Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

i najwazniejsze roczniki od 91 maja pojedynczy gaznik , a nie podwojny.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ps. Różnica w masie XR i kopanej DR to zaledwie 5kg, sam oceń czy to dużo.

Jeśli mówisz o masie w XR600( z plynami) na poziomie 140kg a DR350 na poziomie 135 to się zgodzę. W terenie liczy sie kazdy kilogram wiec osobiście myślę ze to dużo. Prawdą jest też że odpalić taką 600 jest trochę trudniej niz 350, wiec jeśli miał bym wybierać honde czy suzuki wybrał bym honde ale XR400.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisz ,podawaj , cytuj manuala itd. a tu i tak co chwila wyskoczy "mis z okienka" że XR600 waży 140kg, a może dawaj po całości po co tylko 140kg walnij że 160kg brzmi lepiej. Napiszę jeszcze raz bo widzę że niektórzy są odporni na wiedzę, HONDA XR600R waży na sucho 120kg, jako że ma zbiornik niecałe 10l zalana będzie warzyc około 130kg. SUZUKI DR350 w wersji najlżejszej waży na sucho 114kg i jak że jej zbiornik ma podobną pojemnośc co w XR zalana będzie ważyc około 124kg. DRka ze e.starterem na sucho waży 135kg i po zalaniu... 145kg. Problem z odpalaniem, no cóż to kwestia wprawy i jeśli się to opanuje to odpalenie XR nie jest wcale trudniejsze od DR. A czy wiesz kolego że XR400 jest ledwie o 4kg lżejsza od XR600? i jako że obydwie mają podobny zbiornik paliwa i podobną ilośc oleju..... po zalaniu XR600 130kg XR400 126kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo, moje dowody:

 

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_600_r_1991.php

 

http://img56.imageshack.us/my.php?image=xr600nu1.jpg

 

Wyraźnie piszę: że na sucho XR600R waży 129kg a gotowa 140kg

 

 

Nie chcesz to nie musisz się z tym zgadzać, ja swojego zdania nie zmienię.

 

A i znalazłem że Xr400 waży 116kg, więc nie wiem gdzie te 4 kg różnicy, jak jest ich az 13 (129kg-116kg) : http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_400_r_2002.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo, moje dowody:

 

http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_600_r_1991.php

 

http://img56.imageshack.us/my.php?image=xr600nu1.jpg

 

Wyraźnie piszę: że na sucho XR600R waży 129kg a gotowa 140kg

Nie chcesz to nie musisz się z tym zgadzać, ja swojego zdania nie zmienię.

 

A i znalazłem że Xr400 waży 116kg, więc nie wiem gdzie te 4 kg różnicy, jak jest ich az 13 (129kg-116kg) : http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_400_r_2002.php

No gratuluję takiej skarbnicy wiedzy jak "www.bikez.com" gdzie stoi że Yamaha XT350 waży 150kg, powinieneś jeszcze napisac że moc XR i DR jest taka sama bo na www.bikez.com tak pisze ,albo artykuł w którym autor podaje błędne dane na temat luzów zaworowych XR i masy. Ja cytuję dane z service manuala i to zarówno dla XR600 jak i XR400 to samo dla DR350 i to są chyba pewniejsze dane niż wydómki cholera wie kogo.

 

Ps. A popatrz tu http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_XR600 pisze co innego, i co komu teraz będziesz wierzył? Tu http://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2 masz manuala poczytaj i dopiero zabieraj głos bo puki co to robisz ludziom wodę z mózgu. :)

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kuzwa co za ludzie czytaja bikez , toc to jak FAKT w gazetach , pisza duze tyle ze same bzdury. XR 600 wazy 120 na sucho i to jest prawda. Ostatnio probowalem podniesc recznie tyl motocykla w nowszej husce TE 450 i nie dalem rady, w XR robie to bez problemu.

 

Co do XfR 400 nie wiem ile wazy, ale odczuwalniej roznicy w wadze nie odczulem w porownaniu do 600 , zato ma chlodnice oleum ( mala, w kolo glowki ramy ale jest i pewnie cos daje) oraz szybki dostep do sprzegla, pozatym jest krotsza i delikatnie wezsza od 600 , przednia zawieche ma nowoczesniejsza niz 600.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Szukam jakiegos motora dla brata oczywiscie chodzi mi o enduro z mozliwoscia rejestracji bez zadnych tlumaczen papierow itp bo raz juz sie w takie cos wpakowalem i dziekuje:) Chodzi mi o 4t lub 2t jest mi to objetne. Zastanawiam sie nad dr650r ale ma troche duzy bak (mialem ten problem w poprzednim motorze i ciezko sie manewruje takim motocyklem nie wiem jak to wyglada w dr) Chce zeby bylo to bardziej robione pod wyczyn cos np jak Gas Gas zapomnial bym jezscze moc zeby byla 40km +. Akumlator takie sprawy nie sa wazne. Najlepiej jakby byl zarejestrowany.

