Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

hehe, w sumie dobre pytanie..... a dobrą sprawe to z tych zegarów co są to korzystam tylko z prędkościomierza i raz na miesiąc wyzeruje przebieg dzienny, a reszty to jeszcze nawet nie obczaiłem do czego służą hehe :) Ale przyznasz że jak by obrotomierz był to by nie pogardził :)

 

A jeszcze mam jedno pytanko, kupiłem mojego DRZ-a na tych oponach BRIDGESTONE TRIAL WING chyba to są jeszcze oryginały stan bieżnika jest zadowalający ale są to opony takie "uniwersalne" na szose i teren a wiadomo jak cos jest uniwe\rsalne to jest do dupy..... :) Mam możliwość kupienia kompletu MITASów-KOSTEK za około 250 zł (oczywiśnie nówki) warto zainwestować ??? Poprawi się znacznie przyczepność w terenie ?? Bo w sumie nie mam dużego doświadczenia z jazdy jeśli chodzi o typowe kostki....

 

Mam dwa pytanka,

 

Poprosze o jakas sugestie czym mozna doczyscic moto. Felgi, szprychy, zebatki, silnik itd...

Z grubsza juz wyszorowalem moto ale pozostaje dopieszczenie...

 

Wszystkiego naj w nowym roku!!!!

 

 

Proponuje zakupić jakąś chińską myjkę ciśnieniową za 100 pare złotcyh i myć moto samą wodą nie używaj tych środków chemicznych do myjek ciśnieniowych bo potrafią zrobić wżery w lakierze nie wspominając o plastikach które kiedyś miałem w poprzednim moto matowe po takim myciu :), ale pasta polerska załatwiła sprawe !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, w sumie dobre pytanie..... a dobrą sprawe to z tych zegarów co są to korzystam tylko z prędkościomierza i raz na miesiąc wyzeruje przebieg dzienny, a reszty to jeszcze nawet nie obczaiłem do czego służą hehe :) Ale przyznasz że jak by obrotomierz był to by nie pogardził :)
tez zerkam na predkosciomierz, na dojazdowkach :), na lewym liczniku km mam przebieg dzienny, na prawym od ostatniego tankowania

 

A jeszcze mam jedno pytanko, kupiłem mojego DRZ-a na tych oponach BRIDGESTONE TRIAL WING chyba to są jeszcze oryginały stan bieżnika jest zadowalający ale są to opony takie "uniwersalne" na szose i teren a wiadomo jak cos jest uniwe\rsalne to jest do dupy..... :) Mam możliwość kupienia kompletu MITASów-KOSTEK za około 250 zł (oczywiśnie nówki) warto zainwestować ??? Poprawi się znacznie przyczepność w terenie ?? Bo w sumie nie mam dużego doświadczenia z jazdy jeśli chodzi o typowe kostki....
wszystko zalezy od tego gdzie chcesz jezdzic, pod konkretny teren dobierasz opony, nie napisales ktory model konkretnie tych mitasow mozesz kupic, ja nie jezdzilem nigdy drz na innych oponach niz kostki, ale wiem ze sa kostki i kostki, generalnie mitasy sa polecane dla niewyczynu :)

 

Proponuje zakupić jakąś chińską myjkę ciśnieniową za 100 pare złotcyh i myć moto samą wodą nie używaj tych środków chemicznych do myjek ciśnieniowych bo potrafią zrobić wżery w lakierze nie wspominając o plastikach które kiedyś miałem w poprzednim moto matowe po takim myciu :), ale pasta polerska załatwiła sprawe !
za 100 zl to pewnie sam plastik, tzn pompa plastikowa, szybko padnie, pozatym mycie cisnieniowe potrafi wepchnac drobinki piasku pod uszczelnienia lozysk/zawiasow, jesli myc to tylko ze szlaucha :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZÓD: MITAS 80/100-21 C11 TT

TYŁ: MITAS 120/90-18 C-04 TT

Jeśli chodzi o rozmiarówke to taka sama jak są zalecane fabrycznie do tego moto w wersji S przynajmniej.

 

A jeśli chodzi o mycie "szlauchem" :) to raczej zaraz po powrocie z wyprawy bo jak po pradu dniach dobrze przyschnie to z zakamarków ciężko potem domyć małym ciśnieniem, da rade kupić ciśnieniową no moze nie za 100 ale za 150 zł, no ale oczywiście mówimy tutaj żeby używać ją tylko do mycia moto i paru innych rzeczy bo inaczej się szybko skończy :) , Ja kupiłem za 160 zł to już elewacje na 3 domach jednopiętrowych umyłem dziesiątki razy samochód, motor, ciągnik i dalej działa ! :)

 

Aha no a jeśli chodzi o teren to ja lubie osobiście jeździć wszędzie gdzie tylko mnie zaniesie szosa, lasy, błota itd :) także ogólnie raczej w lekkim terenie raczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PRZÓD: MITAS 80/100-21 C11 TT

TYŁ: MITAS 120/90-18 C-04 TT

cena jak najbardziej ok ale troche dziwna para, z c04 ja bym polaczyl c05 a c11 z c10, zreszta zobacz sam

 

A jeśli chodzi o mycie "szlauchem" :) to raczej zaraz po powrocie
i tak jest najlepiej, potem to mordega

 

Aha no a jeśli chodzi o teren to ja lubie osobiście jeździć wszędzie gdzie tylko mnie zaniesie szosa, lasy, błota itd :) także ogólnie raczej w lekkim terenie raczej.
wez pod uwage ze szosa zjada kostki bardzo szybko, w kostkach nie chodzi tyle o ich wysokosc ale ostrosc krawedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozejrzyj się za MEFO, opony troszkę droższe bo w granicach 200zł/szt ale są dostosowane także do asfaltu, nie są tak diabelnie śliskie na mokrym jak mitas

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na start pozdrowienia dla wszystkich wjadaczy od nowego dysputanta w temacie.

