Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A co myślicie o tej DR-Z?

http://olx.pl/oferta/suzuki-drz-400-sm-enduro-igla-100-a2-CID5-IDcqpSr.html#fdebae3313

Wiem, że z zakupem moto nie ma co się śpieszyć, ale tą już widziałem wcześniej i utkwiła mi w pamięci. Cena nie jest zbyt wygórowana? Dodam, że aktualny właściciel jest pierwszym w Polsce, kierownica z początku była krzywa i po paru wywrotkach pękła, dlatego jest wymieniona na nową - nie wiem czy to takie istotne info.
Ogólnie mam taki problem, że mogę zorganizować transport na odległość maks okolice Warszawy, ale sam jestem zielony w temacie i nie mam nikogo, kto by pomógł mi obczaić moto na miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezentuje się dobrze, oby było tak w rzeczywistości.. Co do uszczelniaczy to się nie przejmuj, nie jest to majątek, a do tego założyłbyś sobie osłony lag żeby ich w terenie zbytnio nie porysować. Jeśli chodzi o kierownicę.. Jak sam zaczniesz jeździć w terenie, zobaczysz jak to jest.. Połamane klamki, krzywa kierownica itp. :wink:

 

A co sądzisz o tym?

http://olx.pl/oferta/suzuki-drz-e-CID5-IDacKV1.html#55a1dec72b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o tej DR-Z?

 

http://olx.pl/oferta/suzuki-drz-400-sm-enduro-igla-100-a2-CID5-IDcqpSr.html#fdebae3313

Wiem, że z zakupem moto nie ma co się śpieszyć, ale tą już widziałem wcześniej i utkwiła mi w pamięci. Cena nie jest zbyt wygórowana? Dodam, że aktualny właściciel jest pierwszym w Polsce, kierownica z początku była krzywa i po paru wywrotkach pękła, dlatego jest wymieniona na nową - nie wiem czy to takie istotne info.

Ogólnie mam taki problem, że mogę zorganizować transport na odległość maks okolice Warszawy, ale sam jestem zielony w temacie i nie mam nikogo, kto by pomógł mi obczaić moto na miejscu.

 

W tego typu motocyklach ciężko coś powiedzieć po zdjęciach. Trzeba oglądać i oceniać stan na miejscu. Ta źle nie wygląda. Zawias jest od S lub E i w oczy rzuca się tylko brak gumowych osłon-harmonijek na lagach.

 

Ten od Mort3n ciekawie się zapowiada.

Edytowane przez Songo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezentuje się dobrze, oby było tak w rzeczywistości.. Co do uszczelniaczy to się nie przejmuj, nie jest to majątek, a do tego założyłbyś sobie osłony lag żeby ich w terenie zbytnio nie porysować. Jeśli chodzi o kierownicę.. Jak sam zaczniesz jeździć w terenie, zobaczysz jak to jest.. Połamane klamki, krzywa kierownica itp. :wink:

 

A co sądzisz o tym?

http://olx.pl/oferta/suzuki-drz-e-CID5-IDacKV1.html#55a1dec72b

Fajna, wcześniej jej nie widziałem. Tylko trochę daleko. Ogólnie DRZ w wersji E chyba nie ma oryginalnie rozrusznika i kierunkowskazów, czy coś mi się pomyliło?

Myślicie, że mógłby się znaleźć jakiś forumowicz z okolic, który rzuciłby na nią doświadczonym okiem? Bo jak już bym miał jechać taki kawał i organizować transport, to wolałbym już jechać na pewniaka (chociaż prawdziwy pewniak to tylko z salonu).

I jeszcze jedna sprawa, moto musi w papierach mieścić się do prawka kategorii A2, a wiem że różnie DR-Z mają wpisane w dokumentach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie DRZ w wersji E chyba nie ma oryginalnie rozrusznika i kierunkowskazów, czy coś mi się pomyliło?

 

Wersja E jest identyczna jak Y tylko że zamiast kopniaka ma rozrusznik i 5kg więcej z tego powodu.

 

Myślicie, że mógłby się znaleźć jakiś forumowicz z okolic, który rzuciłby na nią doświadczonym okiem? Bo jak już bym miał jechać taki kawał i organizować transport, to wolałbym już jechać na pewniaka (chociaż prawdziwy pewniak to tylko z salonu).

