Skocz do zawartości

Uzytkownicy Yamah XTZ Tenere i Super Tenere łączcie się


Rekomendowane odpowiedzi

Ponoć rezerwy jest 5l, mi pierwsza rezerwa styka na 80 km, a druga(znaczy z drugiego kranika)na jeszcze 4-6 km.

Moja tenerka pali bardzo równomiernie 6,1-6,4 litra (KN i wydech laser).

Co do świateł - kwadratowe lampy miały pierwsze wersje szwajcarskie (3TD, nie wiem do którego dokładnie roku), przed przeróbką moja właśnie taką miała.

Przy okazji wersja szwajcarska (3TD) była najbardziej skastrowanym modelem XTZ 750 - do 34 koni chyba, jest jeszcze niemiecka 3WM (50 KM) i otwarta(3LD).

Odblokowanie jest dosyć proste (króćce, dysze, iglice w gaźnikach).

Z tego co wiem silniki sa takie same w XTZ i TDM. Roznica polega na tym ze w TDM zastosowali inny modul, ktory poprawia nieco osiagi TDM-ki. Ludzie czesto przekladali go do XTZ zeby podrasowac sprzecik

Silnik w TDM ma większą pojemność, a od '96 także przestawione czopy na wale.

Jest też trochę innych różnic, odsyłam do http://xtz750.republika.pl/

Co do modułu - faktycznie można zastosować od TDM sprzed '96 - mam taki (bodajże z 4VD), dół trochę poprawiło.

A jeśli chce się mieć na prawdę mocny dół (da się w tenerce, serio :D ) to w gaźnikach można zamienić dysze startowe (75) na 140.

Działa, efekt niesamowity, pali litr więcej.

Co do czarnych felg - w jednym z pierwszych postów napisałem głupotę, pierwszy rocznik tenery ('89, może też '90?) faktycznie miał czarne obręcze.

Z różnic jakie zaobserwowałem serwisując super tenerki to nowsze mają inny regulator napięcia(wraz z mocowaniem), odlewy stopek pasażera (niższe), zielone kontrolki kierunków na desce (starsze - pomarańczowe) i inne przełączniki na kierownicy (takie jak w TDM), niestety nie wiem w których latach dokładnie wprowadzano te zmiany.

I tak przy okazji - mam sporo gratów od tenerki do sprzedania, m.in. KNy, zawieszenia, itp.

 

pozdrawiam, Adam

 

P.S. qrde, uwielbiam to moto ;)

Edytowane przez fxrider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kompleks hondy (AT) normalnie... :flesje:

 

pzdr;)

 

 

Eee tam Panowie, żaden kompleks. Właśnie wróciłem moją XTZ 750 z wyprawy na Krym, Karpaty, Rumunia, Mołdawia, Ukraina i do Polski.

Trasa 5500 km na 13 dni. Drogi-szczególnie w Rumunii-tragedia. Jechał ze mną przez 4 dni koles na Afryce z 2000 r. I Afryka psułą sie jemu trzy raz. Raz zgasła i w ogóle nie chciałą zaplaić, później padły świece-pracował na jednym cylindrze, a najgorsza była pompa paliwa, która siadało co 500 m lub co 15 km. Mnie Afryka nie zachwyciła i cieszyłem się, że mam Super Tenerę, któa sie nie psuje. A wertepów nie unikłaem i bałem się , że mi się rozpadnie, ale przyjechała cała sprawna.

 

Po tej wyprawie olej do wymiany. Motorek ma swoje 70 koni. Jest OK.

Tenerka to klasa dla siebie. Ma swoje wady, które jednak nie przerażają. Jednym z nich jest zuzycie paliwa i niewygodne siodło.

Swoje moto przygotowałem pod kątem wyprawy aby mało paliło. Tak też było- spaliła mi od 5-7 litrów. 5 litrów pali przy 90 km/h (nawet z przeładowanym motocyklem) a 7 listrów gdy ten motocykl przeładowany pędzi po autostradzie z V= 130 km/h.

