Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dołącze się do dyskusji o oponkach.

Własnie sam sie przekonałem ostatnio jaki wpływ ma"kapeć" i jego rozmiar i jaka jest roznica w oddawaniu mocy.W moim moto posiadam 130/90 i jest masakra:( .Potem wsiadlem na tt 350 na oponce 110/90 i bylo naprawde ok.Na moim sprzęcie mimo dobrych przełozeń nie rwie tak jak powinien(i nie jest to wina silnika czy zuzytych cześci bo wszystko jest ok) dlatego teraz dam 120/90 ,bo 110 /100 chyba odpada -jak myslicie???Motocykl to ttr 600 pozdro

Edytowane przez mackon4089
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien ttr na drz i wtedy poczujesz jak mozna sie bawic,ja włąsnie przesiadłem sie z ttr na drz,porówniujac oba sprzety powiem smiało ttr nie jedzie....

 

Pozdrawiam

 

P.S:w ttr miałem 120 i tez nie chciała jechac...taki sprzet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie szersze opony dedykowane są mocniejszych sprzętów, związane jest to wytrzymałością samej gumy.

 

W DRZ zakładanie szerokiej opony do off-road'u mija się z celem.

Im szersza opona tym bardziej będzie mulić to moto i wtedy mamy wrażenie że, sprzęt nie jedzie.

Optymalny rozmiar to 110/100.

 

Pomijam fakt, że zdarza się iż ten sam rozmiar u różnych producentów to trochę odmienna rzeczywista szerokość opony.

 

Dobierając opony kierujmy się głównie kryterium gdzie jeździmy (po jakim podłożu), a nie rozmiarem.

 

mackon4089 twoje odczucia może przekłamywać również jakość opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmien ttr na drz i wtedy poczujesz jak mozna sie bawic,ja włąsnie przesiadłem sie z ttr na drz,porówniujac oba sprzety powiem smiało ttr nie jedzie....

 

Pozdrawiam

 

P.S:w ttr miałem 120 i tez nie chciała jechac...taki sprzet.

Żeby nie było, że się przyczepiam, ale...

 

życie to nie bajka, nie każdego jest od razu stać na wymianę sprzętu, a z doświadczenia wiem jeśli sam na niego zapracujesz to jaki by nie był docenisz.

Co innego zjawisko sponsoringu i zawodu syn/córka, kiedy ludzie mają gdzieś wywaloną kasę starych, chociaż to nie reguła.

To taka moja mała dygresja.

Pod koniec sezonu, będę mógł zapewne się tu pochwalić swoją drz, która jeszcze pośmiga mój braciak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smigam po kamieniołomie ,oraz przeprawówki po miękkich bagnach ...i zastanawiem sie czy zakupic 120/100 czy moze 110/100 ,ale kumpel ma w tt350 110/100 i jezdzi mu moto ok ,ale opona cienka jak w rowerze;).... Skoro piszecie ze w drz nie mam sensu zakładać szerszego kapcia to wnioskuje ,że w ttr tym bardziej w koncu ttr ma mniej km niz drz pomimo większej pojemności.

 

Żeby nie było, że się przyczepiam, ale...

 

życie to nie bajka, nie każdego jest od razu stać na wymianę sprzętu, a z doświadczenia wiem jeśli sam na niego zapracujesz to jaki by nie był docenisz.

Co innego zjawisko sponsoringu i zawodu syn/córka, kiedy ludzie mają gdzieś wywaloną kasę starych, chociaż to nie reguła.

To taka moja mała dygresja.

 

Masz racje!! Ciężko pracowałem na moją ttr -oszczedzanie,składanie ,wyrzeczenia i ogólnie lubie ten motocykl,stąd pytam ,kombinuje co zrobić ażeby małymi kosztami zwiększyć frajde i "doznania" z jazdy bo nieukrywam że brakuje mi "pazura w trr" o wadze nie wspomne bo tego nie zmienie;/.. :crossy:

 

Pod koniec sezonu, będę mógł zapewne się tu pochwalić swoją drz, która jeszcze pośmiga mój braciak

 

Tobie to dobrze :notworthy:

Edytowane przez mackon4089
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla jednych ważny jest wygląd moto, a dla innych jego walory użytkowe.

Ja nie przejmowałbym się tym że, to za wąska opona.

Załóż sobie na tył oponę np taniego Mitas C-16 110/100 na twarde podłoże i będziesz zadowolony z wytrzymałości tej gumy. Gorzej z przyczepnością w błocie, tu to już inna będzie lepsza.

 

Ja typowe bagna i głębokie przeprawy omijam, nawet jak upalam z quadami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając na mysli ,że cienka jak w "rowerza" myślałem bardziej o tym ,że może mieć gorszą przyczepnośc....Oczywiste iż walory użytkowe są priorytetem ! :crossy: Dlatego jeśli twierdzicie ,że 110 /100 będzie najodpowiedniejsza taka też zapodam:) :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, że się przyczepiam, ale...

 

życie to nie bajka, nie każdego jest od razu stać na wymianę sprzętu, a z doświadczenia wiem jeśli sam na niego zapracujesz to jaki by nie był docenisz.

Co innego zjawisko sponsoringu i zawodu syn/córka, kiedy ludzie mają gdzieś wywaloną kasę starych, chociaż to nie reguła.

To taka moja mała dygresja.

Pod koniec sezonu, będę mógł zapewne się tu pochwalić swoją drz, która jeszcze pośmiga mój braciak.

 

 

zeby nie było nattr ciezko zapracowałem a teraz ciezko pracuje aby spałacic kredycik na drz to tak gwoli wyjasnienia ze jednak szanuje swoja kaske.A skoro meczyc sie z bankiem to chociaz wiedzic za co... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elo zmieniam moje enduro w supermoto ;/ prawko niedlugo bedzie wiec bede sie juz porusazal normalnie po ulicach.moje pytanie co byscie polecili,jakiegos krosa fajnego na zastepstwo zeby w terenie sie pobawic od czasu do czasu?moze byc stary,bo kasy na kolejne moto za bardzo niet.2t czy 4t??

Edytowane przez ratosny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...