Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli tak to chyba jednak będe polował na 600 tym bardziej że moto ma być na 2 lata może więcej. U mnie w mieście jest już TTr 600 i XT 600 ciekał bym głównie z nimi raczej więc chyba nie ma co sie pakować w DR.

Edytowane przez Damiano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TTR jest dosc ciezka , dzis sie przysiadlem do takiej i bylem zdziwony ze taka krowa. Mozna tez brac Xr 400 i podkrecic na 440ccm + dobry gaznik i masz mniejsze moto od xr 600 a moc podobna . Ale mimo wszystko odpalanie kopka to najwieksza wada tych sprzetow , dlatego tez ja planuje przesiadke na LC4 625 sxc , a ewentualnie musial bym sie przejechac na DRZ 400 z rozrusznikiem.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TTR jest dosc ciezka , dzis sie przysiadlem do takiej i bylem zdziwony ze taka krowa. Mozna tez brac Xr 400 i podkrecic na 440ccm + dobry gaznik i masz mniejsze moto od xr 600 a moc podobna . Ale mimo wszystko odpalanie kopka to najwieksza wada tych sprzetow , dlatego tez ja planuje przesiadke na LC4 625 sxc , a ewentualnie musial bym sie przejechac na DRZ 400 z rozrusznikiem.

Problem w tym że za DRZ400 czy LC4 625 sxc trzeba dac sporo więcej niż za XR. Dla mnie odpalanie z kopa nie jest wadą, jeśli z gaźnikiem jest wszystko w porządku to odpalenie XR600 nie jest problemem (kwestia wprawy). Za pieniądze w okolicach 5000-6000zł trudno dorwac sprzęt który byłby lekki , miał "guziczek" i jeszcze był w przyzwoitym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na LC4 owszem musial bym miec z 15 tys , dziwi mnie dlaczego DRZ takie tanie, moto z 2002 roku kosztuje 8 - 9 tys , tyle co ladna XR z okolic 95 , biore tez pod uwage montaz rozrusznika do xr 600 , koles na tej stronie http://www.off-the-road.de/709.html wyszukal taki zestawik.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajebiście to to tylko wygląda, jak już brać ktm'a to tylko od '06. Te silniki do '06 pracują jak sieczkarnia, wszechobecne łożyska w silniku made in Taiwan, czy problemy z cieknacym sprzeglem. Prawda jest taka ze ktm to motocykl dla zawodnika lub amatora ze sporym portfelem, ten sprzet jest stworzony z myślą o autoryzowanych serwisach.

Witam,

niestety nie mogę się z Tobą zgodzić co do jakości tych maszyn sprzed `06 mam EXC z 2001 i nie mam z nim żadnych problemów 0 wycieków i możesz wierzyć lub nie nie ma potrzeby oddawać go do autoryzowanego serwisu większość rzeczy można zrobić samemu. A to że chodzi jak sieczkarnia mi i wielu innym osobom raczej nie przeszkadza. Wystarczy przekroczyć 3000 rpm i zaczyna sie zabawa.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na LC4 owszem musial bym miec z 15 tys , dziwi mnie dlaczego DRZ takie tanie, moto z 2002 roku kosztuje 8 - 9 tys , tyle co ladna XR z okolic 95 , biore tez pod uwage montaz rozrusznika do xr 600 , koles na tej stronie http://www.off-the-road.de/709.html wyszukal taki zestawik.