Cena to do ok 5.500 ewentualnie 6k. Moze ktos cos doradzi?

Ewentualnie mozna pisac na gg.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gratuluję takiej skarbnicy wiedzy jak "www.bikez.com" gdzie stoi że Yamaha XT350 waży 150kg, powinieneś jeszcze napisac że moc XR i DR jest taka sama bo na www.bikez.com tak pisze ,albo artykuł w którym autor podaje błędne dane na temat luzów zaworowych XR i masy. Ja cytuję dane z service manuala i to zarówno dla XR600 jak i XR400 to samo dla DR350 i to są chyba pewniejsze dane niż wydómki cholera wie kogo.

 

Ps. A popatrz tu http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_XR600 pisze co innego, i co komu teraz będziesz wierzył? Tu http://www.eserviceinfo.com/index.php?what=search2 masz manuala poczytaj i dopiero zabieraj głos bo puki co to robisz ludziom wodę z mózgu. :)

Bikez nie jest moją skarbnicą wiedzy, podałem to tylko tak dla przykładu. Nie wiem po co tyle ciśnień o jakieś 10 kg, jeśli piszą masę w gazecie motocykle używane to jest to prawda, bo są to dane użytkowników a nie producenta! Prawda jest taka że XR600 to pancerny powietrzak , więc co w tym dziwnego że waży 130 kg. A te dane co Ty podałeś są z manuala , czyli masa podana wg.producenta( co jak wiadomo czasami nie jest prawdą)np: tak jak ze spalaniem, producent twierdzi że wynosi ono 7 litrów w mieście a użytkownicy nie mogą zejść poniżej 10. Ja i tak dalej wierzę że waży 140kg , mogę Ci uwierzyć jeśli zważysz swoje moto i wstawisz fotkę( tylko żebyś sie nie zdziwił jak będzie te 140) :) . A co do robienia wody z mózgu, to ty ją robisz bo mówisz że Xr600 waży 120 jak jakiś wyczyn. Znam paru byłych użytkowników XR600 i wszyscy potwierdzają opinnie co do sporej masy, dlatego bo mają porównanie do innych moto.

Edytowane przez Wymiatacz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bikez nie jest moją skarbnicą wiedzy, podałem to tylko tak dla przykładu. Nie wiem po co tyle ciśnień o jakieś 10 kg, jeśli piszą masę w gazecie motocykle używane to jest to prawda, bo są to dane użytkowników a nie producenta! Prawda jest taka że XR600 to pancerny powietrzak , więc co w tym dziwnego że waży 130 kg. A te dane co Ty podałeś są z manuala , czyli masa podana wg.producenta( co jak wiadomo czasami nie jest prawdą)np: tak jak ze spalaniem, producent twierdzi że wynosi ono 7 litrów w mieście a użytkownicy nie mogą zejść poniżej 10. Ja i tak dalej wierzę że waży 140kg , mogę Ci uwierzyć jeśli zważysz swoje moto i wstawisz fotkę( tylko żebyś sie nie zdziwił jak będzie te 140) :biggrin: . A co do robienia wody z mózgu, to ty ją robisz bo mówisz że Xr600 waży 120 jak jakiś wyczyn. Znam paru byłych użytkowników XR600 i wszyscy potwierdzają opinnie co do sporej masy, dlatego bo mają porównanie do innych moto.

