Skocz do zawartości

Obrotomierz


sztywny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy ktos z Was wie jaki obrotomierz powinienem kupic i gdzie do shadow vt 1100 c2. Uniwersalne obrotomierze jakimi handluja na allegro sa przeznaczone do silnikow rzedowych, a nie do V, po zamontowaniu takiego sa duze przeklamania (wiem, bo sam sprawdzalem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj :biggrin:

 

Wiosną tego roku przerabiałem temat obrotomierza, co prawda nie w Shadow a w V-Starze (Dragstar) 1100, ale zasada chyba jest taka sama. Obrotek zainstalowalem z 2 powodów: pomaga w ocenie na którym biegu aktualnie jadę (słynne szukanie "6") oraz lubię obserwować pracę silnika (do tego ma jeszcze zamontowany miernik temp. oleju).

Wracając do tematu. Poniżej zamieściłem link do strony z 2 fotkami pokazującymi zamontowany na moto zegar (+ dla równowagi czasomierz). Obrotek jest produkcji f-my "Moto-Detal", kupiony w Niemczech. Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem, ale po zasięgnięciu zdania u speców i w połączeniu z instrukcją dołączoną do urządzenia i schematem elektrycznym Yamahy bez większych problemów poprawnie podłączyłem zegar :banghead: . Podłaczenie polegało na odpowiednim podłączeniu trzech kabelków do jednej z cewek zapłonowych. Pokazuje b.db. obroty; od startu - ssanie (1500), za moment ma na wolnych ok. 1000 a następnie tak jak mu otwieram przepustnicę. Nie ma żadnych wachań wskazówki, pokazuje płynnie i klarownie obroty w danym momencie. Jest jeden wyjątek. W momencie podciągania ma maxa, obroty powyżej 4500 obr/min. wskazówka zaczyna wyczyniać drobne harce. Mówię sobie, że Draguś ma dość tak wysokich obrotów i ujmuję nieco przepustnicę.

W domu mam zanotowane dane o typie obrotka, zapisany też sposób podłączenia, gdybyś był zainteresowany służę info!.

 

Juzek

YamahaV-Star 1100A

 

http://picasaweb.google.com/Juzek.PO/ObrotomierzWVStar1100A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty sztywny po co Ci obrotmierz do tej taczki z zielonymi rączkami :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

aaaaaaa już wiem-pewnie dlatego że jak włączysz tą swoją syrene to nie słyszysz silnika i nie wiesz na jakim jedziesz biegu co :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......................................W domu mam zanotowane dane o typie obrotka, zapisany też sposób podłączenia, gdybyś był zainteresowany służę info!.

 

Juzek

YamahaV-Star 1100A

 

http://picasaweb.google.com/Juzek.PO/ObrotomierzWVStar1100A

Czesc.

Gdybys mogl mi te dane napisac to bylbym bardzo wdzieczny, i ile musze szykowac na taki obrotek?

pozdrawiam.

sztywny.

 

Ty sztywny po co Ci obrotmierz do tej taczki z zielonymi rączkami :biggrin: :icon_question:

aaaaaaa już wiem-pewnie dlatego że jak włączysz tą swoją syrene to nie słyszysz silnika i nie wiesz na jakim jedziesz biegu co :biggrin:

Igner wiesz, ze ja lubie cos dlubac przy moim moto to teraz sobie obrotek wymyslilem i nie tylko, bo bedzie ladny zegarek i jeszcze cosik, ale to dopiero zobaczysz jak sie spotkamy na rozpoczeciu sezonu.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybys mogl mi te dane napisac to bylbym bardzo wdzieczny, i ile musze szykowac na taki obrotek?

 

www.louis.de

 

Art. 10034808 z czarną tarczą do 8 tys. obr/min.

Art. 10034809 z białą tarczą do 8 tys. obr/min.

 

75 ojrasów jedyne. :icon_question:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, ale chyba widziałem jakieś małe obrotki wczoraj, w salonie Hondy na Al. Włókniarzy.

Nie przyglądałem się zbytnio, więc mogę się mylić.

Możesz tam podjechać i zobaczyć.

Pozdr

Globi

Tak, maja tam wlasnie takie jak w Louisie do ktorych podal mi link Shadok i nawet cena jest taka sama 290zl.

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

Gdybys mogl mi te dane napisac to bylbym bardzo wdzieczny, i ile musze szykowac na taki obrotek?

pozdrawiam.

sztywny.

 

Witajcie

Sztywny - dane o obrotku podał Ci już Shadok.

Ten mój ma poświetlenie na żaróweczkę; wystaje z niego 5 kabelków. 3 służą do podłączenia obrotka, dwa - podświetlenia. Ja zmostkowałem (-) masę podświetlenia z masą zegara, (+) plus podświetlenia z plusem zegara, tak że ostatecznie otrzymałem tylko 3 przewody do podłączenia w moto. Do cewki zapłonowej podłączyłem (+) do plusa, sygnał (zielony kabelek) obrotka do przewodu sygnałowego cewki a masę gdzieś obok pod śrubę. Calośc precyzyjnie pracuje od pierwszego kontaktu. Moje moto jest w wersji amerykańskiej, ma alarmowy wyłacznik zapłonu, tak więc obrotek jest zasilany tylko w trakcie pracy silnika, na postoju wyłączany dzięki wyłacznikowi zapłonu na kierze.

 

Pozdro i do zobaczenia gdześ na trasie, raczej już w kolejnym sezonie.

Juzek

V-Star 1100A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Odświeżę trochę ten temat. Też szukam czasami szóstego biegu w moim V-Starze 1100, więc wymyśliłem że też założę sobie obrotomierz. Przeczytałem wszystko co możliwe w tym temacie żeby czegoś z dymem nie puścić i aby działało to poprawnie, i przystąpiłem do zakupów. Jako że zamontowałem ostatnio light bary wymyśliłem że przydatnym gadżetem będzie również woltomierz w moim moto. I tym sposobem zakupiłem dwa zegary ze stajni Auto Gauge z serii "MROCZNE WIDMO". Gdy zasilanie jest wyłączone są zupełnie czarne. Dopiero po przekręceniu kluczyka podświetlają się tarcze i wskazówki. Do nich dokupiłem chromowane obudowy. Te obudowy chromowane są zupełnie do nich nie przystosowane, i trzeba sporo tam przerabiać. Dla mnie to nie jest problem bo mam czym to zrobić, ale ktoś kto kupi aby tylko zamontować z pewnością się zawiedzie. Dużo pracy w to włożyłem w same uchwyty na kierownicę aby je dorobić pod te obudowy bo zabawy z toczeniem, frezowaniem i polerowaniem było kilka godzin, ale było warto. W katamaranach jest łatwiej bo wiercą dziurę i po zabawie. Tu chcąc to w sensownie i w klimacie zrobić trzeba się nagimnastykować i to zdrowo. Z uchwytami do moto generalnie jest bieda z nędzą i żeby cokolwiek założyć nie standardowego trzeba się nieźle nagłówkować i narobić. Ale w końcu to wszystko zamontowałem, podpiąłem pod instalację, przekręciłem kluczyk i odpaliłem moto. Zadziałało od pierwszego razu bez żadnych poprawek. Dobre teoretyczne przygotowanie okazało się działać na korzyć. I tym sposobem mam zamontowane dwa dodatkowe zegarki. Myślę że wygląda to estetycznie i spełni swoje zadanie. Kilka fotek :

 

http://members.lycos.co.uk/senio/foto/XV750/Drag/Zegary/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...