sydnej Opublikowano 7 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2018 Skoro nie masz kat. B to pozostaje tylko 50 ccm.a pomyłka nie mam kat A , kat B mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emes321 Opublikowano 8 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2018 WitajcieTu Bartek 34 lata, mój pierwszy i ostatni motor to komar jak miałem 15 lat. Chce kupić już od tamtego czasu czopera, ale dopiero teraz mam możliwości więc zdecydowałem się na crossa dla mnie i mini dla syna 5 lat. Polećcie mi coś do 3 tys ;> ( jest sens w ogóle w tej cenie?) i do 125 cm(bo nie mam jeszcze kat A) Mam 183cm 95kg głównie po drodze asfaltowej będziemy jezdzić czasem po polnej i lesie. Widziałem takie coś jak cross KXD (dobre to?)nowy za 2700zł. ile cali koła?( jakie to ma znaczenie w ogóle?)dzięki wielkie bo nie znam się w ogóle.crossa, czy enduro? crossow sie raczej nie rejestruje, stad nie mozna sie nimi legalnie poruszac po drogach publicznych. da sie zarejestrowac, ale troche bezsens, gdyz to nie motorki do robienia kilometrow tylko produkowania mocnych wrazen ;) dwusuw, czy czterosuw? 125 2T tylko zblokowany spelnia wymogi na kat B. synowi kup pitbike'a, chinca. szkoda kasy, bo w tym wieku szybko wyrosnie i tak nie moze jezdzic ponizej 14 roku zycia. do 3 tysi ja bym sobie darowal zakup - jesli chodzi o cos dla Ciebie. zeby kupic i nie dokladac trzeba dac k 5000zl. 125 sie cenia dzieki tej mozliwosci jazdy na B. jak to mowia przebierajac w g*wnie, g*wno kupisz :P Kat B wymaga: max 11kW i max 0,1kW/kg i posiadania B od 3 lat. przy Twoich warunkach dopasujesz sie do wiekszosci modeli/typow, jednak przy 95kg 125 4T szalu nie zrobi, ale jezdzic bedzie. moze lepiej 2T i go po cichu odblokowac. kxd to gora synowi. te chince lubia sie lamac, czesto kolo glowki ramy, nie ma sie cos dziwic jak rama tam jest tak zaprojektowana, ze wola o pomste do nieba, nie mowiac o wykonaniu. kola zwyczajowo przod 21", 18" tyl. przy czym z tylu opona ma wyzszy profil/balon, wiecej "miesa" i takze amortyzacji. ja np. mam z przodu 21 cali + 2*8cm (~6,3 cali) opona i tyl 18 cali + 2*10cm (~7.9 cali), czyli sumarycznie w przyblizeniu przod 27,3 cali i tyl 25,9 cali - jak czegos nie jebnalem. jest to po to, by przod nie wpadal tak w dziury - wieksze kolo potrzeba wiekszej dziury. tyl to troche wiecej miesa do zjechania i glownie amortyzacja - duzy balon, bo tylne kolo czesto dostaje strzala przy przeszkodach. przod sie podnosi, a tyl zgarnia przeszkode oraz nosi wieksza mase. emes321 Może jednak dygniemy się do tych Niemiec. Może być moim autkiem (dieslem). Weźmiemy przyczepę z wypożyczalni taką na dwa motocykle. Koszty podzielimy na pół. Szukaj sobie sprzęta, bo ja sobie "pomniczki" znajduje tylko samemu jakoś się nie idzie zebrać do jazdy. Na przykład ta poniżej. Normalnie brał bym za 3000 euro :) https://www.mobile.de/pl/Motocykl/Yamaha-TTR-600/vhc:motorbike,mke:26000,mld:ttr+600/pg:vipmotorbike/255644731.html a dla Ciebie i będzie Pan zadowolony :)https://www.mobile.de/pl/Motocykl/Yamaha-YAMAHA-WR-250-F-./vhc:motorbike,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:26000,mld:wr+250/pg:vipmotorbike/250054019.htmlnarazie czekam na pojawienie sie wiekszego wyboru. do lutego juz blisko, mysle, ze sie zacznie ruch powoli. podjalem decyzje o sprzedazy auta, to takze moze miec wplyw na budzet ;) Cytuj Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziewan08 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 Witam, ahoj ekipo z racji tego, że jestem nowym na tym forum i jest to mój drugi post chciałbym wszystkich