Skocz do zawartości

Regulacja zaworów ZXR 400


Budzik-WGR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Nadchodzi zima i czas serwisow zbliza sie nieubłaganie. W zwiazku z tym mam takie pytanie.

Jak dokonuje sie takiej regulacji w ,,małej kawie,, co jest potrzebne i czy zabieg jest do opanowania. NIE PISAC ,,oddaj do mechanika,, bo skoro mial bym tak zrobic nie zakładał bym tego tematu. Jak sie do tego zabrac , jaki sprzet przygotowac, na co uwarzac itp.

 

Wszystkich cierpliwych i chcących pomóc dziekuje za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec jak sie do tego zabrac, jakie narzedzia przygotowac ,czego mozna sie spodziewac.

 

Z góry dziekuje za odp. POZDRAWIAM

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia nie potrzeba nic poza zestawem kluczy do odkręcenia plastików, baku itp rzeczy które zasłaniają głowicę i do odkręcenia samej pokrywy głowicy... potem już tylko szczelinomierz w łapkę, ustawiasz dany tłok w gmp i mierzysz :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednym slowem pikus,bak filtr itp to luz. Pozniej pokrywa zaworow i dalej czarna magia. tzn tlok ustawiam na max do gory i co dalej, szczelinomierz jaki bo wiem ze sa bardziej i mniej dokladne! I jak to mierzyc i ustawiac.

 

Pozdro

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mierzenia po odkreceniu wszystkich czesci przeszkadzajacych, oraz pokrywy zaworow, wykrecam swiece, zdejmuje dekielek boczny przykrywajacy impulsatory i kazdy tlok po kolei ustawiam sobie w poczatku suwu pracy czyli w gornym martwym punkcie ze wszystkimi zaworami zamknietymi.

Sprawdzam wowczas luzy zarowno zaworow ssacych jak wydechowych i przechodze do nastepnego cylindra przekrecajac kluczem nasadowym czy oczkowym wal tak aby nastepny tlok ustawic w tej samej pozycji.

Musisz sprawdzic jakie powinienes miec luzy i do tego dobrac szczelinomierz.

Jezeli okaze sie ze luzy sa za male ( jak to zwykle w Kawie bywa ) to musisz je wyregulowac. Sposob regulacji zalezy od tego jaka konstrukcje maja twoje szklanki tzn czy plytke regulacyjna masz na wierzchu szklanki czy pod nia.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duzo rzeczy mozna pokrecic niestety, wiec raczej zostaje mechanik. Ile taki zabieg moze kosztowac mniej wiecej?

BYŁO:

-kilka MZ--> Kawasaki ZXR 400-->VFR 750 streetfighter-->Honda Vfr 750 rc 36 I 92r.

JEST:

-Honda VFR 750 rc36 I 90r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego mialbys ustawiac w DMP ?

Trzeba ustawic w takim punkcie kiedy masz zawory wydechowe i ssace zamkniete i walki odwrocone sa od zaworow krzywkami. Masz wowczas okazje mierzyc luz miedzy trzonkiem zaworu a okregiem bedacym podstawa krzywki i to jest wlasciwy pomiar.

W tym samym cylindrze w DMP podczas suwu ssania / sprezania masz orwarte ssace zawory, a w nastepnym suwie pracy / wydechu zawory wydechowe - czyli nie mozesz zmierzyc luzow wydechowych albo ssacych.

W GMP w suwie pracy to jest jedyny moment kiedy wszystkie 4 / 2 zawory sa zamkniete.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposob regulacji zalezy od tego jaka konstrukcje maja twoje szklanki tzn czy plytke regulacyjna masz na wierzchu szklanki czy pod nia.

 

No własnie,a jaka to jest róznica :icon_mrgreen: Bo napewno albo tzreba założyć grubsza albo zeszluifowana płytkę... A czym się różni regulacja w przypadku gdy płytka jest na wierzchu szkalniki czy pod nią :icon_mrgreen:

U mnie w Busie jest akurat pod szklanką... Wiec moje pytanie - czy w przypadku potrzeby szlifowania płytki częścią szlifowaną do góry czy do dołu :icon_evil: Bo jest ponoć różnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytam dlatego że jestem pewny na 99% że w ZXR 91-95 luz zaworowy na środkowych tłokach, mierzy sie w DMP (tak wynika z książki serwisowej w jeż niem.) I tam ustawia się tłoka 1 i 4 w GMP 2x tylko w innych suwach (podczas pomiaru)

Edytowane przez jawic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo dobrze tlumaczysz serwisowke.

Chodzi o to ze jak ustawisz wal korbowy w polozeniu T1 to oprocz zaworow pierwszego cylindra mozesz wyregulowac zawory wydechowe i ssace innych cylindrow bedace w tym polozeniu zamkniete. Potem przekrecasz wal w polozenie T2 i regulujesz reszte zaworow, ktore w tym polozeniu sa zamkniete. w ten sposob nie musisz 4 razy obracac walem tylko 2 zeby wyregulowac wszystkie zawory.

Ja po prostu opisywalem jak ja robie regulacje, a lubie ja robic cylinder po cylindrze i wszystkie zawory w danym cylindrze na raz.

Nie jedna droga prowadzi do Rzymu.

Co do roznic w regulacji zaworow silnika z plytkami na szklance w porownaniu z plytkami pod szklanka, to jest spora, jako ze w tym drugim przypadku musimy zdjac walki aby wyjac plytki, a w pierwszym wystarcza ugiecie zaworu prosta dzwigienka.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...