Gdzieś też czytałem o montowaniu do XR rozrusznika, kolesie kombinowali z silnikiem od domina ale zabawy mieli w cholerę :bigrazz: .Ja też rozważam wymianę sprzęta na wiosnę ale ja myślę raczej o "wielkiej czerwonej świni" (objaśnienie dla mniej kumatych BRP czyli XR650R ;) ). DRZ nie wiem ale nie mam przekonania do tego sprzęta, jak już to tylko wersie "E" bo "S" to kawałek klocka (135kg na sucho). A co do tego KTMa to różnie może byc, to że stoi na allegro trochę dłużej nie musi oznaczac że to mina. Prawda jest taka że sezon się pomału kończy i sprzedac teraz moto nie jest łatwo (sprawdzone organoleptycznie :biggrin: ). Najlepiej pojechac i obczaic na miejscu bo ze zdięc nikt ci nie wywróży.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojechał bym ale mam 380 km do niego a to jest, jak nie patrzeć "kawałek"

 

a odnośnie tego co napisał Sillyboy, zgadzam się z Toba, starsze silnikowo są chyba bardziej udane niż te nowe, KTM ma ta wadę ze oni cały czas grzebią, dudraja w silnikach i praktyczne te nowe co roku maja coś nowego i to one lubią ASO, gdyż np nasz mechanik który robi nam z motocyklami mówi ze ledwie dowie się o nowince w to w następnym sezonie wychodzi nowe "coś" i wszystkiego trzeba uczyć się od nowa. Wg mnie roczniki 2001-05 sa najbardziej podobne do siebie pod względem budowy silnika

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to chyba jednak będe polował na 600 tym bardziej że moto ma być na 2 lata może więcej. U mnie w mieście jest już TTr 600 i XT 600 ciekał bym głównie z nimi raczej więc chyba nie ma co sie pakować w DR.

Tylko zależy gdzie będziesz jeździł. Jak w trudnym, grząskim terenie, to raczej 600-tki bym nie polecał. Powiem Ci, że DR 350 podnieść w błocie, albo obrócić to trzeba trochę wysiłku włożyć, a co dopiero 20-30 kg więcej. Na moje umiejętności DR w terenie radzi sobie całkiem dobrze. Oczywiście to nie moto na motocross.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gholum pisal ze DR 350 wazy tyle samo albo wiecej co XR 600 ( osobiscie ogladalem w komisie jakas wersje, ktora lekka nie byla , a napewno wazyla wiecej od XR 600) - wiec skoro przy tej samej wadze mozna miec 15 koni wiecej i duzo momentu to poco ladowac sie w 350 ?

 

Gholum co takiego ma XR 650R czewgo nie ma 600 ? duza jest roznica w prowadzeniu, mocy , zawieszeniu ? z tego co sie orientuje 650R jest dosc ciezka ( ok 140 na sucho)

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gholum pisal ze DR 350 wazy tyle samo albo wiecej co XR 600 ( osobiscie ogladalem w komisie jakas wersje, ktora lekka nie byla , a napewno wazyla wiecej od XR 600) - wiec skoro przy tej samej wadze mozna miec 15 koni wiecej i duzo momentu to poco ladowac sie w 350 ?

 

Gholum co takiego ma XR 650R czewgo nie ma 600 ? duza jest roznica w prowadzeniu, mocy , zawieszeniu ? z tego co sie orientuje 650R jest dosc ciezka ( ok 140 na sucho)

No z tą masą XR650R to trochę przesadziłeś :evil: (125kg na sucho), co ma XR650R czego nie ma XR600? szczerze ci powiem że nie wiem :evil: ale podoba mi się to bydle :banghead: ,no ale to jeszcze nic pewnego, bo w sumie ani mocy ani momentu XR600 nie brak. Z masami DR350 jest różnie, od 114kg (wersja najlżejsza ale trudna do upolowania) do 135kg. Masz rację "Nitomen" dokładnie do takiego samego wniosku doszedłem rozważając zakup XR600 albo DR350.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tym mam największy problem jedni mi mówią że XR 600 to kloc, że DR jest dużo lżejsza i lepiej sobie radzi w terenie, znów później ktoś mówi że ważą tyle samo albo nawet DR więcej. Jestem już nieźle skołowany, może jest ktoś na forum kto miał bezpośrednio do czynienia z DR 350 i XR 600R i wreszcie rozwieje ten spór co jest cięższe. Nie chodzi mi o suche dane z serwisówki tylko o własne odczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem cały temat o wr 250 "n" 450 no i się nic za bardzo nie dowiedziałem, interesuje mnie wr 400 czy ktoś mógłby dokładniej napisać coś o tym moto i jak wypada w porównaniu z drz?

