Skocz do zawartości

ABS w motocyklu


Gość alalala333
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, nie chodzi mi o blokowanie tylnego koła, tylko przedniego(podczas stoppie). Przednie się delikatnie przyblokowywuje, też nie zawsze (na granicy poślizgu i zaraz odpuszcza po to, żeby reakcja wywaliła tył w górę). Dlatego interesuje mnie, jak wówczas zachowa się ABS, czy umożliwi poderwanie koła, czy nie. Drugi temat, tak, jak zasugerował Bart, kwestia driftów, gdzie celowo zrywa się przyczepność tylnego koła hamulcem, wprowadzajac koło w poślizg a następnie gwałtownie dodaje gazu, w celu utrzymania owego poślizgu. ABS znacznie to utrudni, o ile nie uniemożliwi......... :]

 

Co do DUALA,którego temat przewinął się w dyskusji chyba nie jest to specjalnie udany system, gdyż pewna część użytkowników z www.vfr-oc.pl przerabia ten układ na konwencjonalny....

Edytowane przez DEALER

93!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwię się, że od roku bodajże 2008?, wszystkie nowe sprzedawane samochody w UE mają mieć ABS, a motocykle nie.

 

 

To, ze cos z czyms sprzedaja nie oznacza, ze ten ktory to kupuje bedzie umial tego uzywac. Osobiscie nie mam nic przeciwko wszelkim sprawdzonym wynalazkom o ile ludzi potarfia z nich korzystac. Przyklad - GPS, fajna sprawa, ale jak czytam o gosciu, ktory sluchajac i patrzac na GPS wjechal do jeziora, to boje sie na droge wyjechac. Bo gdyby patrzyl na droge a nie na ekran to w jeziorze by sie nie znalazl.

 

Czytajac caly ten watek uswiadomilem sobie tylko tyle, ze gowno wiem o systemach typu ABS etc a powod pewnie jest banalny - nikt mi profesjonalnie w praktyce nie pokazal roznic miedzy jazda 2oo z ABS czy bez. Czytac, ogladac to jedno, sprobowac - to drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przecież system jeśli wykryje poślizg koła tylnego przy stoppie to nie opdusci siły hamowania w przednim. To nie jest system powiązany jak w DEAUVILLU np...

 

Pewnie masz racje. Ostatnio rozmawialem w warsztacie z gosciem (no wymienial opony a ja robilem przeglad :icon_razz: ), ktory twierdzil, ze podczas awaryjnego hamowania wyszlo mu samozsie stoppie na BMW1150GSADV. ABS twierdzil mial wlaczony. No ale nie widzialem to i napewno nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie masz racje. Ostatnio rozmawialem w warsztacie z gosciem (no wymienial opony a ja robilem przeglad :icon_razz: ), ktory twierdzil, ze podczas awaryjnego hamowania wyszlo mu samozsie stoppie na BMW1150GSADV. ABS twierdzil mial wlaczony. No ale nie widzialem to i napewno nie wiem.

 

 

A próbowałeś to zrobić na swoim :cool: - mi się nie udało :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yo!

 

W kwestii driftu moge chyba cos powiedziec. Choc moze to nie do konca drift, ale co tam :].

Probowalem sie bawic swoja CBFa z ABSem na polanie, na trawie. Przyblokowywalem przednim hamulcem kolo i dawalem gazu, by jechac bardzo wolno, jednoczesnie ryjac trawke tylnym kolem :]. Na asfalcie bylaby to jazda z paleniem gumy :].

Nie jestem stunterem, probowalem czegos takiego pierwszy raz, wiec szlo kiepsko, ale starczylo do tego, by ABS... zwariowal. Wywalilo blad systemu i ABS przestal dzialac.

Dopiero gdy wrocilem na asfalt, po rozpedzeniu sie do 80km/h i przejechaniu 1-2km ABS na nowo "skalibrowal sie" i wszystko wrocilo do normy.

I nie ma mowy o zabrudzeniu czujnikow, bo je sprawdzalem, przejrzalem tez wszystkie bezpieczniki, nawet robilem reset systemu, poprzez odlaczenie aku na pare minut, ale nic nie pomagalo - blad ABSu sie caly czas swiecil, gdy normalnie gasl po przejechaniu 3-5m. Dopiero jazda po asfalcie przywrocila dzialanie ABSu.

Podczas zabawy na trawie, zanim sie ABS wysypal, nie czulem jego dzialania.

 

W kwestii normalnego driftu - pewnie da sie tylko poprzez power slide, bo przyblokowac tylnego kola sie nie da :).

 

Pzdr

Edytowane przez zbyhu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pewnie masz racje. Ostatnio rozmawialem w warsztacie z gosciem (no wymienial opony a ja robilem przeglad :icon_razz: ), ktory twierdzil, ze podczas awaryjnego hamowania wyszlo mu samozsie stoppie na BMW1150GSADV. ABS twierdzil mial wlaczony. No ale nie widzialem to i napewno nie wiem.

 

Podobno sa sprzety na ktorych mozna to zrobic - ku zdumieniu uczacych :biggrin:

 

:crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...