No to dziwne argumenty tutaj podnosisz, że niby producent kłamie w servisówkach, no to jeżeli tak to w której bardziej, czy w tej do XR600 gdzie pisze że waży 120kg, czy w tej do XR400 gdzie pisze że waży 116kg? a może w tej do DR350 gdzie stoi jak wół że waży 114kg no i w której na kożyśc moto a w której na niekożyśc? Poza tym service manual nie jest reklamówką tylko zbiorem informacji o konkretnym modelu z którego najczęściej korzystają serwisy, więc nie widzę powodów dla których producent miał by w nich kłamac. "Prawda jest taka że XR600 to pancerny powietrzak , więc co w tym dziwnego że waży 130 kg" no widzisz i sam sobie przeczysz, to że jest powietrzakiem powoduje że jego masa jest zredukowana z powodu braku takich elementów jak chłodnice, pompa wody, zbiornik wyrównawczy, i masa samego płynu. Spalanie podawane przez producenta widnieje zazwyczaj w reklamówkach i nie ma co się dziwic że producenci go zaniżają."A co do robienia wody z mózgu, to ty ją robisz bo mówisz że Xr600 waży 120 jak jakiś wyczyn" tak się składa że XR to jest wyczyn który w latach 80tych i 90tych był królem klasy 600, poczytaj trochę o jakimś moto zanim zaczniesz walic w klawiaturę, bo efekty są takie że się tylko ośmieszasz. Ty znasz paru byłych użytkowników XR a czy ty kiedyś miałeś okazję jeździc na XR? (po ilości wypowiadanych przez ciebie bredni raczej nie :icon_mrgreen: ), ja jeździłem zarówno na DR350, DR125, XL600,KLR600,XT350,XR600,TE410,610, KTM525,KX 125, RM125 i jeszcze wielu innych sprzętach i powiem ci jedno z całej tej ferajny, wyłączając 2T to XR była jedną z najlżejszych, nawet w porównaniu do XT350. A co do zdjęcia i wagi to OK, jak tylko uda mi się zorganizowac jakąś większą wagę to na pewno zapodam fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coz prawda jest bolesna , my wiemy ze crf 250 wazy `160 kilo :icon_mrgreen: bo tak napisali w gazecie <lol> . W manualu do klr 650 pisaliz e waga na sucho to 160 , ja mialem zatankowany zbiornik pod korek, ponad 20L i na wadze wyszlo mi 180 kilo , co by sie zgadzalo z manualem bo ponad 20L wachy swoje wazy.

 

Co do twojej skarbiny wiedzy swiata motocykla , to pisza serwisowe brednie , bo malo co pokrywa sie z manualem , zarowno w klr jak i w xr.

 

 

Z ciekawosci jutro pojade ma wage, mam prawie pod nosem, z foto moze byc klopot bo wyswietlacz jest w budynku.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dziwne argumenty tutaj podnosisz, że niby producent kłamie w servisówkach, no to jeżeli tak to w której bardziej, czy w tej do XR600 gdzie pisze że waży 120kg, czy w tej do XR400 gdzie pisze że waży 116kg? a może w tej do DR350 gdzie stoi jak wół że waży 114kg no i w której na kożyśc moto a w której na niekożyśc? Poza tym service manual nie jest reklamówką tylko zbiorem informacji o konkretnym modelu z którego najczęściej korzystają serwisy, więc nie widzę powodów dla których producent miał by w nich kłamac. "Prawda jest taka że XR600 to pancerny powietrzak , więc co w tym dziwnego że waży 130 kg" no widzisz i sam sobie przeczysz, to że jest powietrzakiem powoduje że jego masa jest zredukowana z powodu braku takich elementów jak chłodnice, pompa wody, zbiornik wyrównawczy, i masa samego płynu. Spalanie podawane przez producenta widnieje zazwyczaj w reklamówkach i nie ma co się dziwic że producenci go zaniżają."A co do robienia wody z mózgu, to ty ją robisz bo mówisz że Xr600 waży 120 jak jakiś wyczyn" tak się składa że XR to jest wyczyn który w latach 80tych i 90tych był królem klasy 600, poczytaj trochę o jakimś moto zanim zaczniesz walic w klawiaturę, bo efekty są takie że się tylko ośmieszasz. Ty znasz paru byłych użytkowników XR a czy ty kiedyś miałeś okazję jeździc na XR? (po ilości wypowiadanych przez ciebie bredni raczej nie :notworthy: ), ja jeździłem zarówno na DR350, DR125, XL600,KLR600,XT350,XR600,TE410,610, KTM525,KX 125, RM125 i jeszcze wielu innych sprzętach i powiem ci jedno z całej tej ferajny, wyłączając 2T to XR była jedną z najlżejszych, nawet w porównaniu do XT350. A co do zdjęcia i wagi to OK, jak tylko uda mi się zorganizowac jakąś większą wagę to na pewno zapodam fotki.

Jak to możliwe że sprzęty z lat 80 sa lzejsze od dzisiejszych.Nie wierzę że np.ktm 525 jest podobnej wagi xr.

Mój dziadek też twierdzi że niema lepszego sprzetu od junaka.Bzdura.

Miałem okazje jeżdzic na XR 600 potem przesiadłem się na klx 650 i stwierdziłem ze to błąd,faktycznie XR to miód,ale teraz posuwam Ktm 525 i mogę śmiało powiedziec ze to przepasc bez dna.Możliwości,poręczność waga,materiały.co tu pisac!!

