polo40 Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Witam co by sie stało gdybym opone przednia wsadził do tyłu o takich samych wymiarach itp. jest to aprilia af-1 125cmm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Witam co by sie stało gdybym opone przednia wsadził do tyłu o takich samych wymiarach itp. jest to aprilia af-1 125cmmJeśli mają identyczne wymiary, bieżnik i nosność to pewnie nic strasznego. Pewnie szybciej by sie zużyła. W większych motocyklach tylna opona ma inną budowę wewnętrzną, tak by przenosić większe obciążenia. Przednia ma zaś przede wszystkim odpowiadać za utrzymanie kierunku, więc inaczej ułożone sa poszczególne warstwy, inna jest jej twardość, inaczej się odkształca. Ale podejżewam, że przy tak małym sprzęcie nie jest to tak istotne. Kiedyś opony przeznaczone były zarówno na przód jak i na tył i było łatwiej. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MTBlackbird Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Tzn. chodzi Ci o oponę przystosowaną na przód tylko że wymiar Ci pasuje akurat na tył?, Ja bym odradzał ze względu na inną geometrię opony na przód i na tył, co skutkowało bedzie złym prowadzeniem motocykla, i bedzie niebezpieczne szczególnie na zakrętach i na śliskiej nawierzchni. (do spalenia gumy to może być :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo40 Opublikowano 8 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 wiec mógł bym założyc i będzie sie tylko szybciej zużywac czy będą jakieś problemy w sterowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spman Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Z tego co mi wiadomi to ogromna jest róznica w budowie opon przeznaczonych na przód i na tył.Opony które są przeznaczone na przód skonstruowane są tak by przenosiły siły związane z opóźnieniami (hamowaniem) motocykla, zaś opona która jest skonstruowana na tył motocykla jest tak wykonana aby przenosiłą siły związane z przyspieszeniem motocykla, jest bardziej odporna na przeciążenia związane z nagłym dodawaniem gazu. O profilu protektora i profilu całej opony chyba nie muszę wspominać bo to że jest różny an przód i tył jest chyba dla wszystkich oczywiste.Stanowczo odradzam zakładanie opon z przodu na tył, pomimo pasujących rozmiarów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 (edytowane) W żadnym wypadku nie można tak robić!!!! Były już o tym tematy.. Edytowane 8 Listopada 2007 przez Stifler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 8 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2007 Zamiast zakładać nowy temat rusz...... 4 litery i poszukaj . Ok 4 miesięcy temu taki sam temat był wałkowany w każdą możliwą stronę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.