sztywny Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Witam.Czy ktos z Was wie jaki obrotomierz powinienem kupic i gdzie do shadow vt 1100 c2. Uniwersalne obrotomierze jakimi handluja na allegro sa przeznaczone do silnikow rzedowych, a nie do V, po zamontowaniu takiego sa duze przeklamania (wiem, bo sam sprawdzalem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Josh Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Witaj :biggrin: Wiosną tego roku przerabiałem temat obrotomierza, co prawda nie w Shadow a w V-Starze (Dragstar) 1100, ale zasada chyba jest taka sama. Obrotek zainstalowalem z 2 powodów: pomaga w ocenie na którym biegu aktualnie jadę (słynne szukanie "6") oraz lubię obserwować pracę silnika (do tego ma jeszcze zamontowany miernik temp. oleju).Wracając do tematu. Poniżej zamieściłem link do strony z 2 fotkami pokazującymi zamontowany na moto zegar (+ dla równowagi czasomierz). Obrotek jest produkcji f-my "Moto-Detal", kupiony w Niemczech. Nie jestem elektrykiem ani elektronikiem, ale po zasięgnięciu zdania u speców i w połączeniu z instrukcją dołączoną do urządzenia i schematem elektrycznym Yamahy bez większych problemów poprawnie podłączyłem zegar :banghead: . Podłaczenie polegało na odpowiednim podłączeniu trzech kabelków do jednej z cewek zapłonowych. Pokazuje b.db. obroty; od startu - ssanie (1500), za moment ma na wolnych ok. 1000 a następnie tak jak mu otwieram przepustnicę. Nie ma żadnych wachań wskazówki, pokazuje płynnie i klarownie obroty w danym momencie. Jest jeden wyjątek. W momencie podciągania ma maxa, obroty powyżej 4500 obr/min. wskazówka zaczyna wyczyniać drobne harce. Mówię sobie, że Draguś ma dość tak wysokich obrotów i ujmuję nieco przepustnicę. W domu mam zanotowane dane o typie obrotka, zapisany też sposób podłączenia, gdybyś był zainteresowany służę info!. JuzekYamahaV-Star 1100A http://picasaweb.google.com/Juzek.PO/ObrotomierzWVStar1100A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igner Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Ty sztywny po co Ci obrotmierz do tej taczki z zielonymi rączkami :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: aaaaaaa już wiem-pewnie dlatego że jak włączysz tą swoją syrene to nie słyszysz silnika i nie wiesz na jakim jedziesz biegu co :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztywny Opublikowano 5 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 ......................................W domu mam zanotowane dane o typie obrotka, zapisany też sposób podłączenia, gdybyś był zainteresowany służę info!. JuzekYamahaV-Star 1100A http://picasaweb.google.com/Juzek.PO/ObrotomierzWVStar1100ACzesc.Gdybys mogl mi te dane napisac to bylbym bardzo wdzieczny, i ile musze szykowac na taki obrotek?pozdrawiam.sztywny. Ty sztywny po co Ci obrotmierz do tej taczki z zielonymi rączkami :biggrin: :icon_question: aaaaaaa już wiem-pewnie dlatego że jak włączysz tą swoją syrene to nie słyszysz silnika i nie wiesz na jakim jedziesz biegu co :biggrin:Igner wiesz, ze ja lubie cos dlubac przy moim moto to teraz sobie obrotek wymyslilem i nie tylko, bo bedzie ladny zegarek i jeszcze cosik, ale to dopiero zobaczysz jak sie spotkamy na rozpoczeciu sezonu.pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Gdybys mogl mi te dane napisac to bylbym bardzo wdzieczny, i ile musze szykowac na taki obrotek? www.louis.de Art. 10034808 z czarną tarczą do 8 tys. obr/min.Art. 10034809 z białą tarczą do 8 tys. obr/min. 75 ojrasów jedyne. :icon_question: Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztywny Opublikowano 5 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 www.louis.de Art. 10034808 z czarną tarczą do 8 tys. obr/min.Art. 10034809 z białą tarczą do 8 tys. obr/min. 75 ojrasów jedyne. :banghead: PozdrawiamDzieki Shadokpozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Globi Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Nie jestem pewien, ale chyba widziałem jakieś małe obrotki wczoraj, w salonie Hondy na Al. Włókniarzy.Nie przyglądałem się zbytnio, więc mogę się mylić.Możesz tam podjechać i zobaczyć.PozdrGlobi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztywny Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Nie jestem pewien, ale chyba widziałem jakieś małe obrotki wczoraj, w salonie Hondy na Al. Włókniarzy.Nie przyglądałem się zbytnio, więc mogę się mylić.Możesz tam podjechać i zobaczyć.PozdrGlobiTak, maja tam wlasnie takie jak w Louisie do ktorych podal mi link Shadok i nawet cena jest taka sama 290zl.pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadok Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Dopytaz zatem o kwestię przydatności do "v-ki" i czy maja podświetlenie - bo jest wersja chyba z żrówkami i LED. Ta ostatnia chyba droższa. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pierwoszow Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Mam do sprzedania miernik temperatury oleju (wkręcany w otwór wlewu oleju) za połowę ceny (60 zł) do shadow 1100.Może ktoś jest zainteresowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zosia_ Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A tak serio. PO co Wam obrotomierz do takiego moto ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A tak serio. PO co Wam obrotomierz do takiego moto ?Też poważnie. A po co Ci zegarek na rękę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Josh Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Czesc.Gdybys mogl mi te dane napisac to bylbym bardzo wdzieczny, i ile musze szykowac na taki obrotek?pozdrawiam.sztywny. WitajcieSztywny - dane o obrotku podał Ci już Shadok. Ten mój ma poświetlenie na żaróweczkę; wystaje z niego 5 kabelków. 3 służą do podłączenia obrotka, dwa - podświetlenia. Ja zmostkowałem (-) masę podświetlenia z masą zegara, (+) plus podświetlenia z plusem zegara, tak że ostatecznie otrzymałem tylko 3 przewody do podłączenia w moto. Do cewki zapłonowej podłączyłem (+) do plusa, sygnał (zielony kabelek) obrotka do przewodu sygnałowego cewki a masę gdzieś obok pod śrubę. Calośc precyzyjnie pracuje od pierwszego kontaktu. Moje moto jest w wersji amerykańskiej, ma alarmowy wyłacznik zapłonu, tak więc obrotek jest zasilany tylko w trakcie pracy silnika, na postoju wyłączany dzięki wyłacznikowi zapłonu na kierze. Pozdro i do zobaczenia gdześ na trasie, raczej już w kolejnym sezonie.JuzekV-Star 1100A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sztywny Opublikowano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Dzieki Josh za info (kazda instrukcja sie zawsze przyda).i do zobaczyska :D Pozdrawiam - sztywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
senio Opublikowano 23 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2008 Odświeżę trochę ten temat. Też szukam czasami szóstego biegu w moim V-Starze 1100, więc wymyśliłem że też założę sobie obrotomierz. Przeczytałem wszystko co możliwe w tym temacie żeby czegoś z dymem nie puścić i aby działało to poprawnie, i przystąpiłem do zakupów. Jako że zamontowałem ostatnio light bary wymyśliłem że przydatnym gadżetem będzie również woltomierz w moim moto. I tym sposobem zakupiłem dwa zegary ze stajni Auto Gauge z serii "MROCZNE WIDMO". Gdy zasilanie jest wyłączone są zupełnie czarne. Dopiero po przekręceniu kluczyka podświetlają się tarcze i wskazówki. Do nich dokupiłem chromowane obudowy. Te obudowy chromowane są zupełnie do nich nie przystosowane, i trzeba sporo tam przerabiać. Dla mnie to nie jest problem bo mam czym to zrobić, ale ktoś kto kupi aby tylko zamontować z pewnością się zawiedzie. Dużo pracy w to włożyłem w same uchwyty na kierownicę aby je dorobić pod te obudowy bo zabawy z toczeniem, frezowaniem i polerowaniem było kilka godzin, ale było warto. W katamaranach jest łatwiej bo wiercą dziurę i po zabawie. Tu chcąc to w sensownie i w klimacie zrobić trzeba się nagimnastykować i to zdrowo. Z uchwytami do moto generalnie jest bieda z nędzą i żeby cokolwiek założyć nie standardowego trzeba się nieźle nagłówkować i narobić. Ale w końcu to wszystko zamontowałem, podpiąłem pod instalację, przekręciłem kluczyk i odpaliłem moto. Zadziałało od pierwszego razu bez żadnych poprawek. Dobre teoretyczne przygotowanie okazało się działać na korzyć. I tym sposobem mam zamontowane dwa dodatkowe zegarki. Myślę że wygląda to estetycznie i spełni swoje zadanie. Kilka fotek : http://members.lycos.co.uk/senio/foto/XV750/Drag/Zegary/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.