Skocz do zawartości

Słabe heble... Szukamy przyczyny...


Lucass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Problem jest taki. Mam słabe hamulce. Na przeglądzie wyszło ponad 900 jednostek na przedzie i cos ok 150 na tyle (nie wiem co to oznacza wszystko), czyli auto prawie wcale nie hamuje na tyle, nurkuje przy hamowaniu etc, dołożenie ręcznego poprawia skutecznosc hamowania.

Problemem nie są tylko słąbe hamulce na tyle. Ogólenie słabo hamuje. Pedal jest niemiłosiernie twardy.

Musze mocno go wciskać żeby coś zahamować. Myśle że ogólnie hamulce jako takie mają swoją skutecznosc, gdyż jak zacisnę zemby i zaprę sie w fotel to zblokuję koła na asfalcie przy ponad 100km/h, ale siła jaką przykładam do pedału jest ogromna. Na przedzie są nowe tarcze i klocki, tłoczki przy okazji zmiany dokładnie czyszczone. Przed zmianą jak i po rzadnych różnic w hamowaniu.

Po odpaleniu pedał wpada, ale nieznacznie tylko.

 

Myśle sobie, że trzeba by zacząć od sprawdzenia układu wspomagania hamulcowego, czy tam nie ma rzadnych strat np. jak jest przenoszone podciśnienie z dolotu do serwa czy nie ma nieszczelnosci. Niestety nie mam większego pojęcia jak jest zbudowane serwo, ale myślę sobie, że jak by tam była jakaś nie szczelność to i były by objawy lewego powietrza? Objawy są takie auto utrzymuje normalnie wolne obroty. Ale spada do nich w 5 sekund albo dłużej. Inny ciekawy objaw to jest taki, że jak jadę z jakąś prędkością to za chiny nie będzie miało normalnych wolnych tylko z 1600-1700, spadnie dopiero jak sie zatrzymam. Jak zlokalizować źródło nieszczelnosci i czy to moze byc to? Patent z dezodorantem/autoodpalaczem bendzie dobry?

 

Gdzie jeszcze zajzeć co sprawdzić? Korektor? Jak sie do tego zabrać? Proszę o pomoc pozdrawiam.

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Problem jest taki. Mam słabe hamulce. Na przeglądzie wyszło ponad 900 jednostek na przedzie i cos ok 150 na tyle (nie wiem co to oznacza wszystko), czyli auto prawie wcale nie hamuje na tyle, nurkuje przy hamowaniu etc, dołożenie ręcznego poprawia skutecznosc hamowania.

Problemem nie są tylko słąbe hamulce na tyle. Ogólenie słabo hamuje. Pedal jest niemiłosiernie twardy.

Musze mocno go wciskać żeby coś zahamować. Myśle że ogólnie hamulce jako takie mają swoją skutecznosc, gdyż jak zacisnę zemby i zaprę sie w fotel to zblokuję koła na asfalcie przy ponad 100km/h, ale siła jaką przykładam do pedału jest ogromna. Na przedzie są nowe tarcze i klocki, tłoczki przy okazji zmiany dokładnie czyszczone. Przed zmianą jak i po rzadnych różnic w hamowaniu.

Po odpaleniu pedał wpada, ale nieznacznie tylko.

 

Myśle sobie, że trzeba by zacząć od sprawdzenia układu wspomagania hamulcowego, czy tam nie ma rzadnych strat np. jak jest przenoszone podciśnienie z dolotu do serwa czy nie ma nieszczelnosci. Niestety nie mam większego pojęcia jak jest zbudowane serwo, ale myślę sobie, że jak by tam była jakaś nie szczelność to i były by objawy lewego powietrza? Objawy są takie auto utrzymuje normalnie wolne obroty. Ale spada do nich w 5 sekund albo dłużej. Inny ciekawy objaw to jest taki, że jak jadę z jakąś prędkością to za chiny nie będzie miało normalnych wolnych tylko z 1600-1700, spadnie dopiero jak sie zatrzymam. Jak zlokalizować źródło nieszczelnosci i czy to moze byc to? Patent z dezodorantem/autoodpalaczem bendzie dobry?