jeszcze raz przywitać :) Pewnie jest gdzieś specjalny dział w którym powinienem zadać moje pytania, ale z racji tego ze nazwa podobała mi się, umieściłem go tutaj. Ponadto mile widziane są odpowiedzi podczas piwkowania. :) No właśnie, do rzeczy jeśli czytasz ten temat, pijesz piwo, wodę, cole czy coś innego, jesteś wstanie odpowiedzieć na moje pytania to baaardzo super, takie rady są najlepsze:) Mianowicie w tym sezonie chciałbym kupić kolejny (drugi) motocykl a mianowicie coś w teren, las, żwirownie ew. tor. Myślę coś do 8tyś i stawiam na 250 4t z tym, że lubię majsterkować i z tego co mi się wydaję 2t będzie łatwiejszy w obsłudze z większością rzeczy poradzę sobie sam, ew. z waszą pomocą, poradników i manual'ów. Nie będę jeździł zawodowo, czy kij wie jak :D będzie to mój drugi motocykl którego będę używał raczej w weekendy. Mam 24 lata, ważę 83 KG, 183 wzrostu, obecnie jeżdżę SUZUKI DL 1000 Pytania są takie: Czy 125 w 2t nie będzie dla mnie zbyt słaba, radzi mnie bez problemu? Są użytkownicy takowych motocykli o podobnych parametrach budowy ciała do moich? Dużo więcej kosztuje utrzymanie 250 4T niż 125 2T mając na myśli "weekendową jazdę" 250 2T i 450 4T raczej są zbyt mocne. Dodam że miałem KTM lc4 620 (gruz)miałem przyjemność przejechać się KX'em 250 2T ( jakieś 10kg temu, mocy raczej nie wykorzystałem) Dzięki i pooozdro :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 29 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2018 da sie zarejestrowac, ale troche bezsens, gdyz to nie motorki do robienia kilometrow tylko produkowania mocnych wraze Bezsens... Do czasu aż na dojazdówce przerysujesz komuś furę albo odpukać zrobisz komuś kuku. Wtedy bulisz z własnej kieszeni bo nie masz OC. Nagle się okazuje, że to jednak nie był taki bezsens jak pisali na forum motocyklistów. miałem przyjemność przejechać się KX'em 250 2T ( jakieś 10kg temu, mocy raczej nie wykorzystałem) Ja jestem tego pewien :D Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emes321 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Bezsens... Do czasu aż na dojazdówce przerysujesz komuś furę albo odpukać zrobisz komuś kuku. Wtedy bulisz z własnej kieszeni bo nie masz OC. Nagle się okazuje, że to jednak nie był taki bezsens jak pisali na forum motocyklistów. Ja jestem tego pewien :D4jku, widze, ze nie zrozumiales mojej niezwykle skomplikowanej wypowiedzi. chodzilo mi, ze robienie z crossa ulicznego moto jest bezsensu, gdyz szkoda silnika na robienie kilometrow (nawet na dojazdy, chyba, ze miejscowka za domem). "crossa, czy enduro? crossow sie raczej nie rejestruje, stad nie mozna sie nimi legalnie poruszac po drogach publicznych. da sie zarejestrowac, ale troche bezsens, gdyz to nie motorki do robienia kilometrow tylko produkowania mocnych wrazen" - mysle, ze da sie zrozumiec, tylko nie czytaj/cytuj wyrywkowo, bo faktycznie glupoty wychodza. nigdy nie bede jezdzil niezarejestrowanym moto po publicznych drogach i nikomu tego nie polece. nawet jak ktos w Ciebie wjedzie rozowo nie bedzie, brak przegladu - skad wiadomo, ze moto jest sprawny; swiatla; homologowane opony? najlepsze na forum jest to, ze nikt nie odpowiada pytajacym, tylko jak ktos inny to zrobi to sie przyp*erdalacie :D albo wnosisz cos do dyskusji, albo zachowaj swoja zajebistosc dla siebie ;) Cytuj Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emes321 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 (edytowane) Witam, ahoj ekipo z racji tego, że jestem nowym na tym forum i jest to mój drugi post chciałbym wszystkich jeszcze raz przywitać :) Pewnie jest gdzieś