DEALER Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 (edytowane) Panowie, nie chodzi mi o blokowanie tylnego koła, tylko przedniego(podczas stoppie). Przednie się delikatnie przyblokowywuje, też nie zawsze (na granicy poślizgu i zaraz odpuszcza po to, żeby reakcja wywaliła tył w górę). Dlatego interesuje mnie, jak wówczas zachowa się ABS, czy umożliwi poderwanie koła, czy nie. Drugi temat, tak, jak zasugerował Bart, kwestia driftów, gdzie celowo zrywa się przyczepność tylnego koła hamulcem, wprowadzajac koło w poślizg a następnie gwałtownie dodaje gazu, w celu utrzymania owego poślizgu. ABS znacznie to utrudni, o ile nie uniemożliwi......... :] Co do DUALA,którego temat przewinął się w dyskusji chyba nie jest to specjalnie udany system, gdyż pewna część użytkowników z www.vfr-oc.pl przerabia ten układ na konwencjonalny.... Edytowane 12 Grudnia 2008 przez DEALER Cytuj 93! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marten Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Dziwię się, że od roku bodajże 2008?, wszystkie nowe sprzedawane samochody w UE mają mieć ABS, a motocykle nie. To, ze cos z czyms sprzedaja nie oznacza, ze ten ktory to kupuje bedzie umial tego uzywac. Osobiscie nie mam nic przeciwko wszelkim sprawdzonym wynalazkom o ile ludzi potarfia z nich korzystac. Przyklad - GPS, fajna sprawa, ale jak czytam o gosciu, ktory sluchajac i patrzac na GPS wjechal do jeziora, to boje sie na droge wyjechac. Bo gdyby patrzyl na droge a nie na ekran to w jeziorze by sie nie znalazl. Czytajac caly ten watek uswiadomilem sobie tylko tyle, ze gowno wiem o systemach typu ABS etc a powod pewnie jest banalny - nikt mi profesjonalnie w praktyce nie pokazal roznic miedzy jazda 2oo z ABS czy bez. Czytac, ogladac to jedno, sprobowac - to drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tatajacek Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 ale przecież system jeśli wykryje poślizg koła tylnego przy stoppie to nie opdusci siły hamowania w przednim. To nie jest system powiązany jak w DEAUVILLU np... Pewnie masz racje. Ostatnio rozmawialem w warsztacie z gosciem (no wymienial opony a ja robilem przeglad :icon_razz: ), ktory twierdzil, ze podczas awaryjnego hamowania wyszlo mu samozsie stoppie na BMW1150GSADV. ABS twierdzil mial wlaczony. No ale nie widzialem to i napewno nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek73 Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 Pewnie masz racje. Ostatnio rozmawialem w warsztacie z gosciem (no wymienial opony a ja robilem przeglad :icon_razz: ), ktory twierdzil, ze podczas awaryjnego hamowania wyszlo mu samozsie stoppie na BMW1150GSADV. ABS twierdzil mial wlaczony. No ale nie widzialem to i napewno nie wiem. A próbowałeś to zrobić na swoim :cool: - mi się nie udało :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tatajacek Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 A próbowałeś to zrobić na swoim :cool: - mi się nie udało :biggrin: Probowalem ze 140. :) I nic. Sproboje z wiekszej szybkosci. Stane deba i napisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 14 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2008 (edytowane) Yo! W kwestii driftu moge chyba cos powiedziec. Choc moze to nie do konca drift, ale co tam :]. Probowalem sie bawic swoja CBFa z ABSem na polanie, na trawie. Przyblokowywalem przednim hamulcem kolo i dawalem gazu, by jechac bardzo wolno, jednoczesnie ryjac trawke tylnym kolem :]. Na asfalcie bylaby to jazda z paleniem gumy :]. Nie jestem stunterem, probowalem czegos takiego pierwszy raz, wiec szlo kiepsko, ale starczylo do tego, by ABS... zwariowal. Wywalilo blad systemu i ABS przestal dzialac. Dopiero gdy wrocilem na asfalt, po rozpedzeniu sie do 80km/h i przejechaniu 1-2km ABS na nowo "skalibrowal sie" i wszystko wrocilo do normy. I nie ma mowy o zabrudzeniu czujnikow, bo je sprawdzalem, przejrzalem tez wszystkie bezpieczniki, nawet robilem reset systemu, poprzez odlaczenie aku na pare minut, ale nic nie pomagalo - blad ABSu sie caly czas swiecil, gdy normalnie gasl po przejechaniu 3-5m. Dopiero jazda po asfalcie przywrocila dzialanie ABSu. Podczas zabawy na trawie, zanim sie ABS wysypal, nie czulem jego dzialania. W kwestii normalnego driftu - pewnie da sie tylko poprzez power slide, bo przyblokowac tylnego kola sie nie da :). Pzdr Edytowane 14 Grudnia 2008 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hondziak Opublikowano 23 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2008 mnie to tam wszystko jedno jezdzilem squtem z abs i bez abs przetestowalem i lepiej mi sie jezdzi bez abs ale zawsze mam reke na hamulcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tatajacek Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Probowalem ze 140. :) I nic. Sproboje z wiekszej szybkosci. Stane deba i napisze. No i tez nic. Oprocz pizgniecia kaskim w szybe. Moze jakbym wstal?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 W DL-u z ABS-em stoppie nie da rady zrobić, ze 150 klamkę wbijam w kierownice i jak tylko odciąży się tył to ABS zaczyna działać Na stojaka to katapulta może być :eek: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Pewnie masz racje. Ostatnio rozmawialem w warsztacie z gosciem (no wymienial opony a ja robilem przeglad :icon_razz: ), ktory twierdzil, ze podczas awaryjnego hamowania wyszlo mu samozsie stoppie na BMW1150GSADV. ABS twierdzil mial wlaczony. No ale nie widzialem to i napewno nie wiem. Podobno sa sprzety na ktorych mozna to zrobic - ku zdumieniu uczacych :biggrin: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.