Skocz do zawartości

Dołożenie jednego pierścienia na tłoku


MłodyWilk22
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

uzasadnienie jest bardzo proste.Materialy z jakich wykonywane sa te pierscienie jest slaby.3 pierscienie zwieksza zywotnosc silnika tzn dluzej utrzymaja taki stopien sprezanai jaki byc powinien.podejrzewam ze gdyby zostaly tam zalozone takie pierscienie jak w japonskich sprzetach 2 pierscienie;]to sluzyly by dluzej niz 3 mzetowskie.oczywiscie tulej tez ma swoje do powiedzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uzasadnienie jest bardzo proste.Materialy z jakich wykonywane sa te pierscienie jest slaby.3 pierscienie zwieksza zywotnosc silnika tzn dluzej utrzymaja taki stopien sprezanai jaki byc powinien.podejrzewam ze gdyby zostaly tam zalozone takie pierscienie jak w japonskich sprzetach 2 pierscienie;]to sluzyly by dluzej niz 3 mzetowskie.oczywiscie tulej tez ma swoje do powiedzenia.

 

Rozumiem, że chodziło o ciśnienie sprężania. Częściowo masz racje, jednak większa ilość pierścieni tłokowych też spowoduje szybsze zużycie tulei, co skutkuje zmniejszaniem kompresji. Lepsze odprowadzanie ciepła można wykluczyć - nie jest regułą większa ilość pierścieni przy chłodzeniu powietrzem, mniejsza przy cieczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem dlaczego własciwie MZ 250 ma 3 pierscienie. Nie potrafie tego uzasadnić;] Co lepsze na 2 pierscionkach chodzi jak by lepiej;)

Uzasadnieniem, jest sięgnięcie do historii tego motocykla. Silnik w MZ 250 jest w prostej linii rozwinięciem silników z modeli TS, a te sięgają kożeniami do motocykli DKW. W czasach, gdy projektowano te jednostki, standartem było stosowanie 3 pierścieni w tłoku. Silnik MZ 150 stanowi natomiast rozwinięcie zupełnie nowej jednostki o pojemności poczatkowo 125 cm, skonstruowanej w 1985 roku. Zastosowano w niej już nowe rozwiązania, sprawdzonne w wyczynowych silnikach MZ.

Ponadto moc maksymalna w 125/150 osiagana jest przy podobnych obrotach co 250cm (ok. 5500-5800 obr/min). Logiczne więc, że w mniejszym silniku nalezało postawić na zmniejszenie oporów wewnetrznych. Zlikwidowanie ostatniego pierscienia ułatwiało to zadanie znakomicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ktoś wysoko powiedział po co jest 3 pierścień. Chodzi o chłodzenie tłoka. Tłok właśnie poprzez pierścienie oddaje ciepło do cylindra. Nie służyło to do wydłużania żywotności ani zwiekszania szczelności. Jest wiele silników z jednym pierścieniem które nie narzekają na brak kompresji. Dodanie 3 pierścienia do tłoka z dwoma pierścieniami mija sie z celem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już ktoś wysoko powiedział po co jest 3 pierścień. Chodzi o chłodzenie tłoka. Tłok właśnie poprzez pierścienie oddaje ciepło do cylindra. Nie służyło to do wydłużania żywotności ani zwiekszania szczelności. Jest wiele silników z jednym pierścieniem które nie narzekają na brak kompresji. Dodanie 3 pierścienia do tłoka z dwoma pierścieniami mija sie z celem.

 

Równie dobrze można stwierdzić, że jest wiele wysilonych silników chłodzonych powietrzem z jednym pierścieniem tłokowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...