specjalny dział w którym powinienem zadać moje pytania, ale z racji tego ze nazwa podobała mi się, umieściłem go tutaj. Ponadto mile widziane są odpowiedzi podczas piwkowania. :) No właśnie, do rzeczy jeśli czytasz ten temat, pijesz piwo, wodę, cole czy coś innego, jesteś wstanie odpowiedzieć na moje pytania to baaardzo super, takie rady są najlepsze:) Mianowicie w tym sezonie chciałbym kupić kolejny (drugi) motocykl a mianowicie coś w teren, las, żwirownie ew. tor. Myślę coś do 8tyś i stawiam na 250 4t z tym, że lubię majsterkować i z tego co mi się wydaję 2t będzie łatwiejszy w obsłudze z większością rzeczy poradzę sobie sam, ew. z waszą pomocą, poradników i manual'ów. Nie będę jeździł zawodowo, czy kij wie jak :D będzie to mój drugi motocykl którego będę używał raczej w weekendy. Mam 24 lata, ważę 83 KG, 183 wzrostu, obecnie jeżdżę SUZUKI DL 1000 Pytania są takie: Czy 125 w 2t nie będzie dla mnie zbyt słaba, radzi mnie bez problemu? Są użytkownicy takowych motocykli o podobnych parametrach budowy ciała do moich? Dużo więcej kosztuje utrzymanie 250 4T niż 125 2T mając na myśli "weekendową jazdę" 250 2T i 450 4T raczej są zbyt mocne. Dodam że miałem KTM lc4 620 (gruz)miałem przyjemność przejechać się KX'em 250 2T ( jakieś 10kg temu, mocy raczej nie wykorzystałem) Dzięki i pooozdro :)jestem fanem 4T - od tego trzeba zaczac. ponizej ujme swoja opinie, poczatkujacego w temacie, z ktora znafcy niekoniecznie sie zgodza - trzeba sie przed madralami zabezpieczac. minimum to z pewnoscia 125 2T/250 4T. 2T rozwazalbym jedynie z uwagi, ze ma to byc 2. moto. co za tym idzie; cross, hard, czy soft enduro to preferencje. softa bym na Twoim miejscu odrzucil, bo sa wieksze i ciezsze. kwota 8k na cos fajnego to troche za malo, bardziej 10k. inaczej sie moze okazac, ze bardzo szybko z tej 8k zrobisz 10k+. zostaw sobie zawsze margines na pierwszy serwis - to pewnie wiesz. takze 9k + 1k na serwis bym liczyl. patrzac po RM-Z'tach 250 na olx. 4T sa rozne; bardziej i mniej wyzylowane. ja to biore na zasadzie ile km wycisnieto ze 100ccm, a potem zagladam do serwisowki. do 10km/100ccm to malo wykrecony silnik. wiecej to juz czestsze serwisy i Ciebie raczej te z 4T beda interesowaly. typu rm-z, crf X, xr R, wr F. po drugiej stronie soft: dr-z S, crf L, xr L, wr R. roznica w kosztach utrzymania 2T/4T w duzej mierze to kwestia co kupisz (zakup bardziej istotny przy 4T - silnik). konkretnie, 2T to czestsze; tansze i niewyjete remonty. natomiast 4T, jak wyzej, gdy kupisz dobrze i na start nie bedzie remontu to koszty utrzymania beda nizsze - te dlugofalowe. takze nie stawialbym takiej ?tezy? jak Ty: "Dużo więcej kosztuje utrzymanie 250 4T niż 125 2T mając na myśli "weekendową jazdę?"". raczej jest na odwrot. na YT sa zestawienia. paliwo i naprawy (przy dobrym egzemplarzu) na plus dla 4T. pamietaj, ze moc pochodzi z pojemnosci. nawet pomijajac fakt, ze bedziesz oszczedniej traktowal 250 2T, wzgledem 125 2T (bo moc), to 250 2T, bedzie ciut zywotniejsze od 125 2T, 400+ 4T zywotniejsze od 250 4T i dalej 250 4T >> 125 2T, 450 4T >>>>> 125 2T w 4T tez sobie sam poradzisz, bedzie trudniej, ale to nie prom kosmiczny. trzeba bedzie bardziej zglebic teorie i pewne rzeczy oddac mechanikowi. 