focusgr Opublikowano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2007 Witam.Jestem już posiadaczem Hondy Cb 750 Seven Fifty, ale moje obycie z nia ograniczyło sie do 300 km przejażdżaki i teraz zimuje czekając na nowe blachy. Sprzet świezo sprowadzony 95 rok z przebiegiem 51 tys km. I teraz wracajac do tematu. Czy wymieniac łańcuch rozrządu z racji przebiegu czy skoro nic tam specjalnie nie chałasuje olać sprawe. Jeżeli wymieniać to na jakiej firmy i czy lepiej kupic łańcuch do skucia czy lepiej kupic cały i rozbebeszać silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barnaby Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 nie wiem po co chcesz wymieniać łańcuch jeśli nie chałasuje....jeśli nawet, to kupujesz w całości (każdy chyba jest zakuty) z zapinką. rozkuwasz, zmieniasz, zakuwasz zapinkę i po sprawie.a tak na marginesie: opcja "Szukaj". setki razy już było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hahacz Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 U mnie łańcuch zaczął hałasować przy 50tys km, hałasując przejechał kolejne 13 tys zanim go wymieniłem. Ja kupiłem łańcuszek z Klasy (link na górze), był rozkuty, wymiana w ten sposób kosztowała 280zł chyba. Ważne chyba tylko żeby dobrze go zakuć i po sprawie... bez potrzeby rozbebeszania silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 W Hondzie CB łancuch rozrządu i napedu alternator mają bardzo zblizoną żywotność. Wymiane tych łańcuchów często robi sie razem. Niestety zeby wymienić napęd alternatora trzeba rozebrac silnik. Więc jeśli Ci nic nie chłasuje to nie ma potrzeby go wymieniać. Wymienisz dopiero jak coś sie zacznie dziać i od razu wymiana łańcuszka alternatora. Po co sobie robic podwójną robote. Takie jest moje zdanie. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 (edytowane) Czolem! Nie halasuje - olac baze ;].Moja SF miala przy zakupie 58kkm i nie nosila sladow wymiany lancuszka, choc glowy nie dam. Sprzedalem sprzeta, jak mial 72kkm. Teraz podobno zbliza sie do 80kkm i dalej nic nie halasuje :). Byl gdzies na forum link do stronki kolesia, ktory kupil nowa CBR600 i nakulal na niej 100kkm. Przez caly dystans nie musial ani razu korygowac luzow zaworowych (co wychodzilo przy okresowych przegladach) i do konca uzytkowania nie musial wymieniac lancuszka rozrzadu... Pozdro PSMozna okreslic stan zuzycia lancuszka rozrzadu po napinaczu. Edytowane 5 Grudnia 2007 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 W żadnym wypadku mie zaglądaj pod pokrywę głowicy. W tym silniku nie robi się okresowych inspekcji zaworów a łańcuszek sam się odezwie na początku tylko na wolnych obrotach a po kilku tysiącach kilometrów będzie charakterystycznie brzęczał przy schodzeniu z obrotów i najgłośniej w granicach 3000.Wymieniaj olej co 6000 km i raczej nie zmieniaj marki oleju ani typu.Ten silnik po przebiegu ponad 50.000 km powinien mieć zmienione tarcze i sprężyny sprzęgłowe bez czekania aż zacznie się ślizgać. Zabieg jest bardzo ważny ponieważ masz w głowicy 16 hydraulicznych kasatorów luzów zaworowych które nie lubią brudnego oleju bardziej jak ja komunistów. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
focusgr Opublikowano 5 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Co do oleju niesttey nie wiem jkai był lany w Niemczech. Zamierzam nalać półsyntetyk, kwestia tylko Castrol czy Motul? Byłbym wdzięczny za sugestie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2007 Czolem! Ja smigalem na Motulu 10W40. 14kkm i na dolewki na tym dystancie poszlo tylko 0,5l ;). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.