maciejkruk13 Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Witam, mam problem z instalacją Dynojet w mojej yzf'ce.Na tej stronie poniżej jest plik w pdfie gdzie opisana jest instalacja mojego zestawu 4146,chodzi mi konkretnie o cały punkt 5 i rys.B.Ogólnie reszta bardzo prosta ale w 5-tym punkcie się gubię a nie chce sobie zniszczyć gaźników przewierceniem nieodpowiedniego otworu,jeśli ktoś z Was kiedykolwiek robił coś podobnego i wie co przewiercić i co wyciągnąć to będę wdzięczny za pomoc! http://www.dynojet.com/jetkits/motorcycle/yamaha.aspx#700 pozdrawiam kruk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Przetlumacze ci to w nocy ( twojej ) bo teraz brak czasu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Jezeli jest to US model to ma zaslepki na dyszach wolnych obrotow ktore w tem przypadku trzeba rozwiercic i usunac.Europejskie raczej tech zaslepek nie maja. http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...%3Doff%26sa%3DG Mniej wiecej w polowie tej strony jest zdlecie z czteroma czerwonymi strzalkami,to sa pilot screws,sruby dyszy wolnych obrotow,inny motor ale to nieszkodzi,w twoim yzf on beda w podobnym miejscu. Nalezy je wkrecic do konca,delikatnie,a nastepnie wykrecic 2.5 obrotu. Jezeli twoj motocykl ma te zaslepki to trzeba je rozwiercic i usunac.Zaslepki maja tylko okolo 2mm grubosci,trzeba bardzo uwazac zeby nie uszkodzic samych dysz ktore sa pod nimi. Jezeli bedziesz mial problem z zlokalizowaniem tych dysz to daj znac,mam gdzies komplet gaznikow mikuni do yzf to zrobie zdjecie i wysle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Zaślepki dobrze jest nawiercić wiertłem 1mm bardzo powoli aby po przewierceniu nie uszkodzić śruby regulacyjnej a po nawierceniu wydłubać . Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 22 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 (edytowane) Adamie!Nie tłumacz tego,ja rozumiem słowo w słowo tylko szukałem chyba czegoś czego nie było :icon_twisted: - tu ukłon dla tomekd,faktycznie na instrukcji pisze "U.S. model only",moja wersja to europejska i nie mogłem się dopatrzyć jakiejkolwiek zaślepki do przewiercenia i wydłubania... Aktualnie zakończyłem instalację (zamontowałem dysze 142 tak jak podawali w .pdf bo mam przelotowy slip-on ). Filtry K&N RU-3092 owalne,odpaliłem moto,tłumik blisko ściany (przypadek),motocykl zero wolnych obrotów,jak tylko puszczę gaz zaraz gaśnie.Po 5 minutach walki ściana za tłumikiem czarna i smród niespalonego paliwa co naprowadza mnie na konieczność jednak zainstalowania mniejszej dyszy jako wstępu do zabawy bo regulacja iglicą przy tych objawach chyba nie wchodzi w grę? pozdrawiam kruk chociaż zaraz dysze główne odpowiadają za wysokie obroty,to jednak iglica? Edytowane 22 Listopada 2007 przez maciejkruk13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 22 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2007 Wplyw dyszy glownej paliwa na uklad biegu jalowego jest w zasadzie zerowy,tak samo z poziomem iglicy.Dobre zestrojenie gaznikow po wyrzuceniu puszki powietrznej w twoim przypadku bedzie bardzo trudne i wymaga "mienia" budowy gaznika i jego dzialania,tzn jaki uklad wplywa na co i jakim zakresie obrotow i kata uchylenia przepustnicy w tzw. malym palcu.Naprawde nie przesadzam. Druga sprawa to generalnie dysze glowne ktore zaleca Dynojet sa za duze do jazdy w normalnych temperaturach. Dobry link ktory tlumaczy calkiem niezle strojenie gaznika. http://216.100.63.222/index.htm ---> Product Support-->> CV Carb Tunning --->> high RPM engines Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Dobrze,link ekstra,przeczytałem dziś wszystko przed kolejnymi pracami i wnioski są takie że jeśli silnik ma za bogatą mieszankę na biegu jałowym to śruby regulacji wkręcamy lekko do środka.Wszystko mniej więcej rozumiem teraz tylko zastanawia mnie czy mogłem coś źle zrobić przy instalacji bo totalnie zalewa mi silnik,jak tylko podłączę wężyk z paliwem i pokręcę rozrusznikiem moment i silnik zalany.Wydaję mi się nawet że paliwo przecieka przez plastikowy korpus w którym porusza się przepustnica podciśnieniowa.Jeśli paliwo przedostaje się z komory pływakowej to co zrobiłem źle?Nie ruszałem poziomu paliwa a przy wymianie main jet założyłem na nią nowy o-ring z zestawu.Czy iglica na biegu jałowym zamyka dyszę główną kompletnie?Bo te iglice z dynojet nie są tak "szpiczaste" na końcu jak oryginalne i są krótsze,czy jest możliwe że tamtędy przedostaje się paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Iglica i dysza glowna nie maja wplywu na big jalowy poniewaz w tym miejscu nie ma podcisnienia kiedy zamkniete sa przepustnice.Emulsja paliwowo powietrzna jest ssana przez te 3-4 male otworki ktore sa w gardzieli gaznika przed przepustnicami.Wymiary iglicy,tzn,srednica,dlugosci i te wszyskie naciecia maja wplyw na prace silnika w zakresie 15 % -85% uchylenia przepustnicy. Ale jezeli plywaki