DiboS60 Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 uzasadnienie jest bardzo proste.Materialy z jakich wykonywane sa te pierscienie jest slaby.3 pierscienie zwieksza zywotnosc silnika tzn dluzej utrzymaja taki stopien sprezanai jaki byc powinien.podejrzewam ze gdyby zostaly tam zalozone takie pierscienie jak w japonskich sprzetach 2 pierscienie;]to sluzyly by dluzej niz 3 mzetowskie.oczywiscie tulej tez ma swoje do powiedzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 uzasadnienie jest bardzo proste.Materialy z jakich wykonywane sa te pierscienie jest slaby.3 pierscienie zwieksza zywotnosc silnika tzn dluzej utrzymaja taki stopien sprezanai jaki byc powinien.podejrzewam ze gdyby zostaly tam zalozone takie pierscienie jak w japonskich sprzetach 2 pierscienie;]to sluzyly by dluzej niz 3 mzetowskie.oczywiscie tulej tez ma swoje do powiedzenia. Rozumiem, że chodziło o ciśnienie sprężania. Częściowo masz racje, jednak większa ilość pierścieni tłokowych też spowoduje szybsze zużycie tulei, co skutkuje zmniejszaniem kompresji. Lepsze odprowadzanie ciepła można wykluczyć - nie jest regułą większa ilość pierścieni przy chłodzeniu powietrzem, mniejsza przy cieczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 niewiem dlaczego własciwie MZ 250 ma 3 pierscienie. Nie potrafie tego uzasadnić;] Co lepsze na 2 pierscionkach chodzi jak by lepiej;)Uzasadnieniem, jest sięgnięcie do historii tego motocykla. Silnik w MZ 250 jest w prostej linii rozwinięciem silników z modeli TS, a te sięgają kożeniami do motocykli DKW. W czasach, gdy projektowano te jednostki, standartem było stosowanie 3 pierścieni w tłoku. Silnik MZ 150 stanowi natomiast rozwinięcie zupełnie nowej jednostki o pojemności poczatkowo 125 cm, skonstruowanej w 1985 roku. Zastosowano w niej już nowe rozwiązania, sprawdzonne w wyczynowych silnikach MZ.Ponadto moc maksymalna w 125/150 osiagana jest przy podobnych obrotach co 250cm (ok. 5500-5800 obr/min). Logiczne więc, że w mniejszym silniku nalezało postawić na zmniejszenie oporów wewnetrznych. Zlikwidowanie ostatniego pierscienia ułatwiało to zadanie znakomicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 27 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2007 ja mam MZ ts 250/1 to raz;] MZ 250 rózni sie od DKW RT 125:P To 150 jest bardzo podobna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Już ktoś wysoko powiedział po co jest 3 pierścień. Chodzi o chłodzenie tłoka. Tłok właśnie poprzez pierścienie oddaje ciepło do cylindra. Nie służyło to do wydłużania żywotności ani zwiekszania szczelności. Jest wiele silników z jednym pierścieniem które nie narzekają na brak kompresji. Dodanie 3 pierścienia do tłoka z dwoma pierścieniami mija sie z celem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Już ktoś wysoko powiedział po co jest 3 pierścień. Chodzi o chłodzenie tłoka. Tłok właśnie poprzez pierścienie oddaje ciepło do cylindra. Nie służyło to do wydłużania żywotności ani zwiekszania szczelności. Jest wiele silników z jednym pierścieniem które nie narzekają na brak kompresji. Dodanie 3 pierścienia do tłoka z dwoma pierścieniami mija sie z celem. Równie dobrze można stwierdzić, że jest wiele wysilonych silników chłodzonych powietrzem z jednym pierścieniem tłokowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Które mają inaczej rozłożony rozkład tem na poszczególnych częściach. Duży wpływ na to ma konstrukcja całego silnika, a najbardziej konstrukcja tłoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.