bedok Opublikowano 17 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2003 Witam po raz pierwszy! Kilka dni temu kupiłem motocykl - Honda VF 700 C Magna z 86 roku. :) Sądzę, że stan sprzęta jest całkiem niezły, szczególnie, że znajomy, który go ładnych parę lat temu sprowadził zza wielkiej wody właściwie nim nie jeździł. Nawet nie wiedziałem, że ma takie cudo ukryte w piwnicy, do czasu aż połknąłem bakcyla 2 kółek i zacząłem szukać czegoś ciekawego. Nie chciał sprzedawać, ale skoro nawinął się kupiec, a kasa zawsze się przyda... 8) Zdaję sobie sprawę, że wiek robi swoje - może ktoś podzieli się swoimi uwagami o tym modelu, na co zwracać uwagę, co zrobić, a czego nie ruszać...Np. zastanawiam się, co z olejem w teleskopach czy kardanie - na pewno nie był zmieniany. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 18 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2003 Temat VF-ek był już kiedyś poruszany, poszukaj w starych tematach. Ja zmieniłem olej w dyfrze (robota na pięć minut) dla pewności. Przednich lag nie ruszałem bo się nie pocą więc pewnie i tak były niedawno robione. Pozdrówka Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bedok Opublikowano 18 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2003 Po wpisaniu "honda magna" trafiłem na bardzo ciekawą i długą dyskusję, tyle, że o sprzęcie nic, za to o użytkownikach forum wiele się dowiedziałem... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 18 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2003 Nieprawda, ze o sprzecie nic nie bylo, przeciez wlasnie dyskusja zaczela sie od proby podwazenia przeze mnie popularnej opinii w Polsce, ze Honda V4 to motocykl skomplikowany i latwo sie psujacy.A lista glownych bolaczek to: - niedostateczne smarowanie glowic w dodatku olejem niefiltrowanym powodujace szybkie zuzycie walkow rozrzadu i wspolpracujacych dzwigienek, - zacinanie sie automatycznych napinaczy lancuchow rozrzadu dajace objawy zuzycia lancuchow i halas na wolnych i srednich obrotach, - przegrzewanie sie i korozja lacznika miedzy alternatorem a regulatorem co daje zmniejszenie i zanik ladowania aku, - zabijanie sie blotem i rdzewienie prowadnic przednich zaciskow co prowadzi do szybkiego zuzycia klockow i kiepskiego hamowania przodem - bylem natomiast pod wrazeniem jakosci hamowania tymze przodem przy dobrze pracujacych zaciskach. Wszystkie te bolaczki zostaly rozwiazane przez ludzi lubiacych te motocykle i ostro nimi jezdzacych zgrupowanych na amerykanskiej liscie komputerowej SabMag.Jesli dajesz sobie rade z angielskim to zachecam do przeczytania materialow zebranych na ich stronach internetowych. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 19 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2003 Np. zastanawiam się' date=' co z olejem w teleskopach czy kardanie - na pewno nie był zmieniany.[/quote']Jak to co 8O - zmienić i po kłopocie. Po zakupie używanej maszyny trzeba wymienić wszystkie płyny eksploatacyjne. Zapewnienia poprzedniego właściciela, że motocykl jest po wymianach płynów eksploatacyjnych to często tylko do wymiana oleju silnikowego :) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bedok Opublikowano 20 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 Rzeczywiście, najprościej przez zimę oszczędzić trochę kaski, a z nadejściem sezonu powymieniać co się da... myślę o płynach oczywiście :( A propos, dostałem od poprzedniego właściciela: - "owners manual" oraz - Clymer's Motorcycle Repair Series "HONDA 700-1100 cc V-FOURS - 1982-1988" - modele Sabre i Magna. Angielski znam średno, ale gdybym mógł komuś pomóc - zapraszam. Proszę jeszcze o jedną radę - jak zabezpieczyć mojego rumaka przed kradzieżą ?Poza blokadą na tarczę hamulcową myślałem o immobilizerze lub alarmie - czy to ma sens ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 20 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2003 No ja jestem skazany na publikacje dostępne z netu. Znam się na mechanicy więc jakoś daję sobie radę ale jakbyś mógł mi jakoś kopię podesłać byłbym wdzięczny Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bedok Opublikowano 24 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2003 Instrukcje obsługi są na stronie http://www.magnaplaza.net/Html/Dutch.html bez obaw - scany są po angielsku... :( Skopiowanie Clymer's Motorcycle Repair Series jest raczej