sa zaciete, nie zamykaja doplywu paliwa, to przez dysze glowna/iglice bedzie wyplywalo paliwo. Jezeli paliwo sie przelewa to znaczy ze komora czy tez komory plywakowe sa zawieszone.Spusc kompletnie paliwo z gaznikow i sprobuj jeszcze raz. Czasami lekkie postukanie np.drewniana koncowka mlotka moze je odwiesic.Jezeli to nie pomoze to pozostaje tylko rozkrecenie i doklade sprawdzenie elementow plywak ,zawor i gniazdo zaworowe poniewaz cos jest nie tak.Sprawdz czy jezyczek plywaka dobrze siedzi w zaworze. Moje sie mylic,gaznikami nie zajmuje sie od lat,ale nie przypominam sobie zadnych O-ringow przy glownych dyszach paliwa tylko miedziane podkladki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Zaczne od tego ze w mojej ( i jeszcze kilku kolegow ) opinii DynoJet dla motocykla w codziennym uzytkowaniu to pomylka. W moim Suzuki byl zalozony, a ja z duzymi klopotami wracalem do oryginalu bo jedyny skutek to bylo duze zuzycie paliwa. Ktorys z poprzednich wlascicieli sie scigal i jemu pasowaly na torze, z czym nie dyskutuje.Z drugiej strony cos ewidentnie spieprzyles skladajac gazniki - wyglada ze zawory iglicowe / lub zawor ci sie nie zamykaja.Jezeli gazniki nie byly dlugo czyszczone to przed wlozeniem DJ dalbym je do oczyszczenia myjka ultradzwiekowa i dokladnie sprawdzil stan zaworkow iglicowych. U mnie niewidoczne golym okiem osady blokowaly zawor iglicowy powodujac jego zacinanie sie i brak doplywu paliwa.Poza tym oringi nie ida pod dysze glowna tylko pod sprezyne z podkladka na sruby regulacyjne wolnych obrotow. Tak jak tomekd napisal pod dyszami nie ma nic, albo plaskie podkladki miedziane / mosiezne. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Z dynojetami chce się zmierzyć żeby zdobyć doświadczenie,traktuje to jak wyzwanie(choć po dwóch całych dniach muszę szczerze przyznać że to zabawa dla ludzi o mocnych nerwach).U mnie main jet jest jakby z boku przytrzymywany przez widełki które skręca na sztywno pilot jet.Main jet jest bez gwintu,wpuszczana w gniazdo,w miejscu osadzenia na dyszy jest podfrezowanie i tam jest o-ring.Gaźniki oczywiście przed instalacją kompletnie rozebrane w pył,mycie benzyną plus sprężone powietrze.Zaworki dziś dla pewności przełożyłem z drugiego kompletu gaźników,kolejna próba odpalenie i mam przyczynę zalewania,od strony filtrów podświetliłem lampą wlot powietrza i zaraz po odpaleniu z iglicy-inaczej jakby z rurki prowadzącej iglicę w miejscu gdzie iglica wchodzi w tą rurkę zauważyłem spore ilości dosłownie wychlapującego się paliwa pomimo zamkniętego gazu i przepustnica podciśnienia zamknięta całkowicie.Oczywiście po kilkunastu sekundach silnik zalany.Dodatkowo zaobserwowałem że iglica drżała na boki w tej rurce prowadzącej.Nie chce strzelać na ślepo,jeśli main jet i iglica nie mają wpływu na pracę na wolnych obrotach to...o-ring jest za luźny na main jet i podbija paliwo w górę... :biggrin: kruk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Wydaje mi się że klapy nie powinny być zamknięte całkowicie i to może być powodem dużego podciśnienia na mikserze czyli tej rurce w którą wchodzi iglica skutkiem czego z tej rurki wychlapuje Ci paliwo dużymi kroplami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jawic Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Jak już jesteśmy przy tym to iglica może drgać? Albo czy ma drgać przy dodawaniu gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 W konstrukcji gaźnika zakłada się bardzo luźne pasowanie iglicy. Niektóre są ustalane delikatną sprężynką pod grzybkiem dociskanym z kolei sprężyną przepustnicy i w wyniku turbulencji w gaźniku może ona drgać ponieważ jest spora różnica w jej średnicy a średnicy górnej krawędzi rurki miksera w którą wchodzi.Iglice gaźników starszych w silnikach o bardzo dużych przebiegach są czasami silnie zowalizowane na wskutek częstego ocierania o krawędź miksera. Dużo na temat poważnych uszkodzeń iglicy mogą powiedzieć właściciele motocykla GS-500 w którym iglica jest wykonana z aluminium i po dużym przebiegu może stracić nawet połowę swego obwodu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejkruk13 Opublikowano 23 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 Przepraszam,pisząc całkowicie miałem na myśli krańcowe położenie,w rzeczywistości klapy na końcu skali-zamknięte- mają ok 10mm prześwitu w świetle całego wlotu powietrza.Myślałem jeszcze czy przyczyną nie są powiększone otwory (slide holes) w tych klapach właśnie co każe instrukcja montażu...ale większe otwory potrzebują chyba więcej podciśnienia do otwarcia co znowu kłóci się z "lżejszymi" sprężynami które są w zestawie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 23 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2007 W klapach otwieranych linką nie ma żadnych otworów. otwory wiercisz załączonym do zestawu wiertłem w dolnej części przepustnicy. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.