Skocz do zawartości

ile farby? jaki koszt?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam sezon sie skonczyl i moto stoi w garazu wiec mozna cos robic. Miałem malowac sam za dupek bo jest porysowany, ale lakier napewno bedzie sie troche roznic wiec, wpadlem ostatnio na pomysl zeby odmalowac cala rs i tu jest moje pytanie:

 

- ile będę musiał dobrać farby?

 

- Ile mnie to mniej więcej będzie kosztowało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaką farbą chcesz go pokryć. Na auto wychodzi od 2 do 4 litrów farby z tego wiem. Ja jak malowałem Yamahe DT80lc2 to zużyłem dwa pistolety czyli około 0.5do 0.75l farby.

 

Ceny (cena za 1l): zwykłą renowacyjną kupisz za 30-70zł

Lepszą dorabianą u lakiernika (kolor metaliczny) kupisz za min 100zł za 1l.

 

Przynajmniej u mnie sa takie ceny. Najlepiej jak podjedziesz do lakierni gdzie dorabiają farby i oni ci powiedzą dokładnie ile będziesz potrzebował i ile za jaki kolor.

 

Teraz jest bardzo dużo różnych odmian lakierów także wybór zależy od twoich zachcianek i portfela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja malując moją TDR kupiłem 0,3 l farby co kosztowało mnie 40 zł (litr kosztował 120 zl). W tym cena podkładu do koloru czarna perla i lakier na wierzch. Jeszcze mi jej zostało więc wydaje mi się ze koło 0,5 l by Ci starczyło. W cenie 150 zł razem ze znajomym lub mniej lakiernikiem byś sie zmieścił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę ze 0,5 litra bazy powinno Ci wystarczyć.Ceny są naprawde różne ,wszystko zależy od tego co tam do niej sypią (koszt za litr waha sie w granicach 100-250 zł). Jeżeli masz zamiar podkładować dolicz dodatkowo jakieś 30 zł za litr podkładu.Na koniec wszystko ciągniesz bezbarwnym ( litr średniej jakości lakieru w granicach 30 zł w zestawie z utwardzaczem).Pamietaj też o materiałach dodatkowych takich jak papier,rozpuszczalniki,szpachla ,oraz pasta polerska na wykończenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy chyba mieszkacie w jakims innym świecie, bo u mnie za samo malowanie wolaja powyzej 150zł.

 

lakier jakies 100zł, bo jak malowac to malowac a nie co dwa lata renowacje robic. zreszta liczcie tezpodklad, papier scierny i inne.

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wy chyba mieszkacie w jakims innym świecie, bo u mnie za samo malowanie wolaja powyzej 150zł.

 

lakier jakies 100zł, bo jak malowac to malowac a nie co dwa lata renowacje robic. zreszta liczcie tezpodklad, papier scierny i inne.

pzdr:)

tylko ze powyzsze posty maja sie tylko do kupna lakieru i prawdopodobnie do malowania samemu a ty mowisz o malowaniu przez lakiernika, to normalne ze bierze 150 zl za element

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papier ścierny (aż za dużo) - 10 zł

Ewentualna szpachla - 7 zł

Lakier z utwardzaczem tak jak wczesniej kolega napisał - 40 zł litr, a potrzebne jest za ok 5 zł

 