 

Zaślep kolektor w miejscu przewodu od serwa i patrz co się dzieje z silnikiem jak się uspokoi to wiesz ,że coś jest nie szczelne -wąż lub serwo jak nie to bierze gdzie indziej lewe powietrze.

 

 

Przyczyna złej pracy silnika może leżeć zupełnie gdzie indziej ale skoro podejrzewasz serwo to zaślep tymczasowo kolektor w miejscu gdzie przychodzi wąż od serwa i przyglądaj się pracy silnika jeśli się uspokoi to dalej po nitce do kłębka .

 

Gdzie jeszcze zajzeć co sprawdzić? Korektor? Jak sie do tego zabrać? Proszę o pomoc pozdrawiam.

Edytowane przez kogut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do obrotow to w mondeo bylo podobnie , to zabezpieczenie przez zganieciem silnika (czujnik znajduje sie w skrzyni biegow) co prawda tam obroty byly na ok 1300 a nie 1700

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam praktycznie sobie odpowiedziałeś na pytanie. Zmieniłeś wszystko w przednich hamulcach a nie ruszałeś tyłu i teraz to widać na rolkach . Zajrzyj do tylnych hamulców . Na bank są słabe szczęki lub zjechany bęben .

Zacznij od zrobienia tyłu i jeszcze możesz przy okazji wymienić płyn bo to koszty żadne a przynajmniej masz pewność ze to nie jest wina starego płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tym tyłem to coś nie tak, u mnie jak wymieniłem bębny ze szczękami to na diagnostyce koła blokowało .

No i to wspomaganie dobrze sprawdź, bo tak obroty nie powinny rosnąć i wolno spadać.

Jakie to auto ?

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swift 1.3 8v

 

Płyn zmieniałem rok temu.

 

Wiadomo do tyłu zajrzę, pewnie niezabogato tam już.

 

Ale największy mój problem to twardy pedał. Np, zmienie przewody ciągnące podciśnienie do serwa wszystko uszczelnie na cacy, a dalej bendzie twardy pedał to gdzie szukać przyczyny? Rozebrać serwo? Czy to nic nie da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszedłem z ciekawości do auta zajrzeć.

Twardy pedał robi się tylko na zgaszonym silniku, 2-3 wdepnięcia i kamień

na odpalonym cały czas jest miękki

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo Ci padło, tego się chyba nie regeneruje... ale mogę się mylić :icon_razz:

 

Twardy pedał powodują tylko dwa zjawiska:powietrze w układzie i brak wspomagania przez serwo.Zaślep kolektor w miejscu gdzie przychodzi wąż od serwa i obserwuj co się dzieje z silnikiem i tak po nitce do kłębka aż znajdziesz nieszczelność.Jeśli to serwo to tylko wymiana żadnego naprawiania.Jeśli chodzi o hamulce z tyłu to lipa tam powoduje z zasady wpadanie pedału prawie do samego końca ale nie powinna powodować jego twardości.Rada:sprawdzić tył ,odpowietrzyć cały układ ,usunąć nieszczelności,zgłosić się do dobrego mechanika.AMEN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam z tego co piszesz wszystko wskazuje na padniete serwo . Moze ono byc zuzyte tzn gumowa membrana znajdujaca sie w srodku ulegla wytarciu i nie trzyma szczelnosci .przez to malo wspomaga hamowanie.Jednak niepokojace jest tez to ze tyl slabo hamuje moze to tez byc przyczyna twardego pedalu pod warunkiem ze pedal hamulca dosc gleboko wchodzi podczas hamowania.np z tylu nie dziala samoregulacja szczek ,szczeki maja duzy luz miedzy bebnem.w takich autach pompa hamulcowa jest dwusekcyjna i aby hamulce dzialaly poprawnie i pedal byl miekki tyl tez musi dzialac poprawnie .od hamulcow tylnych sa uzaleznione przednie. najpierw zaczalbym od poprawienia tylu.najlepiej jednak udac sie do dobrego mechanika i uchronic sie od niepotrzebnych wydatkow.jest jeszcze taka prosta metoda na sprawdzenie serwa. na wolnych obrotach wciskajac pedal hamulca systematycznie kilka razy silnik powinien pracowac bez zaklucen jesli zacznie gasnac lub bardzo nierowno pracowac serwo jest do wymiany.POWODZENIA :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...