto tylko mikuni mechaniczny bez systemu pompki przyspieszajacej (zaslepiony) i w drce ssanie sie wyciaga co otwiera dodatkowy przelot paliwa a tu sie wdusza guzik i unosi on przepustnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten guzik w gazniku po wduszeniu unosi przepustnice i jezeli sie go ruszy (wykreci przy czyszczeniu) to trzeba go dobrze ustawic tak zeby nie podpieral przepustnicy w polozeniu wylaczonym, a to co masz na kierownicy to jak na moje nie jest ssanie bo otwiera to tylko kanal w gazniku przez ktory idzie powietrze ( tak samo jak hotstart w wr/yz).

W 600 to na lince bylo przy cylindrze a odpalala tylko po wduszeniu guziczka tego czarnego.

Na kierownicy jest ssanie, a nie hot start. To co na kierownicy jest do zimnego rozruchu.

Teoretycznie czarny guzik jest od HotStart, ale italiańcom coś w tym gaźniku, z tym HotStartem nie wyszło, i uzywanie tego więcej przeszkadza jak pomaga.

Nie wiem dlaczego, ale zmiana dysz głównych pomagała, a czasami wręcz umozliwiała mi start w taką a nie inną pogodę. Jak wiem ze teoretycznie to dysza główna ma wpływ na pracę powyzej połowy otwarcia przepustnicy, ale praktyka z DellOrto była taka ze aby odpalić warto było miec w kieszeni wkrętak plus parę dysz w pudełku. Piekielnie czuły i himeryczny gaźnik.

To że masz dobry kolor swiecy może oznaczać ze silnik ma dobrą mieszankę na normalnych obrotach, w trakcie jazdy, czyli że ustawienie iglicy i dyszy głównej jest ok. Poszukaj może błedu w części gaźnika odpowiadającej za to co jest ponizej połowy otwarcia przepustnicy-śruba powietrza, ew dysza powietrza. Ładny kolor swiecy może zamydlić obraz ustawienia silnika w układzie biegu jalowego, pokaże Ci tylko ze jest ok. układ dysza główna-iglica.

Sorki jak coś malo przejrzyście przekazałem.

Miałem LC4 600.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli ktokolwiek ma jakies informacje na temat gaznika Dell`Orto PHM 38 SD to bede wdzieczny za info.

googlowalem, ale po szwabsku i francusku czytac nie umiem.

znalazlem tez fiszke do gaznika w na http://www.ktminfo.com i opis dysz.

http://www.ktminfo.com/oem_part_images\94575310.gif

 

kto moglby mi powiedziec jakie sa polskie odpowiedniki dla:

3. NEEDLE JET DR - ?

6. STARTING JET 45 - dysza odpowiadajaca za ssanie, tak?

 

u mnie dysza glowna ma rozmiar (przepustowość?) 195

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu do LC4 98-03 jest sporo informacji o PHM 40SD i PHM 38ND. Może nie różnią się one za bardzo od twojego... "Needle jet" jest to dysza średnich obrotów, odpowiadajaca za 15-60% obrotu manetki i współpracuje ona z "needle" - iglicą. "Starting jet" jest częścią obiegu zimnego startu, czyli chyba ssania. Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaznik rozkrecilem w mak, przeczyscilem dokladnie jednym ze specyfikow firmy Wurth, skrecilem do kupy.

motocykl odpala troche latwiej, ale dalej sa te same objawy ze ssaniem, czyli silnik nie potrafi pracowac na ssaniu dluzej niz 1-2 sekundy.

 

edit:

zapomnialem dopisac, ze w momencie, gdy moto gasnie, slychac takie jakby kichnięcie w gaznik.. moze to was na cos naprowadzi ?

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie garażujesz moto? Ja mam te same objawy jak koza stoi w zimnym garazu, a jak wyprowadzam go z ciepłej piwnicy to pali od strzała. Nie zamierzam nic z tym robić. Tak że sprawdź to u siebie. Aby do wiosny .... :banghead:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...