125 2T nie musi byc za slaba, ale moze sie znudzic dosc szybko, lepiej awansem wziac 250 2T. analogicznie moze warto pomyslec o 400-450 4T. Hardy 450 4T waza nawet <120kg, sa zywotniejsze i maja lepszy stosunek ceny do stanu od 250 4T - mniej popularna pojemnosc. odczucie mocy w terenie jest inne niz na afalcie, z uwagi na inne predkosci. jak wiadomo moc ciagnie mase i to zaczyna rzutowac na przyspiesznie gdy predkosci rosna. ja mam 179cm i 75kg jezdze XLR125 4T 11km. pierwsze moto, znudzila mi sie po miesiacu, ale korzystalem z opcji jazdy na B. takze gdyby nie B to bralbym na pierwszy 250 4T, z mysla, ze na rok, dwa. nastepnie 400-450 4T. tak to przesiadam sie z 125 4T na 400+ bedzie dziwnie ;) przemysl 250 2T/400+ 4T, z czego 400+ 4T latwiejszy do ogarniecia, oddaje rowno moc. nie namawiam, ale jak dla Ciebie to taka CRF 250/450R, czy RM-Z 250 to ideal. 2T to bardziej dla zwodnikow, do sportu. Edytowane 30 Stycznia 2018 przez KLAUDIUSZ Cytuj Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziewan08 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Brawo ja!, właśnie myślałem o SXF, KXF, CRF, YZF, RMZ w 250 (wiadomo 4t), z tym Yamaha chyba odpada bo ma 5 zaworów, co za tym idzie mocniejsza ale bardziej awaryjna, KTM droższe części, więc zostaje pewnie Honda, Suzuki i Kawasaki, ew. husqvarna. Właśnie głównie jeżdżę dużym Vstrom'em więc ten sprzęt używałbym weekendowo, myślę że z 40h rocznie (może trochę więcej), więc wiadomo... utrzymać samochód i 2 motocykle nie jest łatwo, stąd też moje pytania o koszta... "kupił by wieś, a pieniądze gdzieś" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KLAUDIUSZ Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Posprzątałem ..... Panowie (już nie będę pisał kto) .... uspokójcie się bo na urlopy powysyłam. p.s. Skilos, nie sprawdzaj mnie bo na ferie wyślę Cytuj MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emes321 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Brawo ja!, właśnie myślałem o SXF, KXF, CRF, YZF, RMZ w 250 (wiadomo 4t), z tym Yamaha chyba odpada bo ma 5 zaworów, co za tym idzie mocniejsza ale bardziej awaryjna, KTM droższe części, więc zostaje pewnie Honda, Suzuki i Kawasaki, ew. husqvarna. Właśnie głównie jeżdżę dużym Vstrom'em więc ten sprzęt używałbym weekendowo, myślę że z 40h rocznie (może trochę więcej), więc wiadomo... utrzymać samochód i 2 motocykle nie jest łatwo, stąd też moje pytania o koszta... "kupił by wieś, a pieniądze gdzieś"jak widze, mamy podobne podejscie. nie ufam zbytnio markom 'niszowym w Polsce' (ktm, husqvarna, sherco, husaberg, beta itp.), z uwagi na czesci (ceny, dostepnosc, zamienniki), serwis (popularnosc rosnie w kraju, ale czego mechanicy sie nauczyli do tej pory na japoncach to juz jest ich). moja trojca to honda, suzuki, yamaha i puka do niej kawasaki. skoro blizej Ci do 4T to sie nie zastanawiaj nad 2T. 4T bedzie tanszy w dluzszym ujeciu czasowym. kwestia czy zyla, czy jakis spokojniejszy silnik. moim zdaniem w 4T lepiej wziac wieksza pojemnosc w mniej wyzylowanym silniku. np. CRF450X ma 45km z 450 (10km/100ccm), a CRF250R okolo 35km z 250ccm (14km/100ccm), CRF450R 53-59km z 450ccm (11,7-13,1km/100ccm) - tak znalazlem w necie, jakby jakis spec chcial sie czepic. takze zywotnosc nasuwa sie sama: 450x>450r>250r. przejzyj sobie serwisowki modeli, ktore Cie interesuja i zobacz interwaly serwisowe. tylko musisz wziac pewna, bo ja trafilem na wypaczone tlumaczenie i przez tydzien sie ze mnie tu na forum smiali. mimo, ze sami mowili, ze olej sie wymienia co 60mth, badz 4 lata, majac prawidlowa serwisowke. kazali ufac na slowo, bez zadnej podkladki. interwal olejowy duzo mowi o silniku. 40h/rocznie to nieduzo, ale zalezy jaki silnik wybierzesz. np. olej+filtr co kilka mth, co 1000km, badz co kilka tyciecy km. takie tez beda koszty ;) Cytuj Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziewan08 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Może i masz rację, popaczam w necie, ale nie uważacie że 122kg to nie dużo w teren? