Skocz do zawartości

Honda Magna


bedok
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po raz pierwszy!

 

Kilka dni temu kupiłem motocykl - Honda VF 700 C Magna z 86 roku. :)

 

Sądzę, że stan sprzęta jest całkiem niezły, szczególnie, że znajomy, który go ładnych parę lat temu sprowadził zza wielkiej wody właściwie nim nie jeździł. Nawet nie wiedziałem, że ma takie cudo ukryte w piwnicy, do czasu aż połknąłem bakcyla 2 kółek i zacząłem szukać czegoś ciekawego. Nie chciał sprzedawać, ale skoro nawinął się kupiec, a kasa zawsze się przyda... 8)

 

Zdaję sobie sprawę, że wiek robi swoje - może ktoś podzieli się swoimi uwagami o tym modelu, na co zwracać uwagę, co zrobić, a czego nie ruszać...

Np. zastanawiam się, co z olejem w teleskopach czy kardanie - na pewno nie był zmieniany.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat VF-ek był już kiedyś poruszany, poszukaj w starych tematach. Ja zmieniłem olej w dyfrze (robota na pięć minut) dla pewności. Przednich lag nie ruszałem bo się nie pocą więc pewnie i tak były niedawno robione.

Pozdrówka

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda, ze o sprzecie nic nie bylo, przeciez wlasnie dyskusja zaczela sie od proby podwazenia przeze mnie popularnej opinii w Polsce, ze Honda V4 to motocykl skomplikowany i latwo sie psujacy.

A lista glownych bolaczek to:

- niedostateczne smarowanie glowic w dodatku olejem niefiltrowanym powodujace szybkie zuzycie walkow rozrzadu i wspolpracujacych dzwigienek,

- zacinanie sie automatycznych napinaczy lancuchow rozrzadu dajace objawy zuzycia lancuchow i halas na wolnych i srednich obrotach,

- przegrzewanie sie i korozja lacznika miedzy alternatorem a regulatorem co daje zmniejszenie i zanik ladowania aku,

- zabijanie sie blotem i rdzewienie prowadnic przednich zaciskow co prowadzi do szybkiego zuzycia klockow i kiepskiego hamowania przodem - bylem natomiast pod wrazeniem jakosci hamowania tymze przodem przy dobrze pracujacych zaciskach.

 

Wszystkie te bolaczki zostaly rozwiazane przez ludzi lubiacych te motocykle i ostro nimi jezdzacych zgrupowanych na amerykanskiej liscie komputerowej SabMag.

Jesli dajesz sobie rade z angielskim to zachecam do przeczytania materialow zebranych na ich stronach internetowych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. zastanawiam się' date=' co z olejem w teleskopach czy kardanie - na pewno nie był zmieniany.[/quote']

Jak to co 8O - zmienić i po kłopocie. Po zakupie używanej maszyny trzeba wymienić wszystkie płyny eksploatacyjne. Zapewnienia poprzedniego właściciela, że motocykl jest po wymianach płynów eksploatacyjnych to często tylko do wymiana oleju silnikowego :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, najprościej przez zimę oszczędzić trochę kaski, a z nadejściem sezonu powymieniać co się da... myślę o płynach oczywiście :(

 

A propos, dostałem od poprzedniego właściciela:

- "owners manual" oraz

- Clymer's Motorcycle Repair Series "HONDA 700-1100 cc V-FOURS - 1982-1988" - modele Sabre i Magna.

 

Angielski znam średno, ale gdybym mógł komuś pomóc - zapraszam.

 

Proszę jeszcze o jedną radę - jak zabezpieczyć mojego rumaka przed kradzieżą ?

Poza blokadą na tarczę hamulcową myślałem o immobilizerze lub alarmie - czy to ma sens ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje obsługi są na stronie

 

http://www.magnaplaza.net/Html/Dutch.html

 

bez obaw - scany są po angielsku... :(

 

Skopiowanie Clymer's Motorcycle Repair Series jest raczej niemożliwe - książka ma ponad 430 stron w formacie A4. :cry: jeżeli ktoś będzie potrzebował konkretnych informacji to chętnie dam znać, co na dany temat jest w tej książce .

