Skocz do zawartości

1.9 TDI OCENY, TRWAŁOŚĆ


Patriko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli właśnie, nawet nie wiedziałem że silniki Renaulta są na common rail... Tylko nie rozumiem co jest w tych silnikach takiego felernego?

 

Wiem, że bardzo często psują się właśnie czujniki od "Free hands".

 

Ogólnie to też twierdzę, że Renault zastosowało PSEUDO JAKOŚĆ - gałka zmiany biegów wytarta po 40 tysiącach, łuszczące się uchwyty na drzwiach po takim samym przebiegu... Ale rekompensują to bezpieczeństwem.

 

Ale powiedzcie mi czy rzeczywiście benzyna jest trwalsza od takiego TDI?

 

A teraz debilne pytanie. Co ile km w takim TDI wymienia się olej???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

common rail czyli listwa zasilająca , w innych markach też to jest, np w fordzie, fiacie, toyocie, volvo .

w fordzie np. przy kiepskim paliwie padają wtryski

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jest lepiej wymieniać częściej, szczególnie jeśli w głowicy sa samoregylatory. No i oczywiscie turbina potrzebuje solidnej oliwy. Ja olej w swoim dieslu wymieniam co 10 tys. Lepiej jest wydać troszke więcej kasy na olej niz później na kosztowna naprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do diesli bo glownie takowymi jezdze (choc z benzyna tez mam duzo stycznosci - samochody rodzicow czy siostry) to wszystko zalezy od tego jak dobrze badz zle trafisz. O diesla TDI trzeba dbac a on sie odwdzieczy. Przede wszystkim nie dawac w pi... zaraz po odpaleniu - turbina ma dostac temperatury a po drugie nie gasic od razu wpadajac na podworko. Turbina i pompowtryski w vw i tak jest niebo lepsza od wszystkich wynalazkow typu common rail chociaz klekocza. Wady TDI to wspomniany przeplywomierz powietrza (kilka stowek kosztuje) i pompa wody - beznadziejny patent. Co do kosztow to nie piszcie glupot ze diesel jest tanszy w utrzymaniu od benzyniaka bo jest dokladnie na odwrot. Jedynie co jest tansze to paliwo i dlatego przy duzych przebiegach to sie zwraca. Kazdy sie o tym przekona wymieniajac w TDI rozrzad jak policzy rolki (ze nie wspomne o 2,5 TDI). Co do tego ze najlepsze (najwytrzymalsze) sa diesle wolnossace bez turba to racja w 100% ale jest male ale - teraz juz praktycznie nie ma takowych silnikow. Sa w starych samochodach, ktore maja swoje przejechane (a wiadomo ze stare to jest dobre wino i babcia z niemiecka renta). Wszystkie nowoczesne jednostki to naogol wariacje na na temat common rail (grupa vw jak na razie wierna pompowtryskiwaczom pozostala). Generalnie niemcy jako konstruktorzy diesli wyprzedzaja konkurencje o kilka dlugosci (jeszcze wyprzedzaja) bazujac na latami zdobywanym doswiadczeniu ale niech nikt sie nie spodziewa milionowych, bezproblemowych przebiegow po nowoczesnych konstrukcjach. Polityka producentow sie dawno zmienila - to nie ma jezdzic wiecznie - to ma sie spieprzyc zeby miec klienta na nastepna produkt. Jak ktos sie naczytal o milonowych przebiegach silnikow mercow i innych starszych jednostek dieslowskich i wchodzi do salonu myslac, ze wyjezdzajac nowka tez tak bedzie mial to pogratulowac optymizmu. I jeszcze jedno - nie kupowac diesla w celu jezdzenia do sklepu po bulki 2 km w jedna strone - on nawet temperatury nie nabierze nie mowiac o tym ze wtedy najbardziej po dupie dostaje - od takich "tras" jest benzyna.

Pozdrawiam.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprawka - 2.7 i 3.0. 2.5 juz praktycznie nie ma. Powod jest jeden wg mnie - kultura pracy - wiadomo jak sie nie ma na co marudzic marudzi sie na klekotanie a to byla badz jest domena silnikow vw. Common rail podnosi osiagi, kulture pracy, poprawia spalanie i czystosc spalin ale ma jedna wade - jest diabelnie czuly a wiadomo ze to co w polsce lejemy do bakow daleko odbiega od nazwy jaka nosi czyli olej napedowy a przy cisnieniu do 1600 bar kazdy syfek w paliwie jest w stanie sprawic nam wydatek rzedu kilkunastu tysiecy pln.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli właśnie, nawet nie wiedziałem że silniki Renaulta są na common rail...

 

Chlopie juz sama nazwa DCI wyjasnia jaki to jest tym i rodzaj wtrysku...

:)

 

 

Ale powiedzcie mi czy rzeczywiście benzyna jest trwalsza od takiego TDI?

