Skocz do zawartości

Ciśnienie oleju w małych silnikach motocyklowych


Luca
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję rady fachowca, który wie choćby cokolwiek na temat smarowania w małych silnikach motocyklowych 4T (poj 250cc podobny do Hondy CB 250).

Chodzi o to, że taki silniczek 250cc nie ma czujnika ciśnienia oleju. Ściągnołem boczny dekiel i znalazłem pompę olejowa, kanały rozprowadzające olej i określiłem mniej więcej kierunek rozchodzenia się tego oleju.

No i zapukało mi coś w głowie by się wwiercić do kanału blisko pompy, nagwintować tam otwór i wkręcić czujnik ciśnienia oleju.

Czujnik byłby w takim miejscu by nie ingerował w przepływy.

Wszystko fajnie, tylko czy sprawa jest warta świeczki, bo może się okazać, że w układzie ciśnienie oleju jest znikome (tyle tylko, żeby był obieg) i wtedy czujnik ciśnienia nie zadziała.

Wał osadzony jest na łożyskach kulkowych. Do wnętrza wału jednak doprowadzany jest olej to domniemam, że korbowody są na panewkach.

Proszę o radę w tej sprawie mądre głowy. :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wnętrza wału jednak doprowadzany jest olej to domniemam, że korbowody są na panewkach.

Nie koniecznie.

W Junaku też olej jest doprowadzony do wału a korbowód ma łożysko toczne.

W takim silniku wystarczy dobry obieg oleju a ciśnienie nie jest mocno znaczące.

Nawet w nowym silniku łożysko toczne nie jest tak "szczelne" jak panewka.

W swoim GS850 też mam wał na rolkach i kontrolka od oleju ma taki sprytny czójnik.

Mierzy on raczej przepływ oleju na końcu magistrali niż ciśnienie.

Pozdrawiam.

Edytowane przez sebazaz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

No właśnie tego się obawiam, że jak wywiercę otwór, nagwintuję, wkręcę czujnik ciśnienia oleju to tylko sobie przedziurawie silnik i tyle bo czujnik i tak nie będzie działał z powodu małego ciśnienia oleju.

Bo jak kanały są tylko po to by lał się w odpowiednie miejsca olej to ciśnienia nie będzie. To tak jak z wężem ogrodowym, jak przytkamy na końcu to ciśnienie w środku wzrasta a jak swobodnie sobie woda wypływa to ciśnienie jest niewielkie, choć przepływ spory.

Jak ktoś może jeszcze coś napisać by rozwiać moje wątpliwości to bardzo chętnie skorzystam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz chcesz kombinować to wstaw czujnik do pomiaru temperatury oleju w misce olejowej + np czerwona lamka. Czujnik można wykorzystać ten od właczania wentylatora chłodnicy w samochodzie. Wprawdzie temperatura załączenia jest niska - 104-108 stp.C ale do tego celu powinno wystarczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzialem chyba w katalogu Louisa, nakrętki tzn zatyczki zamiast korka od wlewu oleju. Tylko nie pamietam czego to byl czujnik temperatury czy ciśnienia czy byly 2 różne typy.. Ale czy jest sens? Bo jak pamiętam to dość drogie to było. Ale dla chcącego nic trudnego :wink: Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz chcesz kombinować to wstaw czujnik do pomiaru temperatury oleju w misce olejowej + np czerwona lamka. Czujnik można wykorzystać ten od właczania wentylatora chłodnicy w samochodzie. Wprawdzie temperatura załączenia jest niska - 104-108 stp.C ale do tego celu powinno wystarczyć.

Ten patent już mam, tyle, że czujnik umieściłem w miejscu gdzie zbiera się olej i jest cieniutka ścianka w bloku silnika bez robienia otworu i wkręcania czujnika do środka. Jeszcze nie mam tego przetestowanego, bo najpierw muszę skombinować lub wyciąć uszczelkę pod dekiel.

 

W swoim GS850 też mam wał na rolkach i kontrolka od oleju ma taki sprytny czójnik.

Mierzy on raczej przepływ oleju na końcu magistrali niż ciśnienie.

Wiesz może jaka jest zasada działania tego czujnika tzn. w jaki sposób on mierzy ten przepływ?

Pewnie tani nie będzie gdybym chciał go zastosować u siebie?

 

Widzialem chyba w katalogu Louisa, nakrętki tzn zatyczki zamiast korka od wlewu oleju. Tylko nie pamietam czego to byl czujnik temperatury czy ciśnienia czy byly 2 różne typy.. Ale czy jest sens? Bo jak pamiętam to dość drogie to było. Ale dla chcącego nic trudnego :biggrin: Powodzenia

Zamiast korka termometr lub czujnik poziomu oleju, ale ciśnienia to fizycznie niemożliwe.

Edytowane przez Luca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...