 

W mojej DRZ w ostatnie niedzielne latanie zauważyłem wibracje silnika tak od ok 4-5 tys obrotów. Sprzęt kupiony nowy od hamerykańskiego dealera (z przbiegiem obecnie jakieś 3000). Zakładam wadę napinacza łańcucha rozrządu. I tu dwa pytanka

 

1. Czy u was przed taką awaria też silnik dostawał wibracji ?

2. Jak regulujecie napięcie łańcucha nz napinaczu manualnym (który planuję zrobić) ?

 

I na koniec jeszcze jedna kwestia.

Kolesie mówią że po ruszeniu z miejsca moja żółta zaraza przez jakiś czas dymi, czuć też spalony olej. Pojawiło się w oststnich tygodniach gdy temperatury spadły poniżej zera. Oleju faktycznie jakby minimalnie ubyło (jakieś 2-3 mm na bagnecie) ale świeca jest OK. Mieliście takie "przygody"? Jakieś sugestie - niedogrzanie (zakryć jedna chłodnicę dyktą?), awaria pompy odsysającej olej z karterów, może sprzęt domaga się dłuższej pracy na biegu jałowym przed ruszeniem, czy co to może być? Dodam że silnik zawsze raczej dobrze rozgrzany bao reakcja na gaz i praca OK.

 

Pozdrawiam

rr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej nie widziałem nic na temat ustawienia kompensacji licznika w DRZ, czyli rozwiązanie problemu przekłamania licznika dystansowego czy inaczej przestawienia go z mil na km, wiec dodaje ten tekst może się komuś przyda. Tekst jest zapożyczony z innego forum, ale jest to nic innego jak tłumaczenie tekstu dotyczącego ustawień kompensacji licznika w instrukcji obsługi SUZUKI DRZ :):

 

1. przy podkreślonym jednym z liczników dziennych A lub B nacisnąć przycisk SET-TIME/TRIP przez dwie sekundy. Wyświetlacz przejdzie do trybu kompensacji. Przy podkreślonym liczniku A na liczniku B pokazuje się procent kompensacji aby licznik pokazywał prawidłową wartość należy ustawić tam wartość 100.

2. Wartość tą regulujemy naciskając przycisk ADJUST + lub ADJUST -. Jednorazowe naciśnięcie zmienia wskazanie o 1%. Przyciśnięcie na stałe ADJUST powoduje szybkie dodawanie lub odejmowanie.

3. Kiedy uzyskamy żądany wynik (100), naciskamy ponownie SET-TIME/TRIP. Wyświetlacz powróci do normalnego trybu (licznik A lub B) i pokaże przemnożone wskazanie. Dla pewności całą procedurę powtarzasz dla licznika B (musi być on wtedy podkreślony, a wskaźnik kompensacji pokaże się na liczniku A i ustawiamy kompensację także na 100). PRZYKłAD: przejechane 100km; kompensacja 71%, licznik dzienny pokazuje 71km (co w jakiś sposób może przypominać mile).

 

 

Jak ktoś by kiedyś potrzebował jakieś części eksploatacyjne do DRZa takie jak filtr oleju, filtr powietrza, łańcuch rozrządu, zębatki (przednia, tylna), łańcuch, klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, świece, uszczelniacze, lusterka do wersji "S", handbary, to mogę coś załatwić... :)

Edytowane przez vipszybki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

na allegro, za 119 zl, [sklep nazywa się hornet moto czy jakoś tak]

suzuki mnie powiedziało 260 zl

[mowie o kpl 2 lineczki bo tak jest to spakowane]

Dzieki bardzo kolego. Pozdrawiam.

 

Czesc wszystkim . Pytanie mam , dorabiał ktos ten manualny napinacz ? - bo mi sie zdaje ze kiedys cos na stronie widzialem. A moze ma ktos to ustrojstwo do sprzedania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wadliwy napinacz rozrządu nie będzie powodował żadnych wibracji silnika, tylko chamski hałas przy odpuszczeniu gazu, z prawej strony silnika.

 

Mogę zrobić dla chętnych MCCT czyli manualny napinacz. Koszt 150 pln , nie mega tanio, ale będzie zrobiony dobrze i szybko.

 

Gwarantuję prawidłowe działanie i spasowanie, bo najpierw przetestowałem na swoim DRZecie.

 

Zaś co do opon to polecam Kende TrackMaster , albo najtansza opone na polskim rynku Kings Tire , sam na takich jeżdżę i chwalę, za 300pln komplet , a nawet mniej -zależy od miejsca zakupu - to świat i ludzie. Trwała, agresywna, dobrze robi w błocie i kamieniach.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Gadimex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...