warn Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 (edytowane) Już odpuściłem sobie to moto. Nie to że ze względu na łańcuch ale właściciel jakiś czarodziej więc nie ma sensu niech sobie trzyma padlinę. Edytowane 6 Kwietnia 2013 przez warn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chlebek Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Przyszła i kolej na mnie, abym zmienił moto na mocniejsze, lecz nie mogę się zdecydować co to ma być za moto. Najlepiej zacznę od tego, że mam 17 lat, 110kg wagi i 185cm wzrostu, obecnie latam suzuki dr 125, ale zaczęło już mi w nim brakować mocy i pomyślałem o zmianie na coś mocniejszego. Chciałbym, żeby to było najlepiej soft enduro i 4t o pojemności wyższej niż 125, bo obawiam się o koszty utrzymania 125 w 2t. Mam widoczne porównanie kosztów utrzymania kxa 125(dobrego kolegi) i mojego suzuki. Ale kx to w końcu jest cross a nie enduro. No i oczywiście najważniejsze, cena jaką mam na wydanie na moto to ok. 4500. Dość poważnym moim kandydatem było suzuki dr 350, ale nie wiem czy w tych pieniądzach znajdę coś sensownego. Zarejestrowanego moto mieć nie muszę, bo mam całkiem dobre tereny w okolicy i bez problemu mogę się nacieszyć jazdą bez wyjeżdżania z polnych dróg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumomoto Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Jeżeli nie musisz jeździć po asfaltach za dużo i masz jakiś wymagający teren oprócz szutrówek, to nie myślałeś żeby spróbować trialu :)?zdarzają się motorki zbliżone do Twoich pieniędzy.W Trialu 4T będzie droższe oczywiście, ale od 125 ccm, to już fajne treningówki.Jeżeli są to początki, to fajna szkoła pod dalszy rozwój lub solidny podkład pod dowolne motocykle!____________________________________________________________________SUMOMOTO Motocykle Akademia Jazdy Enduro Trial Cytuj _______________________________________ www.sumomoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chlebek Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Nigdy nie miałem okazji spróbować jeździć na takim trialu, więc nie wiem jak by to wyglądało, aczkolwiek jest to ciekawa opcja do przemyślenia. A krąży mi po głowie cały czas porównanie enduro 125 2t, a jakieś 350-450 w 4t, które nie będą zbyt wysilone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 dt 125 jest porownywalna z dr350 , jendak zwinniejsza jesrt dt125trial to calkiem inna bajka:)fajne do zabawy i naprawde jazda nim uczy , czulem sie jakbym od nowa zaczynal przygode z 2oo :) Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chlebek Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 A mógłbym liczyć na jakąś małą rozpiskę moto 125 2t i czegoś większego w 4t, co mógłbym poszukać w tych pieniądzach? Najbardziej mi zależy na kosztach utrzymania, dlatego interesuje mnie 4t w większej pojemności, ale może ktoś mnie przekona, że w 125 2t tak tragicznie też nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Przyszła i kolej na mnie, abym zmienił moto na mocniejsze, lecz nie mogę się zdecydować co to ma być za moto. Najlepiej zacznę od tego, że mam 17 lat, 110kg wagi i 185cm wzrostu, obecnie latam suzuki dr 125, ale zaczęło już mi w nim brakować mocy i pomyślałem o zmianie na coś mocniejszego. Chciałbym, żeby to było najlepiej soft enduro i 4t o pojemności wyższej niż 125, bo obawiam się o koszty utrzymania 125 w 2t. Mam widoczne porównanie kosztów utrzymania kxa 125(dobrego kolegi) i mojego suzuki. Ale kx to w końcu jest cross a nie enduro. No i oczywiście najważniejsze, cena jaką mam na wydanie na moto to ok. 4500. Dość poważnym moim kandydatem