Skocz do zawartości

Rozrząd ciąg dalszy - KTM LC4 400


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hej.

mam problem z prawidlowym ustawieniem rozrzadu w LC4 400 z 1995 roku.

teoria jest prosta:

- blokujesz wał sruba sluzaca do tego celu i tym samym jest on ustawiony na znaku kola zamachowego (GMP)

- gorne kolo rozrzadu powinno miec znak (kreske) rownolegle z plaszczyzna glowicy

- znak na walku rozrzadu powinien pokrywac sie ze znakiem gornego kola rozrzadu

 

tak tez zrobiłem, skrecilem wszystko do kupy, po czym przystąpiłem do regulacji zaworów.

zablokowany wał w fazie miedzy ssaniem a wydechem, czyli tak jak to powinno byc w kazdym moto.

dziwne, bo luzy wykazywala tylko krzywka zaworow wydechowych. ssace byly do konca nie domkniete.

czyli zle ustawiony rozrzad...

 

rozkrecam wszystko spowrotem, a tu zonk (tzn wszystko niby w porzadku)

znak z plaszczyzna glowicy ok <klik>

 

znak na zebatce rozrzadu i walku tez sie pokrywa... <klik>

 

wal dalej zblokowany na znaku, w GMP... <klik>

 

a tak prezentuje sie uklad krzywek zaworowych w momencie zablokowanego wału, miedzy faza ssania a wydechu <klik>

 

i teraz zaczynaja sie jaja... bo jedna z krzywek zawsze bedzie w takim ukladzie podpierac jedna dzwigienke zaworowa...

 

w momencie zablokowania wału uklad krzywek nie powinien sie prezentowac w nastepujacy sposob: <klik> ?

czyli obie krzywki skierowane w dół, nie napierajace na dzwignie zaworowe. w takim stawieniu wyczuwalny jest luz na obu dzwigniach i mozliwosc regulacji.

 

wówczas znaki na zebatce i walku rozrzadu skierowane sa pionowo ku górze

http://w3.bikepics.com/pics/2007/12/07/bik...108631-full.jpg,

 

znak, ktory powinien byc z plaszczyzna glowicy, tez jest rozjechany

http://bikepics.com/pictures/1108632/

 

 

niestety, by tak ustawic walek rozrzadu w taki sposob, by obie krzywki byly skierowane do dolu i nie podpieraly dzwigienek, musze odblokowac wal i go przestawic, czyli trace juz GMP.

wnioskuje, ze rozrzad jest zle ustawiony... ale przeciez wszystko mi sie zgadza ze znakami. wiec o co chodzi?

 

a tak pokazuje to serwisowka:

http://bikepics.com/pictures/1108634/

 

a teraz porównanie:

http://bikepics.com/pictures/1108653/

jak widac, wg serwisowki kąt miedzy oznaczeniami na zębatce wynosi ok 90 stopni.

 

 

 

rozpisałem sie, ale mam nadzieje ze czytelnie i zrozumiale przedstawiam mój problem.

ktoś ma pomysł co z tym zrobić?

mi przychodzi tylko taki, ze moge miec zle wybite oznaczenia na zebatce rozrzadu.

niestety, nie pamietam jak bylo to wszysto ustawione przed demontażem (bo bylo to 2 miesiace temu)

 

 

Elitę warsztatową uprasza się o wzięcie udziału w tym temacie :)

pozdrawiam i dzieki za pomoc

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obróć wałek rozrządu krzywkami w dół i po kłopocie a przed składaniem pokrywy górnej usuń ten syf imitujący uszczelkę bo wstyd takie fotki oglądać a co dopiero umieszczać na 4um.

Wyreguluj luzy zgodnie z danymi w manualu i będzie git.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

#1

uszczelka leci do kosza obowiazkowo, wiem ze to syf, ale nie mialem czasu dzisiaj tego usuwac

 

#2

odnosnie ustawienia walka krzywkami do dołu..

to jak to zrobic? odblokować wał i po prostu go przekrecic w taki sposob, bym mial krzywki na dole? i regulowac luzy zaworowe na oko?

 

czy nie odblokowywac walu i majac go na znaku, przestawic rozrzad tak, by miec obie krzywki skierowane do dolu?

 

jak mozesz, to wytlumacz precyzyjniej co miales na mysli

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qpa:

jak mam tlok w GMP to przynajmniej jedna z krzywek podpiera dzwigienke zaworowa?

 

to tak jakbym mial zle ustawiony rozrzad.. ale wszystkie znaki mi sie zgadzaja, co widac na fotkach

 

przeanalizuj dokladnie jeszcze raz to co napisalem

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, tylko zdefiniuj mi "kręć tylko wałkiem rozrzadu tak by ustawić krzywki w dół"

co to znaczy w dół? idealnie w dół, czy moze o jeden zabek w ta albo w tamta? nie mam zadnych oznaczen.. na oko troche glupio to robic

bo przeciez ustawiajac na oko, moge przypadkowo przyspieszyc lub opoznic fazy rozrzadu..

 

ze krzywki powinny byc w dol, gdy tlok jest w GMP, to ja wiem.

problem tylko w precyzyjnym ich ustawieniu, ze wzgledu na brak oznaczeń

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, tylko zdefiniuj mi "kręć tylko wałkiem rozrzadu tak by ustawić krzywki w dół"

co to znaczy w dół? idealnie w dół, czy moze o jeden zabek w ta albo w tamta? nie mam zadnych oznaczen.. na oko troche glupio to robic

bo przeciez ustawiajac na oko, moge przypadkowo przyspieszyc lub opoznic fazy rozrzadu..