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 4jku, widze, ze nie zrozumiales mojej niezwykle skomplikowanej wypowiedzi. Zrozumiałem i zacytowałem dokładnie to co napisałeś. Jeśli chciałeś napisać coś innego niż planowałeś to co ja biedny mogę zrobić. Wygląda jednak na to że chyba ty nie do końca zrozumiałeś, wyjaśnię więc: rzadko jest tak, że jedziesz sprzętem na przyczepce, wypakowujesz na torze i śmigasz tylko tam. Jeśli latasz po lasach, to prawie na pewno co jakiś czas kawałek asfaltem musisz polecieć, chociażby po to żeby wrócić do domu. Sprzęt zarejestrowany i ubezpieczony OC, chroni Cię nawet na leśnej drodze. Aha, brak przeglądu nie jest podstawą do odmowy wypłaty świadczenia przez ubezpieczyciela. Możliwości regresu są jedynie trzy: 1. jazda po pijaku 2. szkoda podczas przestępstwa 3. brak uprawnień. Tak więc ja robię wszystko żeby sprzęt nawet do latania po polnych dróżkach był ubezpieczony, polecam gorąco. Mam nadzieję że wyjaśniłem dlaczego wg mnie rejestrowanie sprzętów do jazdy terenowej nie jest bez sensu nawet jeśli takim sprzętem robi się 500km rocznie. najlepsze na forum jest to, ze nikt nie odpowiada pytajacym, tylko jak ktos inny to zrobi to sie przyp*erdalacie :D Sprawa jest prosta. Po co odpowiadać na pytania na które odpowiedź jest gdzieś na TRZYSTU poprzednich stronach. Jak się pojawi coś nowego to chętnie pomogę jak tylko będę potrafił. Natomiast jak pojawiają się tego typu kwiatki jak to co napisałeś to warto się przypierdolić i to potępić bo ktoś może Cię posłuchać i może sobie zrobić problem. albo wnosisz cos do dyskusji, albo zachowaj swoja zajebistosc dla siebie ;) Uważam że wniosłem całkiem sporo, ale mimo to możesz ogrzać się w blasku mojej zajebistości i chwały a kto wie, może część splendoru spłynie również na Ciebie. Pozdrawiam Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
4jku Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 (edytowane) jak widze, mamy podobne podejscie. nie ufam zbytnio markom 'niszowym w Polsce' (ktm, husqvarna, sherco, husaberg, beta itp.), z uwagi na czesci (ceny, dostepnosc, zamienniki), Że co? :D Że w Polsce KTM jest niszowy? :banghead: Edit: No chyba że tam u was we Wrocku... W Małopolsce to bym powiedział że co 4 sprzęt jaki widzę w terenie to KTM Edytowane 30 Stycznia 2018 przez 4jku Cytuj Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :) https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziewan08 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 a co chopaki myślicie o tych 450 dla amatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Ehhh a co my możemy myśleć? To nie jest tak że ja nie chcę pomóc ale naprawde musisz sam się przejechać żeby wyrobić sobie zdanie czy to nie jest za mocne. Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emes321 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Może i masz rację, popaczam w necie, ale nie uważacie że 122kg to nie dużo w teren? dla mnie za duzo, ale ciezko o lepszy kompromis za 8k, o ktorych piszesz. chyba, ze masz 20-30k na nowszy sprzet. ja marzylbym sobie 60kg, albo 20kg, ale to nie rower elektryczny. sam bede kupowal 145kg do dual sportu. chcialbym crf250R, ale serwis mnie przeraza, przy ilosci pokonywanych kilometrow (7000km/rok) wyzygalbym sie na oleju. wymiana co 15mth (z internetu). na forum sa tacy co przeliczaja 1mth na 100km, czyli tutaj olej co 1500km, tj. rzadziej niz w slabszej wersji 250X - normalnie magia. milego remontu. Cytuj Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.