TDR malowalem po zanjomosci, ale pamietam jak za motorynke całą razem z lakierem i wszystkim zapalciłem 70 zł, a nie było to jakis lakier w sam raz na raz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA WYKOŃCZENIE POLECAM LAKIER SAMOCHODOWY HS Z MAX-MAYERA. JEST TRSZKĘ DROŻSZY OD PRZECIĘTNEGO, ALE ODPORNY NA ZARYSOWANIA. A JAK POMALUJESZ NA DWIE WARSTWY TO DO PIERWSZEJ DODAJ ODROBINĘ GRUBEGO ZIARNA METALIKU, DRUGĄ BEZ DODATKÓW. EFEKT SUUUPER!!! :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.Do matowania lakieru użyj papieru na mokro P800 (jeżeli ma być to jasny odcień metaliku lub kolor czarny)pod inne kolory można matować P600 jednak ja jestem zwolennikiem pierwszej metody.Możesz też zmatować na sucho używając do tego włókniny szarej...i napewno będziesz musiał ją zakupić aby dobrze zmatować w zakamarkach.Drobne ryski rozcieraj papierem na sucho 320 grubsze rozetrzyj lekko i uzupełnij szpachlówką (oby nie uniwersalną żółtą,weź lepiej szpachlówkę Alu różnica rzędu 2zł a nie siada tak jak żółta i jest znacznie odporniejsza na pękanie troszkę trudniej się obrabia ale u Ciebie nie będzie dużych powierzchni także się nie zmęczysz).Docierając szpachlówkę stopniuj papier a w przypadku małych uszkodzeń lepiej zaczynać od np.P180 a skończyć 240 wtedy nie będą widoczne rysy.Na to kładziemy wykończeniówkę którą docieramy P240 a kończymy P320.Przechodzimy teraz do podładowania.Kup dobry podkład to podst. nie jakiś MADE IN E.U albo co ma w nazwie 5.1 bo takie podkłady mają w sobie więcej kredy niż wypełniacza.Kup firmowy podkład,nawet mogę polecić podkład 5.1 Novol z mieszalnika którym możesz robić mokro na mokro(piękna sprawa i przyspiesza znacznie proces lakierowania).Koszt jego to około 10zł za "setkę"(znaczna różnica jak podkład SŁABY w puszce ma 0,8 i kosztuje 35zł a tego 0,8 kosztuje 80zł).Ale tak jak mówiłem dobry podkład to podstawa żeby później nie pojawiały się niespodzianki.Na plastiki do podkładu dodaj uelastyczniacz, czyli plastyfikator aby podkład nie pękał.Jeżeli będziesz malował w 2 warstwie(czyli baza plus bezbarwny)plastyfikator dodaje się tylko do podkładu i bezbarwnego,baza nie pęka.Jeżeli lakierujesz pierwszy raz i nie masz dobrych warunków to odradzam opcje podkładowania mokro na mokro(gdyż podkład robi się wtedy bardzo rzadki i trzeba tak go rozlać żeby wyglądało jakbyś lakierował białym akrylem...nie wiem jak to wytłumaczyć ale musi być ślicznie rozlany na gładko).Dla bezpieczeństwa polakieruj w opcji standardowej z docieraniem.Docieraj papierem P800 wodnym.Dla ułatwienia zaraz po położeniu podkładu możesz zrobić kontrast na podkładzie(przepyl jakimś kolorem po podkładzie..samą mgiełką)wtedy podczas docierania będziesz widział gdzie dotarłeś a gdzie musisz poprawić.Ułatwia znacznie pracę i jest bezpieczniej bo widzisz gdzie możesz przetrzeć podkład.Po dotartym podkładzie kładziesz bazę(po pewnie będziesz lakierował w 2 warstwie)do bazy dobrze by było jakbyś miał pistolet HVLP czyli niskociśnieniowy.Bazę kładź na niskim ciśnieniu około 1.5 atm w zależności od pistoletu.Kładź cienkimi warstwami i rób przerwy bo baza nigdy nie zacznie kryć "na raz".Musisz tak wyczuć abyś kład bazę w tzw.środku.Natrysk ma nie być suchy(dużo powietrza a mało materiału) ani mokry(dużo materiału)bo w przypadku suchego natrysku ziarno w bazie ustawia się na sztorc(bardziej się błyszczy ale nie odwzorowuje oryginalnego koloru)w przypadku drugim czyli mokrym pojawią Ci się chmurki na lakierowanym elemencie bo baza będzie pływać i utworzą się takie ciemniejsze pasy lub plamy.Powiedzmy że baze mamy za sobą.BAZY NIE ODTŁUSZCZAMY TYLKO PRZECIERAMY PO OKOŁO 10min ŚCIERECZKĄ ELEKTROSTATYCZNĄ ABY ZEBRAĆ ODKURZ I INNE ŚMIECI.Przechodzimy do lakieru i tutaj też odradzam jak ktoś wcześniej z kolegów podał lakier 1L za 30zł.Robiłem około pół roku temu maskę i 2 błotniki z Mazdy które ktoś właśnie polakierował lakierem ECONOMY(taka jest prawdziwa nazwa).Po 2 latach lakier schodził płatami a o połysku to nie było mowy już po 1 polerce.Także lepiej się zastanowić 2 razy bo później poprawki są BARDZO KOSZTOWNE bo trzeba wszystko zdjąć praktycznie do samej blachy.Ja osobiście robię i bardzo chwalę sobie 2 lakiery Standox Easy i lakier IVAT Tom's.Pierwszy to coś około 180zł za litr ale do niedawna była obniżka po około 100zł także zaopatrzyłem się w większą ilość.A Ivat kosztował coś około 85zł za litr.Te dwa lakiery mogę spokojnie polecić lecz ten pierwszy to jest dla mnie mistrzostwao świata.Lakier kładziemy w 2 pełnych warstwach lub w zależności jak podaje producent(są lakiery które kładziemy w 1 warstwie ale się raz na jednym zdrowo przejechałem).Po wszystkim jak wyschnie wtrącenia rozcieramy papierem 2000 na mokro a resztę lecimy albo 2000 i poprawiamy 2500 albo kończymy na 3000.Dobrą pastą jest Farecla G3 na żółtej gąbce a poprawka politurą ABEL LUSTREUR PROTECTEUR de FINITION na czarnej gąbce albo czymś innym dobrej klasy jak np.APP.Ja stosuję od dłuższego czasu właśnie tą politurę ABEL auto kosztuje coś koło 80zł ale jest świetna.Tak właśnie polerowałem Suzuki TL1000R które miało być "najczarniejszym z czarnych" i takie wyszło:-)W razie pytań postaram się pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi chyba o polerowanie....

Trzesz papierem 2000 (wodny) na mokro (woda plus kilka kropel ludwiku itp.) tak aby zniknęło większość rys ale żeby nie przetrzeć lakieru do czystego plastiku(wyczucie :D )

A potem szlifierka na wolnych obrotach, z gąbką polerską i pastą polerska. Polerować możesz spróbować szmatką z pastą ale to nie to samo co mechanicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 12 lat później...

Panowie i Panie, chciałbym przemalować swój kask i moto (na tor). Poza tym mam jednego grata do jazdy po łąkach i też może bym się zagłębił w zabawy lakiernicze. https://www.lidl.pl/pl/p/warsztat/pistolet-natryskowy-400-w/p91467 Czy takie coś wystarczy do zabawy? Od razu mówię, chce się w to bawić na prawdę bardzo nisko budżetowo. Ktoś używał? Lub jest coś podobnego w podobnej cenie? 

 

Edit, mozna usunąć, chyba znalazłem lepszy wątek 😄

Edytowane przez przypadkowelitery
znalezienie innego watku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...