było suzuki dr 350, ale nie wiem czy w tych pieniądzach znajdę coś sensownego. Zarejestrowanego moto mieć nie muszę, bo mam całkiem dobre tereny w okolicy i bez problemu mogę się nacieszyć jazdą bez wyjeżdżania z polnych dróg. zależy ile chcesz latać i na ile ogarniasz mechanikę. Jeśli nie zamierzasz robić dużo kilometrów ale pokręcić się po okolicy, pomęczyć podjazdy, żwirownie i często połowę czasu spędzić na gadkach z kolesiami to 125 2t nie będzie nawet takim głupim wyborem. Jeśli przyjdzie do wymiany tłoka, to dasz spokojnie radę (gorzej jak korba, ale jeśli masz kogoś ze sprzętem typu ściągacz magneta, trzymak kosza sprzęgłowego i narzędzie do rozpoławiania silnika to też dasz radę), maszynka odwdzięczy się agresywnym charakterem, niską wagą i większą odpornością na zagotowanie.Przy sporych przebiegach częstotliwość remontów i koszty mieszanki sprawią, że bardziej będzie się opłacać 350 dr. Tylko, że jeśli trafisz zdrową sztukę, świetnie, ale jeśli padakę to remont będzie droższy więc ryzyko kupna tak taniego 4t jest trochę większe. Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chlebek Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Myślę, że moto będzie na przejażdżki weekendowe, typu wypad w sobote na 2-3h polatać po jakiś lasach i po domu, a co do mechaniki to jeżeli ja sobie z czymś nie poradzę, to mam wuja mechanika z którym mieszkam w jednym domu, więc naprawa nie stanowi dużego problemu. A jest coś wartego zainteresowania w cenie do 4500 poza dr350, chodzi mi o 4t? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 aprilia tuareg 350 .moto morini 350 cagiva t4 lub w 16 , yamaha xt350, tt 350 ,honda xl350 ....same starsze ,jednak jak w dobrym stanie to trudne do zabicia Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chlebek Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 A jest sens w ogóle do takiej weekendowej przejażdżki kupować 125 2t, czy długo się takim sprzętem nie nacieszę jak będzie więcej stać niż jeździć? Z jednej strony ciągnie mnie do jazdy na 2t, bo będzie lżejsze i lubię tą charakterystykę oddawania mocy z je*nięciem, no ale z drugiej obawiam się kosztów utrzymania takiego 2t jako uczeń technikum=/. Co do 4t, to wiem, że nawet te stare sprzęty są na tyle sprawdzone, że wszystkie informacje i części do nich znajdę. Mam jeszcze jedno pytanie, chyba już ostatnie. Jest może ktoś, kto miał porównanie 125 2t i 350 4t kosztów użytkowania w sezonie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulka Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 (edytowane) ile razy bedzie wokolo komina latal'jedane ,dwa , trzy razy?????mialem T4 cagive , jeden sezon , za daleko sie nie nadawala a kolo domu to juz mi sie nie chcialo wyciagac , bo ilez mozna ... yamaha dt 125 da ci to samo co czterosow w 350mialem , mam i mam porownaniepoza tym , nudzi mnie juz ogolnoforumowe pirniczenie o wyzszosci lekkich sprzetow niby ... qwa dawniej nie bylo ich i wszyscy latali na poczciwych 500 600tach wazacych pod 200kg i nikt nie stekal , teraz namnozylo sie opowiadaczy jak to dobzre miec dwa sprzety , qwa mam 4sprzety w domu w tym triala i co? i tak wszedzie sie wpierdalam swoim mastodontem i zaden inny nie daje takiej frajdy jak sprzet z ktorym mozna powalczyc w terenie . zreszta....szkoda gadac dr125 nie jedzie to fakt , zmien sobie na dt125 albo kmx125 i polataj , sa mocne i trwale , potem se kupisz dominatora czy inna yamahe :D i zobaczysz co to frajda z latania https://picasaweb.google.com/kulkagsx1200/TwierdzaKlodzka190413OffemDoCelu Edytowane 22 Kwietnia 2013 przez kulka Cytuj dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7http://www.bikepics.com/members/kulka/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcel111 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 ciężko mówić o takim porównaniu, jeśli oba sprzęty były by bez awaryjne to na pewno dużo taniej wyjdzie niewysilony 4t, teoretycznie remonty dla niego nie istnieją i spala 5-6 litrów benzyny a nie 10 mieszanki więc znając zakładane przebiegi łatwo różnicę policzyć. W praktyce w takich pieniądzach nawet bez papierów kupujesz sprzęta typu dr z połowy lat 90 czyli ma blisko 20 lat!!!! a wtedy nie tylko tłok czy korba może być już na granicy, ale zawory, gniazda, łańcuszek, nie mówiąc o wrażliwej głowicy np w dr 350 czy zużyciu wałków rozrządu itp. do tego luzy w zawieszeniu (doprowadzenie samego prolinka do porządku to kilkaset zł, przednie lagi to samo), luzy na kołach, główka ramy, napęd, linki manetki, hamulce i wszystko co jest na granicy swojej wytrzymałości. jeśli szczerze usiądziesz i policzysz może okazać się, że doprowadzenie takiej 20 letniej maszyny do stanu używalności to np 4 tyś złotych (i to bez poważnych awarii np tłok korba, 2 zawory, łancuszek, zawieszenie, napęd i opony i tyle wyjdzie) jeśli chodzi o 2t 125 to do 5 tyś trafisz nawet 2004-2005 rok. Jeśli to będzie wyczyn też może być zajechany ido wymiany sporo rzeczy, jednak jest szansa, ze będzie w lepszym stanie bo jest o połowę młodszy. Spali więcej, ale da więcej funu i taniej jeśli chodzi o silnik wyjdzie doprowadzenie do porządku. tak wiec wszystko zależy od tego w jakim stanie uda Ci się znaleźć sprzęta. Jeśli starego ale zadbanego 4t od zaufanej osoby i stan potwierdzi ktoś kto się na tym zna a nie twój wewnętrzny entuzjazm zakupowy to dostaniesz maszynę trwałą i w miarę tanią w utrzymaniu, jeśli 2t w wyczynie to teoretycznie mniejsze ryzyko wpadki ale drożej każdy kilometr, za to styl jazdy...pokochasz go, zobaczysz :-)) Cytuj EXC 125 -> XR650R -> EXC 520 --> lc4 620 i yz125 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chlebek Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Dzięki bardzo za odpowiedzi. Wakacje się zbliżają, pojadę obejrzeć zarówno 4t jak i 2t i wtedy zadecyduję, co bardziej mi będzie odpowiadać charakterystyką, pozycją do jazdy i łatwością w prowadzeniu. Jeszcze raz dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sumomoto Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Wybierz 'cywilny" 125 2T. Nie należy sie bać częstych serwisów w miejskich enduro i porównywać ich do obiegowych, potocznych opinii zaczerpniętych z motocrossu lub wyczynowych enduro np. europejskich marek.DR350 jest super ale nie spodziewałbym się fajerwerków za Twój budżet, a wtedy dowiesz się jakie mogą być koszty.Jak fajnie przygotujesz w teren DT lub podobny będziesz miał dużo frajdy z jazdy. Spalanie dt w turystyce enduro, to około +-7l. z wagą (nie licząc KLX250), to proporcje są około 120-140kg ...oczywiście jak nie skusisz się na trialówkę :).Rozważ tez co koledzy piszą wyżej.______________________________________________________________________________SUMOMOTO Motocykle Akademia Enduro Trial Cytuj _______________________________________ www.sumomoto.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chlebek Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Przy kupnie będę uważał, żeby nie kupić czegoś w co będę musiał wrzucić równowartość ceny moto, a domyślam się, że przez 20 lat takie motocykle nie miały lekkiego życia, więc jednak zaczynam się skłaniać ku dt 125, albo innego 125 2t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.