 

A w sprawie nadchodzących mrozów - czy wlewać olej do cylindrów, czy po prostu tylko wyjąć akumulator i co kilka tygodni odpalać maszynę ? (mam nieogrzewany garaż, ale temperatura raczej nie spada dużo poniżej zera)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj maszynę "odstawiłem" na zimę. Zawsze robię tak samo: wypalam do zera benzynę z gaźników i akumulator do domciu. Odpalanie co kilka tygodni jest szkodliwe (drastyczne zmiany temperatur i skraplanie się przez to wilgoci w silniku). Zalewanie cylindrów jest niepotrzebne, i tak im się nic nie stanie. Będę wdzięzny jeżeli możesz mi coś napisać o ustawianiu zaworów. Dane regulacyjne mam ale nie wiem czy trzeba specjalistycznych narzędzi czy wystarczy standart. No i jak jest z podejściem. Pozdrówka

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl bardzo mi się podoba ale właśnie ta awaryjność. Słyszałem od znajomego mechanika żeby nie kupować tego moto ile w tym prawdy chyba nigdy się nie dowiem bo jednak nie kupię.

Pozdrawiam i oby rady mojego znajomego się nie sprawdziły. Mam pytanie czy ktoś o wzroście 189 nie wyglądał by dziwacznie na takim moto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wczoraj maszynę "odstawiłem" na zimę. Zawsze robię tak samo: wypalam do zera benzynę z gaźników i akumulator do domciu.

 

*** Zostawiaj pelne gazniki - nigdy nie wypalisz paliwa do sucha i z tej resztki wlasnie robi sie osad.

 

Będę wdzięzny jeżeli możesz mi coś napisać o ustawianiu zaworów. Dane regulacyjne mam ale nie wiem czy trzeba specjalistycznych narzędzi czy wystarczy standart. No i jak jest z podejściem. Pozdrówka

 

*** Poza cala informacja ktora jest w serwisowce trzeba wiedziec ze uzywa sie dwoch listkow szczelinomierza i specjalnego przyrzadu do unieruchomienia walka rozrzadu. Ciezko jest bez tego ustawic zawory prawidlowo.

Informacja jest w FAQ Sabmag.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl bardzo mi się podoba ale właśnie ta awaryjność. Słyszałem od znajomego mechanika żeby nie kupować tego moto ile w tym prawdy chyba nigdy się nie dowiem bo jednak nie kupię.

Pozdrawiam i oby rady mojego znajomego się nie sprawdziły. Mam pytanie czy ktoś o wzroście 189 nie wyglądał by dziwacznie na takim moto?

 

Jeżeli chodzi o awaryjność, to jak na razie wszystko jest super, zobaczymy...

Ze względu na brak czasu raczej dużych przebiegów nie będę robił, a od tego przecież wiele zależy.

 

Ja mam 186 cm wzrostu i wydaje mi się, że ten model jak dla mnie jest w sam raz (raczej Drag Star niż Virago).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

*** Zostawiaj pelne gazniki - nigdy nie wypalisz paliwa do sucha i z tej resztki wlasnie robi sie osad.

 

Adam M.

 

Sorry ale myślę że w tej akurat kwestii zupełnie się mylisz. Jeżeli moto jest odstawione na parę miesięcy (a taki niestety mamy klimat) to i tak paliwo z gażników z czasem odparuje. Więc chyba lepiej mieć osad z niedopalonych resztek niż osad z pełnego gażnika.

Oczywiście najlepiej jest nie mieć osadu w ogóle... :D

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przeciez ja w Ontario mam z grubsza taki sam klimat jak w Polsce, tylko zimniejsze zimy i goretsze lato, a poza tym nie robie nic co dla mnie nie dziala.

Kanadyjskie zalecenie jest - pelny zbiornik, pelne gazniki i stabilizator do paliwa. Ja nigdy nie leje stabilizatora i zawsze zapalam po zimie bez klopotow - jakos paliwo nigdy mi jeszcze z gaznikow nie odparowalo. No ale zrobisz jak chcesz.

A oto link do procedury ustawienia zaworow ze zdjeciami - wszystko niestety po angielsku:

http://www.blarg.net/~rsutton/bike.htm

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...