 

Żeby trafić pewniaka w 100% to bardzo małe prawdopodobieństwo, chociaż to nie jest motocykl wyczynowy więc aż takiego problemu nie ma ze znalezieniem dobrej sztuki. Ale zawsze się znajdzie jakieś ale.. A co do jazdy.. Niektórzy jadą 600km w jedną stronę żeby zobaczyć obraz nędzy i rozpaczy.. Nie poddawaj się ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łap tu moje 10 przykazań napisanych na szybko :wink:

 

1. Sprawdź czy dobrze odpala na zimnym (wystarczy dotknąć silnika przed rozruchem czy nie był wcześniej rozgrzewany).

2. Czy płynnie wkręca się na obroty i z nich schodzi.

3. Czy nic w nim nie klepie, stuka, nie ociera się (bądź wrażliwy na metaliczny dźwięk).

4. Sprawdź czy płynnie oddaje moc, nie szarpie podczas przyśpieszania.

5. Czy nigdzie się nic nie poci, ani nie sączy.

6. Sprawdź stan tarcz, okładzin i przewodów(czy nie są już sparciałe bądź spękane)

7. Sprawdź stan napędu.

8. Sprawdź luzy zawieszenia w tym łożysko główki ramy.

9. Obadaj czy nie widać nigdzie jakichś nie oryginalnych spawów na ramie bądź wahaczu.

10. I oblukaj go całego czy nie ma żadnych kabli na wierzchu, napraw z użyciem blachowkrętów itp.

 

Pamiętaj, każdą usterkę można naprawić, ale chodzi o to żeby nie dać się naciągnąć na motocykl który kosztuje 10tyś, a ma do wymiany tarcze+klocki+przewody+napęd+kilka drobiazgów które mogą już trochę kosztować.

 

PS. Nie napalaj się! I nie pokazuj że Ci na nim zależy!

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie jazdy próbnej wbijasz pierwszy bieg i ciągniesz do odcięcia, potem puszczasz gaz i hamujesz, powtarzasz. Robisz to samo z 2 i 3 biegiem.

Ważne jest aby je dokręcić do końca żeby sprawdzić czy nie wyskakują, bo to też jest jednak ważne :)

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kolega może mieć problem bo jest świeży, ale wystarczy w miarę energicznie dać gaz i jak ma wyskoczyć to wyskoczy.

 

PS. Chyba że zrobi to na asfalcie, bo w terenie jakby zakręcił na 3-ce tą DRZ-te do odciny to mogłoby mu się zrobić gorąco ;)

Edytowane przez mort3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie jak by nie było, należy sprawdzić wszystko to co w każdym motocyklu, a w endurakach jest łatwiej zweryfikować bo mamy wszystko na wierzchu.

 

Nie mniej jednak polecam zabranie jakiegoś znajomego który ma pojęcie o motocyklach, a najlepiej mechanika. Zapłacisz te 100 czy 200zł, ale facet powinien wiedzieć co i jak sprawdzić.

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W trakcie jazdy próbnej wbijasz pierwszy bieg i ciągniesz do odcięcia, potem puszczasz gaz i hamujesz, powtarzasz. Robisz to samo z 2 i 3 biegiem.

Ważne jest aby je dokręcić do końca żeby sprawdzić czy nie wyskakują, bo to też jest jednak ważne :)

 

Jak wrócisz i się nie rozwalisz na drzewie przy ciągnięciu na 3 do odcinki to przygotuj się żeby zrobić unik bo prawdopodobnie dostaniesz w pysk od właściciela...

 

Za 100zł to chyba żaden mechanik nie pojedzie na cały dzień..

 

Zaplanować ze 4 sprzęty do oglądnięcia i zrobić objazdówkę. Wyjdzie taniej niż 4 wyjazdy w różnych terminach.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduraki, zwłaszcza małej pojemności mają krótkie przełożenia. To nie sporty gdzie na 1 łapiesz 100 a na 2 prawie dwie.

 

 

Co do mechanika, to mój który jest znany i ceniony w okolicy właśnie tyle wziął. Z tym że wcześniej już serwisowałem u niego 2 motocykle. Także to też pewnie miało wpływ na koszt.

Łoś50>Dragstar125>CBR125>FZS600>FZ6>CBR600>SV650>FZS1000>Versys650>G310r/gs>F850GS>K1600Gt>RnineT Scrambler>R1250GS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Enduraki, zwłaszcza małej pojemności mają krótkie przełożenia. To nie sporty gdzie na 1 łapiesz 100 a na 2 prawie dwie.

 

 

Ale

Przymierzam się do kupna swojego pierwszego moto.

 

Tak więc radzenie żeby na testowanym sprzęcie targał na 3 do odcinki to... Hmm, jakby to... Synonim dla "niemądrości"? ;)

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...