maciek251 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Witam Jako że od niedawna posiadam honde vt500 zaczołem szukać w necie informacji dot. tego motocykla i się okazało że silnik ten był montowany również w Transalpie, vt600 shadow, Africa Twin oraz NTV650 czyli całkiem współczesnych sprezętach.Tak sobie wymyśliłem-ciekawe czy dałoby rade przełożyć tłoki od np. hondy transalp 600 (nie musze tego robić bo te które mam są dobre-jest to pytanie czysto teoretyczne :buttrock: ) i nawet obliczyłem że nie zmieniając korbowodów tylko rozwiercając same cylindry uzyskałbym pojemność 550. Drążąc dalej temat dotarłem do tego, że w moim motocyklu tłoki są wypukłe a w transalpie płaskie a co za tym idzie komora spalania ma inny kształt (to najprawdzopodobniej jedyne różnice w bud. głowic) czyli trzeba by wymienić również głowice. Echhh szkoda że nie mam na stanie części od transalpa to bym chociaż to wszystko pomierzył i obliczył czy byłaby szansa żeby toto jeżdziło. A może już ktoś coś takiego zbudował? :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 (edytowane) Na 99% układ korobowo-tłokowy nie będzie pasował. Silnik montowany z "niewielkimi modyfikacjami" w nowych moto nie oznacza, że to taki sam silnik. Z resztą sam fakt większej pojemności o czymś swidczy Edytowane 28 Października 2007 przez dark_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 teoretycznie kwestia ciekawa, tylko z ekonomicznego punktu widzenia korzystniej byłoby kupić po prostu NTV :icon_biggrin:Sprawdzałeś czy wysokość tłoków jest taka sama (przynajmniej od sworznia do najwyższego punktu, śr. sworznia zgadza się)? pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Gdyby to było takie proste to nikt by nie jeździł Shadow 500, tylko rozwierconym VT 500. Nikt by nie wsiadał na Virago 1100, tylko wszyscy by rozwiercali cylindry i zwiększali skok tłoka w 750tkach. Nie mówię, że nie jest to niewykonalne, ale na pewno NIEOPŁACANE. W motocyklach nie opłaca się tunning, a co dopiero mówić tego rodzaju modyfikacje... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 hmmz tego co słyszałem, to w harley'u rozwiercanie 833 na 1200 (i więcej) to norma. Dla przykładu bardzo podobny silnik (do VT) w AT rozwierca się z 750 do 840 cm^3 - więc dać się da. Pozostaje kwestia ekonomiczna, bo w japończyku taka zabawa zazwyczaj po prostu nie opłaca się. Co nie znaczy, że podyskutować i popróbować nie można :clap: pozdrawiam, Adam P.S. ze zwiększenie skoku tłoka to faktycznie ciężka sprawa, ale na razie z tego co wyczytałem jest mowa o samym rozwiercie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 hmmz tego co słyszałem, to w harley'u rozwiercanie 833 na 1200 (i więcej) to norma. Dla przykładu bardzo podobny silnik (do VT) w AT rozwierca się z 750 do 840 cm^3 - więc dać się da. Pozostaje kwestia ekonomiczna, bo w japończyku taka zabawa zazwyczaj po prostu nie opłaca się. Co nie znaczy, że podyskutować i popróbować nie można :icon_evil: pozdrawiam, Adam P.S. ze zwiększenie skoku tłoka to faktycznie ciężka sprawa, ale na razie z tego co wyczytałem jest mowa o samym rozwiercie Wszystko można zrobić tylko nie zawsze tak prosto jak się wydaje. TZW rozwiercanie silnika najczęściej polega na zastosowaniu większych cylindrów i tłoków. Chyba, że cylindry sa żeliwne, to wtedy faktycznie wystarczy je rozwiercić. Przy cylindrach aluminiowych pokrytych nikasilem lub inną odporną na ścieranie substancją taki zabieg nie wchodzi w grę bo jest absolutnie nieopłacalny. Zwykle też drastyczne powiększenie pojemności wiąże się z głębszymi modyfikacjami silników lub z liczeniem się z mniejszą żywotnością silnika. Co do opisywanego przypadku, to dopuki nie weźmie się do ręki części z Transalpa i VT 500 i ich dokładnie z suwmiarką w ręku nie porówna, to wszelkie próby dyskusji "da się lub nie da rozwiercić" to wyłącznie gdybanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.