Skocz do zawartości

naprawa chłodnicy oleju


wojtekkkk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Tak jak w tytule, w jaki sposób można naprawić chłodnicę oleju w XJ 600S.

Usterka polega na rozszczelnieniu - "zarysowanie" - pęknięcie widać na dołączonym zdjęciu.

Czy naprawiał ktoś wcześniej chłodnice? co się z tym robi?

Wygląda na to że rozszczelnienie zaczyna się już pod pokładką miedzianą od kanału olejowego (podejrzewałem podkładki, więc je wymieniłem) i dalej widać nieszczelnośc tak jak na rysunku.

Koszt używanej nie jest wielki, ale jeśli można to dobrze naprawić to wolałbym ją zrobić.

 

link do rysunku z rozszczelnieniem: http://camella.pl/test/rozszczelnienie.html

Edytowane przez wojtekkkk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście. Da sie również wymienić rdzeń albo zbiornik. Z chłodnicą wszystko sie da:)

 

Ale z tym jest problem jeśli jest aluminiowa.... Jak miedziana to rzeczywiście wszystko da się zrobić nawet w domu ale jak aluminiowa to jest o wiele więcej roboty.. Wiem bo sam cos takiego robiłem ale rdzeń do rynienek lutowalem pomimo tego, że to było aluminium.. Drugi raz już bym się nie bawił...

A takie pęknięcie też wolalbym zalutować "cyną" do aluminium bo po spawaniu naprawione miejsce będzie bardziej widoczne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stifler - rozwiń temat lutowania "cyną" do aluminium. Opisz kolejne kroki, nie słyszałem wcześniej o czymś takim

 

Na allegro jest dostępna specjalna cyna do aluminium .. Jest dość droga i trzeba mieć palnik dobry ... Mocno podgrzewasz miejsce, nakładasz cyne, pocierasz jakims prętem zeby pozbyć się tlenków i cały czas podgrzewając dodajesz cyny.. Do tej cyny jest z resztą instrukcja. Grunt to utrzymywać wysoką temperaturę bo inaczej lut jest słaby.. Sam zprawdzałem wytrzymałość i dobrze położony puści dopiero przy tłuczeniu młotkiem.. Niektórzy podobno umieją lutowac zwykłą cyną na olej ale mi to nie wychodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawanie będzie bardziej widoczne? Hehe widać że nie widziałeś roboty profesjonalnej:P Nie będzie śladu po naprawie. A aluminiowa chłodnica jest tak samo łatwa do roboty jak każda inna. Trzeba mieć do tego odp sprzęt i wieloletnie doświadczenie. Same checi często nie wystarczą:) Wyobraź sobie że każdą nawet najbardziej wymermoloną chłodnice można naprawić. Czy jest pogięta, czy jest poprzebijana, czy nie ma wiatrołapu. Akurat wymiana rdzenia jest jedną z najprostszych robót. Odcinamy zbiorniki, docinamy na wymiar rdzeń, spawamy go ze zbiornikami (jeśli to aluminium) jęsli jest miedziana to lutujemy, sprawdzamy szczelność pod ciśnieniem nie większym niż 2bary i chłodnica gotowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...