niemożliwe - książka ma ponad 430 stron w formacie A4. :cry: jeżeli ktoś będzie potrzebował konkretnych informacji to chętnie dam znać, co na dany temat jest w tej książce . A w sprawie nadchodzących mrozów - czy wlewać olej do cylindrów, czy po prostu tylko wyjąć akumulator i co kilka tygodni odpalać maszynę ? (mam nieogrzewany garaż, ale temperatura raczej nie spada dużo poniżej zera) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 26 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2003 Ja wczoraj maszynę "odstawiłem" na zimę. Zawsze robię tak samo: wypalam do zera benzynę z gaźników i akumulator do domciu. Odpalanie co kilka tygodni jest szkodliwe (drastyczne zmiany temperatur i skraplanie się przez to wilgoci w silniku). Zalewanie cylindrów jest niepotrzebne, i tak im się nic nie stanie. Będę wdzięzny jeżeli możesz mi coś napisać o ustawianiu zaworów. Dane regulacyjne mam ale nie wiem czy trzeba specjalistycznych narzędzi czy wystarczy standart. No i jak jest z podejściem. Pozdrówka Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bedok Opublikowano 1 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2003 Znalazłem rozdział o ustawianiu zaworów. Po przetłumaczeniu wrzucę na Forum (sorry, ale troszkę to potrwa...).Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sylwek Opublikowano 1 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2003 Motocykl bardzo mi się podoba ale właśnie ta awaryjność. Słyszałem od znajomego mechanika żeby nie kupować tego moto ile w tym prawdy chyba nigdy się nie dowiem bo jednak nie kupię.Pozdrawiam i oby rady mojego znajomego się nie sprawdziły. Mam pytanie czy ktoś o wzroście 189 nie wyglądał by dziwacznie na takim moto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2003 Ja wczoraj maszynę "odstawiłem" na zimę. Zawsze robię tak samo: wypalam do zera benzynę z gaźników i akumulator do domciu. *** Zostawiaj pelne gazniki - nigdy nie wypalisz paliwa do sucha i z tej resztki wlasnie robi sie osad. Będę wdzięzny jeżeli możesz mi coś napisać o ustawianiu zaworów. Dane regulacyjne mam ale nie wiem czy trzeba specjalistycznych narzędzi czy wystarczy standart. No i jak jest z podejściem. Pozdrówka *** Poza cala informacja ktora jest w serwisowce trzeba wiedziec ze uzywa sie dwoch listkow szczelinomierza i specjalnego przyrzadu do unieruchomienia walka rozrzadu. Ciezko jest bez tego ustawic zawory prawidlowo.Informacja jest w FAQ Sabmag. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bedok Opublikowano 1 Listopada 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2003 Motocykl bardzo mi się podoba ale właśnie ta awaryjność. Słyszałem od znajomego mechanika żeby nie kupować tego moto ile w tym prawdy chyba nigdy się nie dowiem bo jednak nie kupię.Pozdrawiam i oby rady mojego znajomego się nie sprawdziły. Mam pytanie czy ktoś o wzroście 189 nie wyglądał by dziwacznie na takim moto? Jeżeli chodzi o awaryjność, to jak na razie wszystko jest super, zobaczymy...Ze względu na brak czasu raczej dużych przebiegów nie będę robił, a od tego przecież wiele zależy. Ja mam 186 cm wzrostu i wydaje mi się, że ten model jak dla mnie jest w sam raz (raczej Drag Star niż Virago). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 1 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2003 *** Zostawiaj pelne gazniki - nigdy nie wypalisz paliwa do sucha i z tej resztki wlasnie robi sie osad. Adam M. Sorry ale myślę że w tej akurat kwestii zupełnie się mylisz. Jeżeli moto jest odstawione na parę miesięcy (a taki niestety mamy klimat) to i tak paliwo z gażników z czasem odparuje. Więc chyba lepiej mieć osad z niedopalonych resztek niż osad z pełnego gażnika. Oczywiście najlepiej jest nie mieć osadu w ogóle... :D Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2003 No przeciez ja w Ontario mam z grubsza taki sam klimat jak w Polsce, tylko zimniejsze zimy i goretsze lato, a poza tym nie robie nic co dla mnie nie dziala.Kanadyjskie zalecenie jest - pelny zbiornik, pelne gazniki i stabilizator do paliwa. Ja nigdy nie leje stabilizatora i zawsze zapalam po zimie bez klopotow - jakos paliwo nigdy mi jeszcze z gaznikow nie odparowalo. No ale zrobisz jak chcesz.A oto link do procedury ustawienia zaworow ze zdjeciami - wszystko niestety po angielsku:http://www.blarg.net/~rsutton/bike.htm Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.