Luca Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Potrzebuję rady fachowca, który wie choćby cokolwiek na temat smarowania w małych silnikach motocyklowych 4T (poj 250cc podobny do Hondy CB 250).Chodzi o to, że taki silniczek 250cc nie ma czujnika ciśnienia oleju. Ściągnołem boczny dekiel i znalazłem pompę olejowa, kanały rozprowadzające olej i określiłem mniej więcej kierunek rozchodzenia się tego oleju.No i zapukało mi coś w głowie by się wwiercić do kanału blisko pompy, nagwintować tam otwór i wkręcić czujnik ciśnienia oleju.Czujnik byłby w takim miejscu by nie ingerował w przepływy.Wszystko fajnie, tylko czy sprawa jest warta świeczki, bo może się okazać, że w układzie ciśnienie oleju jest znikome (tyle tylko, żeby był obieg) i wtedy czujnik ciśnienia nie zadziała.Wał osadzony jest na łożyskach kulkowych. Do wnętrza wału jednak doprowadzany jest olej to domniemam, że korbowody są na panewkach.Proszę o radę w tej sprawie mądre głowy. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Daj sobie spokuj, ten system olejenia nie wymaga czujnika. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 (edytowane) Do wnętrza wału jednak doprowadzany jest olej to domniemam, że korbowody są na panewkach.Nie koniecznie.W Junaku też olej jest doprowadzony do wału a korbowód ma łożysko toczne.W takim silniku wystarczy dobry obieg oleju a ciśnienie nie jest mocno znaczące.Nawet w nowym silniku łożysko toczne nie jest tak "szczelne" jak panewka.W swoim GS850 też mam wał na rolkach i kontrolka od oleju ma taki sprytny czójnik.Mierzy on raczej przepływ oleju na końcu magistrali niż ciśnienie.Pozdrawiam. Edytowane 14 Grudnia 2007 przez sebazaz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 17 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Dzięki za odpowiedzi.No właśnie tego się obawiam, że jak wywiercę otwór, nagwintuję, wkręcę czujnik ciśnienia oleju to tylko sobie przedziurawie silnik i tyle bo czujnik i tak nie będzie działał z powodu małego ciśnienia oleju.Bo jak kanały są tylko po to by lał się w odpowiednie miejsca olej to ciśnienia nie będzie. To tak jak z wężem ogrodowym, jak przytkamy na końcu to ciśnienie w środku wzrasta a jak swobodnie sobie woda wypływa to ciśnienie jest niewielkie, choć przepływ spory.Jak ktoś może jeszcze coś napisać by rozwiać moje wątpliwości to bardzo chętnie skorzystam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Jak juz chcesz kombinować to wstaw czujnik do pomiaru temperatury oleju w misce olejowej + np czerwona lamka. Czujnik można wykorzystać ten od właczania wentylatora chłodnicy w samochodzie. Wprawdzie temperatura załączenia jest niska - 104-108 stp.C ale do tego celu powinno wystarczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurer Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Widzialem chyba w katalogu Louisa, nakrętki tzn zatyczki zamiast korka od wlewu oleju. Tylko nie pamietam czego to byl czujnik temperatury czy ciśnienia czy byly 2 różne typy.. Ale czy jest sens? Bo jak pamiętam to dość drogie to było. Ale dla chcącego nic trudnego :wink: Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 18 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 (edytowane) Jak juz chcesz kombinować to wstaw czujnik do pomiaru temperatury oleju w misce olejowej + np czerwona lamka. Czujnik można wykorzystać ten od właczania wentylatora chłodnicy w samochodzie. Wprawdzie temperatura załączenia jest niska - 104-108 stp.C ale do tego celu powinno wystarczyć.Ten patent już mam, tyle, że czujnik umieściłem w miejscu gdzie zbiera się olej i jest cieniutka ścianka w bloku silnika bez robienia otworu i wkręcania czujnika do środka. Jeszcze nie mam tego przetestowanego, bo najpierw muszę skombinować lub wyciąć uszczelkę pod dekiel. W swoim GS850 też mam wał na rolkach i kontrolka od oleju ma taki sprytny czójnik.Mierzy on raczej przepływ oleju na końcu magistrali niż ciśnienie.Wiesz może jaka jest zasada działania tego czujnika tzn. w jaki sposób on mierzy ten przepływ?Pewnie tani nie będzie gdybym chciał go zastosować u siebie? Widzialem chyba w katalogu Louisa, nakrętki tzn zatyczki zamiast korka od wlewu oleju. Tylko nie pamietam czego to byl czujnik temperatury czy ciśnienia czy byly 2 różne typy.. Ale czy jest sens? Bo jak pamiętam to dość drogie to było. Ale dla chcącego nic trudnego :biggrin: PowodzeniaZamiast korka termometr lub czujnik poziomu oleju, ale ciśnienia to fizycznie niemożliwe. Edytowane 18 Grudnia 2007 przez Luca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.