lombardo Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Witam,sprawa dotyczy Kawasaki ZX9r z 1995 roku.Problem polega na tym że silnik po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów za diabła nie chce odpalić,nie pomaga zapychanie ani czekanie paru godzin,odnoszę wrażenie że znika prąd z instalacji zapłonowej.Dziwne jest to że jak ostatnio parę razy rozłączyłem i połączyłem kostki które są pod siedzeniem silnik odpalił za pierwszym razem,niestety jak się zatrzymałem 20 km dalej już nie chciał odpalić i nie pomagało ich rozłączanie,musiałem zostawić motocykl u mojej siostry w garażu.Przytrafiło mi się to drugi raz, poprzednio motocykl został zabrany do warsztatu elektryk pogrzebał skasował ale wygląda na to że problem pozostał.Wydaje mi się że jest to wina modułu,tylko gdzie on jest oraz co jest powodem jego przegrzewania.Ciekawe jest również to że w trakcie jazdy nie mamy żadnych sygnałów,dopiero po zatrzymaniu i wyłączeniu zapłonu pojawia się problem. :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Nie odpala, czyli rozrusznik nie kręci, czy może rozrusznik kręci, a moto nie daje się odpalić? Jeśli 1 => problem z ładowaniem akumulatora. Sprawdź napięciaJeśli 2 => prawdopodobnie źle ustawione luzy zaworowe- także do sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Sory.Rozrusznik kręci i śmierdzi paliwem ale nie odpala,tak jakbyś wyłączył zapłon(czerwony przycisk)instalacja alarmowa została wywalona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lukass Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Jeśli 1 => problem z ładowaniem akumulatora. Sprawdź napięciaJeśli 2 => prawdopodobnie źle ustawione luzy zaworowe- także do sprawdzenia. Ad. 1. Poszukaj na forum jak zmierzyć ładowanie.Ad. 2. Też o tym było ;P Jeśli spełnisz te dwa punkty, będziemy szukać dalej. Może też trzeba będzie sie zabrać za gaźniki. Akumulator w jakim stanie masz i ile lat on ma? Swiece jakiego koloru i stanu są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Ad. 1. Poszukaj na forum jak zmierzyć ładowanie.Ad. 2. Też o tym było ;P Jeśli spełnisz te dwa punkty, będziemy szukać dalej. Może też trzeba będzie sie zabrać za gaźniki. Akumulator w jakim stanie masz i ile lat on ma? Swiece jakiego koloru i stanu są? A jak sprawdzisz to o czym mówi Lukass (przede wszystkim akumulator) i coś by wskazywało na brak ładowania to masz tutaj link do instrukcji jak to posprawdzać: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=12313&hl= Ten rozrusznik kręci normalnie, czy ociężale jakby miał się zaraz zatrzymać? Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 (edytowane) Ad. 1. Poszukaj na forum jak zmierzyć ładowanie.Ad. 2. Też o tym było ;P Jeśli spełnisz te dwa punkty, będziemy szukać dalej. Może też trzeba będzie sie zabrać za gaźniki. Akumulator w jakim stanie masz i ile lat on ma? Swiece jakiego koloru i stanu są? gaźniki po czyszczeniu i synchronizacji(lipiec 2007)nowy łańcuszek i regulacja rozrządu+świece(wiosna 2007)ładowanie ok,motor może stać kilka tygodni i odpala (odpalał) za pierwszym razem,akumulator żelowy (2005) Tak jak pisałem na początku to jest problem z zapłonem(zanik iskry) jeżeli byłby to problem ładowania powinien odpalić na tzw; "zapych" Edytowane 21 Października 2007 przez lombardo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dark_rider Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 (edytowane) Sprawdzałeś świece? Jaki mają kolor? Teoretycznie powinny wytrzymać 10 000 km., ale mi jeszcze nigdy nie udało się na jednych świecach dobić do tego przebiegu... Edytowane 21 Października 2007 przez dark_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Sprawdzałeś świece? Jaki mają kolor? Teoretycznie powinny wytrzymać 10 000 km., ale mi jeszcze nigdy nie udało się na jednych świecach dobić do tego przebiegu... Trzy tygodnie temu jak pierwszy raz mi się to przytrafiło motor zabrali do warsztatu wymienili świece i wywalili całą instalację alarmową,odebrałem,odpaliłem,dwa dni robiłem krótkie odcinki z pracy do domu(7km)i było ok,ale jak pojechałem dalej(ok 35)po zgaszeniu silnika cisza,można kręcić wiele razy i dupa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Budzik-WGR Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Moze swiece poprostu do d*py wsadzili i po dluzszej jezdzie nadawaly sie do wywalenia a i takie przypadki bywaly. POzdro Cytuj BYŁO:-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.JEST:-Honda VFR 750 rc36 I 90r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 Musialbys wybrac sie specjalnie w dluzsza traske z kluczem do swiec i po nieudanej probie odpalenia sprawdzic, czy masz iskre na swiecach.Pomysl z modulem mnie nie przekonuje, modul tak nie pada raczej cewka, a tych masz co najmniej 2.Najbardziej prawdopodobny scenariusz to za male luzy zaworowe, mimo ze je ustawili na wiosne - sprawdzilbym po prostu czy wszystko tam jest OK. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 kupiłem kiedyś świece wkręciłem pod sklepem i nic wymieniłem natychmiast na inne i ok.w sklepach też cudują.sprzedają reklamacje jako nówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 22 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 (edytowane) Musialbys wybrac sie specjalnie w dluzsza traske z kluczem do swiec i po nieudanej probie odpalenia sprawdzic, czy masz iskre na swiecach.Pomysl z modulem mnie nie przekonuje, modul tak nie pada raczej cewka, a tych masz co najmniej 2.Najbardziej prawdopodobny scenariusz to za male luzy zaworowe, mimo ze je ustawili na wiosne - sprawdzilbym po prostu czy wszystko tam jest OK. Adam M.Jak pisałem wcześniej cewki zostały wymienione razem z przewodami i świecami,sprawdzanie iskry na świecach w trasie może być problematyczne ze względu na budowę(owiewki)oraz aurę jaką mamy na dworze.Gdyby to był problem z luzami na zaworach to silnik nie odpalałby za pierwszym razem jak pogrzebałem w instalacji.Gdybym miał schemat instalacji elektrycznej mógłbym sprawdzić cały obwód zapłonowy ponieważ cały czas wydaje mi się że te problemy są powiązane z zanikiem iskry,może coś jest źle podpięte i powoduje przegrzewanie się instalacji lub modułu,tylko teoretycznie moduł po ostudzeniu powinien działać.(małe dywagacje)Następny motocykl jaki kupię będzie miał mniej plastiku i lepsze dojście do świec. :flesje: Edytowane 22 Października 2007 przez lombardo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Przede wszystkim sciagnij serwisowke ( watek o serwisowkach na Forum ) tam masz rowniez podane testy do sprawdzenia impulsatorow i modulu nie mowiac o schemacie instalacji. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lombardo Opublikowano 23 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2007 Przede wszystkim sciagnij serwisowke ( watek o serwisowkach na Forum ) tam masz rowniez podane testy do sprawdzenia impulsatorow i modulu nie mowiac o schemacie instalacji. Adam M. Ściągnięta :flesje: jestem w trakcie rozgryzania,trochę przeszkadza mi niemiecki :buttrock: Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.