 

A teraz debilne pytanie. Co ile km w takim TDI wymienia się olej???

 

Odnosnie trwalosci to benzyna nigdy nie dorowna trwaloscia silnikom Diesla i tu nie ma dwoch zdan :biggrin:

 

Odnosnie wymiany oleju to ksiazka serwisowa podaje co ile powinno sie wymieniac, zwykle wymienia sie co 15 kkm'ow jednak jezeli jestes ostrozny nie zawadzi wymienic co 10 :D

Odnosnie francuzow to dobre jest wino, sery i sex...

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wszystko zalezy od tego jak dobrze badz zle trafisz. O diesla TDI trzeba dbac a on sie odwdzieczy

 

O to właśnie chodzi. Powiem na swoim przykładzie: dwa lata jeździłem nissanem 200SX (silnik 2.0 turbo benzynka 200KM) robiłem krótkie trasy, tzn przejazdy w odległości ok 2-20km w mieście po kilka razy na dzien, a także trsy do Polski co 2 miesiace ok 1200km w jedna strone. Turbina nie padła ale padł silnik, na trasie do Polski wypaliły mi się zawory i gniazda, nastepstwem był remont generalny... spalanie ok 11l/100km w mieście.

Był to silnik z małym przebiegiem ok 90tys gdy sie zepsuł. Teraz jeżdżę 1.9tdi 101KM seatem ibiza z tym nowszym silnikiem. Przebieg 125tys i po 6-m-cach nic się nie dzieje z nim na krótkich dystansach, ale spalanie wynosi ok 7l/100km. Do miasta polecam 1.6 benzynke,prawie tak samo jedzie jak disel ale szybciej sie rozgrzewa silnik i spalanie jest podobne,

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od tego jak sie chce wozic swoja diupe...

szczerze powiedziawszy porownujac obecne turbo diesle to smiem twierdzic ze terazniejsze benzynowce sa twarlsze od diesli porownajcie sobie mocno usterkowego DCi reanault albo forda, zreszta d4d toyoty i cdi mercedesa to tez sa sałebe, czeste usterki to padajace wtryskiwacze, usterka turbo i zaworu upustowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale szczerze to myślałem, że właśnie pompowtryski nie są zbyt "przewrażlwione" na punkcie jakości ropy tylko common rail.

 

Odnośnie DCI - nie interesuję się oznaczeniami i innymi pierdołami odnośnie silników, diesli i innych. Moją domeną są MOTOCYKLE.

 

Czyli najlepiej i najpewniej zostaje mi tankować dalej Vpower Shella + wymiana oleju co 10 tysięcy. Troszeczkę wysokie wymagania, nie powiem...

 

I jeszcze jedno, kolego MOC, dlaczego benzyna nie dorówna trwałoście dieslowi??? Chyba, może przez to, że szybciej się kręci i tak mi się wydaje jest mocniej obciążona... Prawda?

 

I jeszcze miałem się przyczepić narzekań poniektórych typów na auta francuskie. Ich wariacje na temat diesli są kiepskie, ale ogólnie auta mają dobre. Wychowałem się na wszelkiej maści Renówkach, teraz moi rodzice mają kolejną i każdna z nich i zawsze byli z nich zadowoleni. Może nie do końca awaryjne ale nigdy nie zawiodły.

Edytowane przez Patriko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Odnosnie trwalosci to benzyna nigdy nie dorowna trwaloscia silnikom Diesla i tu nie ma dwoch zdan :icon_mrgreen:

(...)

Czemu tak sądzisz?

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanko odnośnie tego niemieckiego silnika, jak wygląda trwałość, awaryjność tego silnika??? Czy rzeczywiście jest on taką legendą jak go malują??? Jakie robi bezawaryjnie przebiegi???

 

CZESC,mialem skode octavie 19tdi 90 km, przejechalem ponad 300 tys.km i sprawowala sie wysmienicie,musisz sie liczyc tylko z zakupem co ok. 80 tys.przeplywomierza powietrza, teraz mam od niespelna roku nowego toledo,19tdi 105KM,przejechalem juz 45 tys.km, jest ok!tylko mocy moze byc troche wiecej,ale ta zabawa kosztuje 1700pln,wiec warto nsie zastanowic czy przy zakupie nie wziac mocniejszej wersji,pozdrawiam

 

Witam. Mam pytanko odnośnie tego niemieckiego silnika, jak wygląda trwałość, awaryjność tego silnika??? Czy rzeczywiście jest on taką legendą jak go malują??? Jakie robi bezawaryjnie przebiegi???

 

a i nie zapominaj o dobrym oleju,ten silnik nie jest tak czuly na paliwo jak com.ja po tych 300 tys. od wymiany do wymiany oleju,co 15 tys.,nie dolewalem oleju,nie wspomne o spalaniu bo to w zaleznie od nogi miedzy 4 a 6,5 litra, ale bywalo ze dochodzilo 3.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...