Skocz do zawartości

uszczelka pod glowica - cbr f4


brzooza
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm nie chce wyciągac pochopnych wnioskow, ale skoro Ci ten płyn gdzieś tam lekko cieknie, to musi choc troche go z chłodnicy ubywac? Chyba że to są jakies kropelki i ubytku praktycznie nie widac. Z tego co tutaj czytam wygląda na to ,że może lekko sączy się z jakiegoś przewodu chłodniczego , może nie jest dokręcone cos albo inny błachy powod. A pęd wiatru roznosi slady kapiącego chłodziwa gdzies po całym sprzęcie. Ja np kiedyś miałem płyn chłodniczy na jednym z tylnich wachaczy... okazało się , że troszke popuszcza tam jeden przewod. Wydaje mi sie , że uszczelka pod głowicą jest dobra. Ale niech wypowie sie ktos mądrzejszy :lalag:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj sobie spokoj z nowym silnikiem... kolega nademna napisal cos na ten temat i ja sie z nim calkowicie zgadzam... :buttrock: skoro masz jakis wyciec a poziom plynow sie nie zmienia to moze oznaczac ze masz nie cos gdzies nie szczelna...i zamiast panikowac poprstu to sprawdz :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety...odkrecilem owiewke, wytarlem porzadnie silnik do sucha, przejechalem sie pare km i wyraznie widac wyciek spod uszczelki glowicy. Wydaje mi sie, ze jest to olej, poniewaz wyciek nie wysycha i jest tlusty. Plynow nie ubywa bo staram sie nie jezdzic...

Moze faktycznie doinwestuje jeszcze pare stowek w ten silnik - przynajmniej bede wiedzial co mam...

Wszystko okaze sie po rozkreceniu.

Dzieki za wszystkie porady i slowa otuchy

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Postanowilem odswierzyc temat, poniewaz pojawily sie nowe fakty...

Nie dawalo mi to spokoju, ze nie mam typowych objawow uszkodzenia uszczelki - jednynie wyciek. Postanowilem jeszcze raz wytrzec caly silnik i zrobic kolejne ogledziny - tym razem w garazu.

Okazalo sie, ze olej owszem wycieka - ale nie z uszczelki tylko z malego otworu w glowicy tuz pod otworem kolektora. (potwierdze to dopiero na 100% zatykajac ten otworek).

Wczesniej tego nie zauwazylem poniewaz ped powietrza rozdmuchiwal olej wlasnie wzdluz uszczelki pod glowica...

Z tego co mi sie gdzies o uszy obilo jest to otwor odprowadzajace wode z okolic swiecy. Mam racje? Co w takim przypadku moze oznaczac wycek oleju - uszkodzenie gwintu swiecy? Choc z komory spalania nie wydostawaly by sie takie ilosci oleju podczas pracy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to właśnie piałem na myśli we wcześniejszym poście, ziomal w swojej F4 ma to samo, leje się tym otworkiem ale dopiero przy mocno rozgrzanym silniku. Jeżdzi dalej ...zamontował sobie zbiorniczek żeby mu silnika i plastików nie chlapało ale zimą ma się za to zabrać :buttrock:

...wydaje mi się (bo nie jestem mechanikiem), że bedzie to wina tej uszczelki pod deklem albo ...jakieś pęknięcie dekla lub głowicy :D

Edytowane przez M4NIEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne miejsce z ktorego swiezy olej moze dostawac sie na swiece i wyciekac tym otworem to komora rozrzadu silnika.

Wynikalo by z tego ze jest jakas nieszczelnosc uszczelki pod pokrywa zaworow i to z tamtad olej splywa na swiece.

Trzeba zdjac ta pokrywe i sprawdzic.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys mialem dokladnie taki sam wyciek w moim cbr1100,w sumie to bylo saczenia a nie wyciek.Nigdy z tym nie walczylem,ale po sprawdzeniu zaworow nie cieknie.Czyli to raczej uszczelka pod pokrywa.

 

Tak gumowa uszczelka moze byc tylko przekrzywiona,moze sie nadawac to powtornego uzycia.

Edytowane przez tomekd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to właśnie piałem na myśli we wcześniejszym poście, ziomal w swojej F4 ma to samo, leje się tym otworkiem ale dopiero przy mocno rozgrzanym silniku. Jeżdzi dalej ...zamontował sobie zbiorniczek żeby mu silnika i plastików nie chlapało ale zimą ma się za to zabrać :)

...wydaje mi się (bo nie jestem mechanikiem), że bedzie to wina tej uszczelki pod deklem albo ...jakieś pęknięcie dekla lub głowicy :)

 

peknięcie glowicy :icon_mrgreen: bardziej podoba mi sie wariant z uszczelka dekla zaworow. Rozkrecimy zobaczymy. Teraz przynajmniej chce mi sie za to zabierac, bo jest szansa

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam ponownie po dluzszej przerwie i ponownie wraca temat wycieku

Mechanik ktory przy okazji ustawiania luzu zaworow mial sie zajac wyciekiem oleju ( z otworu w glowicy, ktory odprowadza ewentualna wode z gniazda swiecy) zamiast uszczelki pod deklem zaworow wyminil mi uszczelnienie pod pokrywa walkow rozrzadu (taki oring z przyczepionym mniejszym oringiem) niestety dalej cieklo, wiec jeszcze raz to wymienial i znow to samo:(

Powiedzial ze nie ma sensu wyminiac uszczelki pod deklem zaworow bo tam nie ma cisnienia, ktore wypychalo by olej. Czy ma racje? Bo do gniazda siwcy olej moze sie dostac tylko tymi dowma miejscami - jak wynik a z serwisowki - chyba ze cos zle patrze...

 

Jesli zajdzie potrzeba wymiany tej duzej uszczelki pod deklem zaworow to czy mozna zalozyc zamiennik czy lepiej oryginal?

Ps. czy moim moto do ustawienia zaworow trzeba wyjmowac walki (zeby dostac sie do plytek)?

 

Prosze o odpowiedz i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel miał pęniętą pokrywę wałków rozrządu - nie wiem czy ta się to fachowo nazywa, to co widać na pierwszym i drugim zdjęciu: http://www.allegro.pl/item342646714_honda_...pl_2_walki.html

 

P.S. ...tak, do wymiany płytek konieczny jest demontaz wałków

Edytowane przez M4NIEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...