Buber Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Siem nazywa preszpan i w skepach z częściami do Wski albo malucha na ogół można dostać. Tylko nie wycinajcie przypadkiem ze zwykłej tekturki! Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jojo41 Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Siem nazywa preszpan i w skepach z częściami do Wski albo malucha na ogół można dostać. Tylko nie wycinajcie przypadkiem ze zwykłej tekturki!Są zakłady dorabiające uszczelki, ja do Magny (uszczelka dekla alternatora) zapłaciłem 15zł a nie 110zł - dobry materiał i jak oryginalna. Ps. i w dwie godziny a nie miesiąc na sprowadzenie. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Greedo, moze widziałeś takie w sprzedaży? Bo ja chciałbym kupić a jak na zlośc nie moge ich spotkać. Kolega ma pokombinowane dziurkacze z łusek od nabojów :banghead: Kolega to kupił gdzieś niedaleko w Piasecznie, za chyba 14 zł. Zapytam go o to Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 (edytowane) Wycinaki do otworów są do nabycia w Leroy-Merlin (czy jak się to pisze), Castoramie i innych Praktikerach. Jednak zwracam uwagę na fakt, że nie zawsze sprzedawca/obsługant działu wie o co nam chodzi. Proszę się zatem przygotować jak do Familiady :banghead: Ponadto sklepy z narzędziami oferują różne wycinaki: do gumy, do skóry, do papieru, lecz tez marketów są wystarczające do samodzielnej obróbki otworów w uszczelkach preszpanowych. Edytowane 13 Grudnia 2007 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 Najepsze wycinaki do TYCH celów (specjalnie podkreśliłem, że chodzi o robienie uszczelek) robi się z gwoździ. Trzeba zaopatrzyć się w gwożdzie odpowiedniej średnicy (zwykle 6 i 8 mm?), obciąć czubek (ten ostry) i okrągłym pilnikiem wyrobić końcówkę aby patrząc z boku bylo widać wklęsłość. Jeśli niezbyt obrazowo wyjaśniłem to trzeba spojrzeć na dziurkacz do pakieru a dokładnie oczywiście na bolec wycinający. Tak spreparowanym wycinakiem musimy oczywiście wycinać (pukmłotkiemzgóry) na czymś elastycznym jak skóra lub książka telefoniczna. W warunkach nieco lepszych warsztatowo można - jeśli się ma - skorzystać z wiertarki stolowej używając jaj jak prasy. wtedy w imadło wkręcamy twardy klocek z otworem a rzeczony gwóźdź tyle że bez łepka wkręca się w tzw. "futro". I wajcha w dół.Całość zapewnia dużo większą precyzję niż wycinaki rurkowe.A materiał na uszczelki to rzeczywiście albo odpowiedni dobry papier (w zasadzie karton) albo klingeryt.Papier się kiedyś jeszcze impregnowało. ale tak naprawdę przy składniu na silikon nie ma takiej potrzeby. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 13 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2007 (edytowane) używając jaj jak prasy Kurna, aż tak wielkich jaj nie mam :) (nie mogłem się powstrzymać :lalag: ) Edytowane 13 Grudnia 2007 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 to oczysc dokladnie i odtłuść powierzchnie acetonem, a potem zloz to na sam sylikon. ja mam tak u siebie dekiel od sprzegla i jest cacy, bez zadnej uszczelkiTaki też plan miałem ale okazało się, że po usunięciu resztek starej uszczelki pokazały się różne kanały olejowe, które ta uszczelka miejscami przysłania, kierując odpowiednio płynący olej.Wolę nie ryzykować i jak nie dostanę oryginału to trzeba będzie wyciąć a kształt uszczelki nie należy do łatwych.To, że można kupić specjalny papier do wycinania uszczelek to nie wiedziałem, do tej pory zawsze robiłem z kartki z bloku, nasączałem farbą odporną na olej i wycinałem uszczelką.Obawiam się, że w tym przypadku ze względu na te kanały olejowe może być za słaba taka papierowa uszczelka domowej roboty i wypłucze ją olej.Dzięki za rady i jak jeszcze ktoś ma coś ciekawego na ten temat to chętnie przeczytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 Taki też plan miałem ale okazało się, że po usunięciu resztek starej uszczelki pokazały się różne kanały olejowe, które ta uszczelka miejscami przysłania, kierując odpowiednio płynący olej.Wolę nie ryzykować i jak nie dostanę oryginału to trzeba będzie wyciąć a kształt uszczelki nie należy do łatwych.To, że można kupić specjalny papier do wycinania uszczelek to nie wiedziałem, do tej pory zawsze robiłem z kartki z bloku, nasączałem farbą odporną na olej i wycinałem uszczelką.Obawiam się, że w tym przypadku ze względu na te kanały olejowe może być za słaba taka papierowa uszczelka domowej roboty i wypłucze ją olej.Dzięki za rady i jak jeszcze ktoś ma coś ciekawego na ten temat to chętnie przeczytam. Jak masz dziurkacze i dobry nożyk i nożyczki to sobie każdą dotniesz. BTW jak to uszczelka kieruje olej? Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luca Opublikowano 14 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2007 BTW jak to uszczelka kieruje olej?To trzeba zobaczyć by uwierzyć :cool: Jest kanał w bloku silnika i w deklu. Uszczelka dzieli te kanały a w odpowiednich miejscach łączy.Pewnie jak by się jej pozbył to by zrobił się jeden duży kanał ale jakiś cel musiał być podzielenia tego, może chodzi o przepływyalbo co.Niemniej jednak z takim rozwiązaniem się jeszcze nie spotkałem. Najlepsze jest to, że właśnie ten kawałek uszczelki, dzielący te kanały zachował się w nienaruszonym stanie a reszta uszczelki się zniszczyła przy ściąganiu dekla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 U mnie jest tak samo. Uszczelka dzieli kanał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarek thunder-c Opublikowano 15 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2007 chce sie podpiac troszeczke do tematu mianowicie mam rowniez dekiel alternatora do poprawek i chcialbym go zrobic tylko czy nie lepiej jest sposcic oliwe jak moto jest rozgrzne wtedy olej robi sie rzadszy i lepiej splynie ?? a wydaje mi sie tez ze lepiej zeby olej stary byl w silniku niz zeby wcale go nie bylo?? (chociaz to juz bylo pewnie duzo razy) wiec mam taki plan zeby teraz zrobic wszystkie czynnosci przygotowujace do malowania a na wiosne przy zmianie oliwy zdjac dekiel i pomalowac bo na moto to chyba niezbyt wygodnie jest malowac czy daje rade robil to ktos?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.