 

ja przystałem na warunki jakie proponuje ten motocykl. Dla mnie to odpowiada, bo silnik jest niezawodny. Podczas wyprawy moto mi brało olej wzięło go 0,5 litra na 5500 km. To chyba nie dużo biorąc pod uwage teren i warunki ekspoatacji (Krym 39-41 st C), rumunia-góry, przełęcze, błoto do wysokości mocowania kufrów-koszmar, już nigdy we takie coś nie wjadę....

 

Polecam każdemu Super Tenere. Nie pracuje [pięknie jak Afryka, ale nie zawiedzie kierowcy. Mój znajomy pseud Łysy, pojechał właśnie Super Tenerka na Kamczatkę. Zapakwał na tył dziewczynę !!!1

Motocykl nie ma przeróbek, żadnych fikltrów, żadnych stalowych oplotów, żadnych progresów. Przód ma miękki i to sprawia że przeładowany motocykl potrafi weżykowac powyżej 120 km/h nawet na gładkiej jak stól jezdni.

Zawieszenie ma solidne, przydałoby sie 5 cm dłuzszy rozstaw osi i coi za tym idzie więcej miejsca dla pasazera. Afryka jest dłuższa i wygodniejsza i to w trasie jest OK, natomiast w terenie nieco przeszkadza, ale nie aż tak aby z tego rezygnować. Z chęcią widziałbym dodatkowe 5 cm rozstawu osi.

 

Trudny dostęp do filtra powietrza to tezm moim zdaniem amnkament, ale gdzieś go chyba trzeba schowac, za to zbiornik mieszczacy 29 litrów !!! (tak !! 29) to juz coś.

Tankowałem w Polsce- i zalałem27 litrów mając niespełna 2 l rezerwy. Trzeba odrobinę cierpliwości i 29 litrów wejdzie do baku.

Edytowane przez gsx1100g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytanko dla tych co troszke "grzebali" w ST, chodzi mi glownie o tylne zawieszenie bo czeka mnie wyciagniecie wahacza(zatarla sie chyba ktoras z tulejek bo piszczy i smarowanie nic nie daje), chodzi mi glownie o jakas podstawke pod silnik bo nie mam centralki, moze cos polecacie czy moze lepiej samorobke ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytanko dla tych co troszke "grzebali" w ST, chodzi mi glownie o tylne zawieszenie bo czeka mnie wyciagniecie wahacza(zatarla sie chyba ktoras z tulejek bo piszczy i smarowanie nic nie daje), chodzi mi glownie o jakas podstawke pod silnik bo nie mam centralki, moze cos polecacie czy moze lepiej samorobke ??

 

Prawdopodobnie piszczy łożysko na dolnym mocowaniu amortyzatora, u mnie to ono tak skrzeczało, dzwięk podobny do skrzeczenia zawieszenia w starej nysce.

 

A jeżeli chodzi o podstawki, to ja podwieszałem na takim podnośniku co to w warsztatach służy do wyciągania silników z samochodów (tyle że ja mam centralkę), i motocykl stabilnie stał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie pytanko dla tych co troszke "grzebali" w ST, chodzi mi glownie o tylne zawieszenie bo czeka mnie wyciagniecie wahacza(zatarla sie chyba ktoras z tulejek bo piszczy i smarowanie nic nie daje), chodzi mi glownie o jakas podstawke pod silnik bo nie mam centralki, moze cos polecacie czy moze lepiej samorobke ??

takie smarowanie "z wierzchu" nic nie da, jak rozkręcisz, przemyjesz i nałożysz smar to będzie jak nowe

 

Mam jeszcze pytanie o Tenerkę:

Jakie przebiegi wytrzymują silniki, były przeprowadzane jakieś testy długodystansowe?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja slyszalem ze przebiegi rzedu 200 tys. sie zdarzaja ale oczywiscie przy normalnym "traktowaniu" i regularnym serwisie

a propos normalnego traktowania :icon_biggrin: ostatnio testowalem moja tenere na lotnisku.... licznik zatrzymal sie przy 195 i dalej nie chcial juz isc....

PS: zdecydowanie nie jest to predkosc dla ST wiezcie mi.....

 

takie smarowanie "z wierzchu" nic nie da

smarowalem przez wszystkie kalamitki i tylko na jednej nie chcial smar przelezc...

Edytowane przez sliwa50
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...