Waga to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to możliwe że sprzęty z lat 80 sa lzejsze od dzisiejszych.Nie wierzę że np.ktm 525 jest podobnej wagi xr.

Mój dziadek też twierdzi że niema lepszego sprzetu od junaka.Bzdura.

Miałem okazje jeżdzic na XR 600 potem przesiadłem się na klx 650 i stwierdziłem ze to błąd,faktycznie XR to miód,ale teraz posuwam Ktm 525 i mogę śmiało powiedziec ze to przepasc bez dna.Możliwości,poręczność waga,materiały.co tu pisac!!

Waga to nie wszystko.

Masz rację że waga to nie wszystko, z tym nie ma dyskusji. Ale co do przepaści bez dna to ja też jeździłem na KTM 525 i ja tej ogromnej przepaści ni odczułem, faktycznie jest bardziej poręczny ze względu na niżej położony środek ciężkości. A co do podobnej wagi KTM525 i XR600 to możesz nie wierzyc ale takie są fakty, dzisiaj sprawdzałem nacisk przedniego i tylnego koła i wychodzi że po przeliczeni i odliczeniu paliwa i oleju moja XR waży niecałe 120kg (mam zdjęte parę gratów), jutro postaram się wrzucic jakieś fotki więc "wymiatacz" będzie nieco zdziwiony, ale jak znam takich ludzi i tak znajdzie powody żeby się pultac :notworthy: . Bardzo duży wpływ na to jak postrzegamy dowolny sprzęt ma nastawienie, jeśli ktoś ma nowszy sprzęt to zazwyczaj z góry zakłada że starsze moto jest dużo gorsze. I nie pomogą próbne jazdy czy tym podobne bo nastawienie robi swoje. XR600R była produkowana i startowano na tym w profesjonalnych zawodach przez ponad 10lat, jak myślicie czy jeśli XR ważyła by 140kg czy ktoś przy zdrowych zmysłach pchał by się na tym sprzęcie w las. Widocznie był jakiś powód że przez tyle lat nie odstawiono ją na "boczny tor" i dopiero w 2000r. zrobiła to XR650R. XRki do tej pory widuje się w amatorskich i półamatorskich zawodach. Dużo jest też pomyłek związku z XR650L, i masą tego sprzęta która faktycznie na sucho jest zbliżona do 140kg. Ale XR650L ma stalowy bak, rozrusznik i parę innych rzeczy nic dziwnego że masa tego moto jest wyraźnie większa od XR600.

 

Ps. Tak jak obiecałem wrzucam fotki z moich pomiarów. Sprzęt mało profesjonalny ale myślę że wystarczająco dokładny. Uprzedzę od razu pytania o to dlaczego nie odliczam masy deski, waga została wyzerowana wraz z masą deski na której stoi moto. Niestety nie zrobiłem fotek z szerokiego planu ze względu na brak pomocnika (jednocześnie trzymałem moto i robiłem fotki) i zdaję sobie sprawę że częśc z Was podważy ich wiarygodnośc ale szczerze powiedziawszy mam to w *****. Ja wiem swoje i wiem że pomiary są prawdziwe kto chce niech wieży a kto nie, jego wola. Dodam że pomiary wahały się od 123,5kg do 124kg, moto było bez paliwa, ale z około 2,5L oleju.

 

http://www.bikepics.com/pictures/1459636/

 

http://www.bikepics.com/pictures/1459637/

 

http://www.bikepics.com/pictures/1459638/

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze juz dobrze XR'ki to zajebiste sprzęty, przynajmniej ja tak uważam :icon_twisted: , powiedzcie mi jaka jest różnica pomiędzy 600 ( wersja z tarczą z tyłu i nowsze ) a 400. Chodzi mi o odczucia z jazdy, a nie suche liczby bo te znam, no i czy jest sens przesiadać sie na taką XR 400 z DR 350, pozDRo.

Edytowane przez marcin1989

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z dr 350 na 400 raczej nie ma sesu , Xr ka jest wezsza i krotsza i ma z 5 koni wiecej, jak ci brakuje mocy to wez 600/650R. Jak pisalem porownac 400 vs 600 - 400 jest bardziej terenowa ( wezsza , krtosza) ,aczkolwiek slabsza o 10 - 15 koni , gadalem z gosciem, mowi ze jak zrobic rozwiert na 440 + dobry gazniik z plaska przepustnica i pompka to moc bedzie taka jak w 600, dodatkowo ma chlodnice oleju i szybki dostep doi sprzegla. Foto porownawcze masz w moicg foto xr ki , http://bikepics.com/pictures/1458639/

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...