Edytowane przez Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tym mam największy problem jedni mi mówią że XR 600 to kloc, że DR jest dużo lżejsza i lepiej sobie radzi w terenie, znów później ktoś mówi że ważą tyle samo albo nawet DR więcej. Jestem już nieźle skołowany, może jest ktoś na forum kto miał bezpośrednio do czynienia z DR 350 i XR 600R i wreszcie rozwieje ten spór co jest cięższe. Nie chodzi mi o suche dane z serwisówki tylko o własne odczucia.

Jak chcesz informacji z pierwszej ręki to służę pomocą :biggrin: ,jeździłem i na XR i na DR kumpla, jego wersja była kopana i po przesiadce na jego DRkę miałem wrażenie że nadal mam pod sobą XR tylko silnik strajkuje :biggrin:. Nie pamiętam dokładnie jaka to była wersja ale miała tylko kopkę więc wnioskuję że ważyła mniej niż 120kg. Zawieszenie także było bardziej tapczanowe (ale to moje odczucie), potem nie było już okazji do porównań bo DRka zdechła i kolega musiał dośc długo ją reanimowac po czym szybko ją sprzedał. Miałem okazie oglądac silnik rozebrany i nie mogłem się pozbyc wrażenia że silnik DRki to pomniejszona wersja silnika XR500 z początku lat 80tych. Jak chcesz prostej odpowiedzi to najlepiej podsumował to Nitomen, "skoro przy tej samej wadze mozna miec 15 koni wiecej i duzo momentu to poco ladowac sie w 350 ?"

 

Ps. Różnica w masie XR i kopanej DR to zaledwie 5kg, sam oceń czy to dużo. Różnica w mocy to od 20KM do 16KM , moment obrotowy w DRce(zależnie od wersji) to około 35-40NM a w XR 52NM..Miałem już ofertę zamiany na DRkę w przyzwoitym stanie ze sporą dopłatą ze strony Drowca ale ani przez chwilę nie brałem tego pod uwagę, zgadnij dlaczego? Niestety decyzję co ci bardziej odpowiada musisz podjąc sam :crossy:

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie o taką konkretną odpowiedź mi chodziło, teraz już wiem że nie ma sensu pakować sie w DRe tylko musze szukać XR 600R. Z tego co wyczytałem wiem że raczej nie warto brać rocznika 88-90 bo są na nicasilu, tylko już ta z tarczą z tyłu dobrze mówie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I właśnie o taką konkretną odpowiedź mi chodziło, teraz już wiem że nie ma sensu pakować sie w DRe tylko musze szukać XR 600R. Z tego co wyczytałem wiem że raczej nie warto brać rocznika 88-90 bo są na nicasilu, tylko już ta z tarczą z tyłu dobrze mówie?

Dobrze godocie :icon_mrgreen:, roczniki od 1991r. w górę praktycznie się niczym nie różnią (poza okleinami), tarcza z tyłu, przedni zawias z pełną regulacją (taki sam jak crosowej CR500), auto deko. na wałku rozrządu, tylni amor zespolony ze zbiornikiem gazu, nieco inny kolektor wydechowy. Tak jak pisałem wcześniej roczniki 1988-1990 są na nicasilu i ryzyko że nicasil będzie w nie najlepszym stanie jest spore. Poza tym przy kupnie nie daj sobie wcisnąc ciemnoty jeśli sprzęt nie ma tarczy z tyłu na pewno jest starszy niż 1991r. na główce ramy jest przynitowana tabliczka z rocznikiem, jeśli moto jej nie ma i ma bęben z tyłu to omijaj szerokim łukiem taki egzemplarz.

Edytowane przez ghollum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...