 

ze krzywki powinny byc w dol, gdy tlok jest w GMP, to ja wiem.

problem tylko w precyzyjnym ich ustawieniu, ze wzgledu na brak oznaczeń

 

Kolego udajesz że nie rozumiesz czy chcesz się droczyć?

Nie rozumiesz co napisałem ?

Odwróć wałek rozrządu o 180 stopni, nie zapomnij zrzucić zębatki z wałka i nie ruszaj wału korbowego.

Prościej już się nie da.

Wydrukuj sobie taką instrukcję i gwoździem do ściany nad warsztatem. Tylko dobij go do końca bo dojdzie do wypadku.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, ustawie wałek tak, by obie krzywki byly skierowane w dół.

wtedy kropka na wałku rozrzadu bedzie centralnie u góry

 

dziwi mnie jednak, ze ta kropka nie pokryje sie z kropka na zebatce rozrzadu...

stad te niedowierzanie i zadawanie glupkowatych pytań.

to tak jakbym mial nieoryginalne kolo zebate badz walek rozrzadu.. albo ktos na przestrzeni lat wstawil ktoras z tych czesci od innego modelu badz motocykla

 

edit:

qpa mi wlasnie uswiadomil na gg, ze skladajac motocykl, za bardzo ufam manualowi, przez co zanikaja tzw. procesy myślenia :)

 

edit 2:

aarrrrgghhh.... moja tępota jest nader wielka...

znaki na walku i zebatce sa ok, tak jak serwisowka.

po prostu jeden ze znakow byl zasloniety lancuchem rozrzadu... a drugi, na przeciwnej stronie zebatki, widac pokazuje cos innego badz jest po prostu zwykla rysą...

 

problem rozwiazany, dzieki

 

p.s.

z czego dorobić uszczelkę?

z krygielitu? czy sa jakies inne materialy?

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W manualu jest wszystko dobrze tylko Ty coś robisz źle.

Tłok w GMP

Wał zablokowany

Napinacz poluzowany

Wałek rozrządu wkładasz na próbę bez łańcuszka i na oko ustalasz symetrię

Kreska na wałku powinna być pionowo w górę

Zakładasz łańcuszek na zębatkę tak aby kreska na obwodzie pokazywała podziałową

A kreska wewnętrzna pokryła się z kreską na wałku

Nakładasz zębatkę na wałek i dokręcasz śruby

Wkładasz napinacz ( zwalniasz)

Wyjmujesz śrubę blokującą wał

Kręcisz wałem 2 obroty

Znaki powinny się pokryć

Ustawiasz wał po następnych 2 obrotach na GMP i blokujesz

Regulujesz zawory.

Nie udało się ?

Pakujesz wszystko do wora i odwozisz do serwisu a w międzyczasie roznosisz gazety aby zarobić na serwis Twego motocykla.

pozdro

 

Tam nie ma uszczelki

tylko masa uszczelniająca

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, zmienialem lancuszek rozrzadu 2 miesiace temu. byl on fabrycznie zakuty i jakims sposobem udalo mi sie go przeciagnac bez rozpinania go. bylo z tym duzo roboty, ale nie musialem wywozic moto do serwisu.

duzo roboty tez bylo zeby wlozyc badz wyjac zebatke.

 

nie poskrecalem motocykla do kupy, bo nie mialem czasu zejsc do garazu nawet. zapomnialem przez ten czas o kropce na obwodzie zebatki, ktora przykrywal lancuch, a teraz jej nie zauwazylem nawet...

dlatego w panice zalozylem ten temat.

 

jak bede grzebal przy rozrzadzie nastepnym razem, to bede juz wszystko wiedzial. wiadomo ze pierwszy raz boli najbardziej

 

co do uszczelki, to pytam o nia, bo gdy bylo zlozone na sylikon, to silnik sie lekko pocił. wiem, ze poprzedni wlasciciel motocykla planował ta pokrywe zaworowa samodzielnie, w swoim garazu. podejrzewam ze po tym niefortunnym zabiegu powstaly tak naprawde nierownosci, przez ktore uciekal olej, mimo zastosowania sylikonu.

 

dlatego pytałem o uszczelke.

ale skoro mowisz, ze tam jej nie powinno byc, to sprobuje to zlozyc tak jak nalezy, tzn na sylikon, by nic nie ciekło

 

tak czy siak, dzieki za pomoc :flesje:

Edytowane przez thefex

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie była planowana to jest problem ale masz całą zimę.

Pokrywę założyć na sucho i delikatnie równomiernie dokręcać na 5Nm.

Szczelinomierzem sprawdzać szczelinę pomiędzy deklem a głowicą i starać się aby była dookoła równa.

To trzeba robić powoli i po pewnym czasie przy pomocy szczelinomierza dojdziesz jaką grubą uszczelkę zastosować. Jeżeli to będzie do 0.30 mm to musisz ją wyciąć nożyczkami z blachy miedzianej a jak pow. to z preszpanu.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie mi sie zdawalo ze jednakropka na zebatce jest jakas niemrawa :)- fexiu nie baw sie wiecej w mechanika bo rozpsujesz kata tak jak kawe :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nitek, idz dalej naprawiac klamota. z tego co pamietam to masz jeszcze problem z amorem do rozwiazania i chyba musisz zmienic lancuszek rozrzadu, co? a moze nie rob tego.. ostatnio jak to zrobiles, to ci sie zerwal i musiales wymieniac cala gore silnika :)

mechanik wielki sie znalazl... :)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...