DZIKI Opublikowano 9 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2003 MAM DWA PYTANIA.Kupilem zwloki JUNAKA.Lampa nie posiasa kontrolki luzu i automat stopu jest przymocowany do puszki filtra (oryginalnie).Niestety nie ma blotnikow i tabliczki znamionowej .Czy tylko 7 ki nie mialy kontrolki luzu czy zdarzalo sie to w przejsciowkach?I czy automaty stopu byly tak montowane? Tak na marginesie to silniki w fabryce buly plombowane na polowkach jakas dziwna zolta masa.Przynajmniej u Mnie takie plomby wystepuja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 10 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2003 Posiadam oryginalna przejściówkę. Automat stopu montowany jest do puszki filtra, ale w lampie mam kontrolkę biegu luzem. W instrukcji pisze że przejściówki nie miały kontrolki, ale w sumie motocykl mam po ojcu który był pierwszym właścicielem i wątpię żeby przerobił lampę. Kurczę sam już nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 10 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2003 Witampierwsze Junaczki nie mialy kontrolki - jest to bardzo rzadka lampa, bo jezeli nie ma kontrolki luzu, to znaczy ze nie bylo w deklu od skrzyni biegow styku do wlaczania lamki.Ergo - ta lampa jezdzila w pierwszej wersji M07, z silnikiem z odpowietrzeniem z przodu.Poniewaz jezdzilem przez kilka lat M07 nr ramy 109, silnik142 to chetnie sluze pomoca przy rozwiazywaniu zagadek dot. najwczesniejszych M07 .Dygresja - w pierwszych miesiacach produkcji zdazyla sie seria M07 z instalacja od AWO - EMW - wtedy w Junaczku byla lampa od AWO, z dwiema kontrolkami, ale kontrolka luzu po prostu nie byla wykorzystywana. W tej lampie byl tez bardzo rzadki licznik VDO, skalowany do 120. Stacyjka od AWO.Taka lampe mozna poznac po tym, ze ma nieco mniejsza srednice niz "prawdziwa" junakowska.No i w pierwszych dziadkach nie bylo stopu oryginalnie, stad automaty stopu montowano pozniej gdzie popadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIKI Opublikowano 11 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2003 DZISIAJ ZAJRZALEM POD DEKIEL W SILNIKU I CHOLERA STYKI DO ZALACZANIA KONTROLLKI LUZU SA :!: . MOZE POPROSTU MONTOWALI TO CO MIELI W MAGAZYNIE I STAD TA LAMPA :?: :?: .JEST ONA NAPEWNO ORGINALNA .KONTROLKA ZNAJDUJE SIE PO PRAWEJ STRONIE.LICZNIK JEST TYPOWY.SILNIK MA NUMER 0014903 I ODPOWIETRZANIE W DEKLU. MIALEM KIEDYS SILNIK OD PRZEJSCIOWKI ZOSTAWILEM Z NIEGO GLOWICE Z ZAMIAREM ZAMONTOWANIA DO SWOJEGO JUNAKA KTOREGO WTEDY REMONTOWALEM .OKAZALO SIE ZE TA GLOWICA MA PRZELOT 24 :!: GLOWICY TEJ NIE ZAMONTOWALEM ODLOZYLEM JA NA POLKE I DO TEJ PORY NIE WIEM CO JEST GRANE :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 0014903Hello, ten nr silnika to juz przejsciowka, i wg mnie oraginalnie miales lampe z dwiema kontrolkami, moze wczesniejszy wlasciciel, jak wracal z dancingu, to gdzies przysolil i musial lampe wymienic.Te silniki, w ktorych nie bylo kontrolki luzu, to byly zupelnie wczesne - z odpowietrzeniem z przodu, z iskrownikiem na 4 sroby, z mala miska olejowa, z innym filtrem oleju etc, roznic jest duzo wiecej.Ciekawostka jest fakt, ze aluminium, z ktorego robiono kartery, balo tak "rzadkie", ze trzeba bylo kartery malowac od wewnatrz specjalna czerwona farba, ktora to wszystko uszczelniala.Przynajmniej ja takie znam wytlumaczenie obecnosci tej farby.Zdaje mi sie ze tych pierwszych silnikow bylo cos kolo 7000, ale glowy za to nie dam, chyba w jakims bardzo starym "motorze" bylo o tym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 mam oryginalną instrukcję obslugi junaka m10 w której producent przeprasza że w modelach z roku 1960 nie zainstalował z powodów od niego niezależnych obudowanej lampy oraz kontrolki biegu luzem Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szable Opublikowano 13 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2003 Wowto by sie zgadzalo!! - nr silnika znaczy sie by sie zgadzal tak na oko z rokiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wulkan Opublikowano 2 Listopada 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2003 Czesc! Co montowali w Qnakach, to wiedza tylk omonterzy, prawdopodobnie to co mienli aktualnie pod reka. Widzialem juz junaka z 1964r. z przodem i lapmpa od przejsciooffki -full oryginal... Ale do rzeczy, silnik o nr 14003 mogl faktycznie miec juz dekielek skrzyni z autoamtem wlazajacym kontrolke,,luzu". W moim silniku o nr 10*** jeszce jest stasza pokrywka skrzynki biegow bez styku ,,loozu" silnik jest juz w wersji przejsciowej, ale w porowaniu z moim innym silnikiem o nr 21*** ( 1960r. )ma inny ( jakosciowo gorszy ) odlew i inne pounty wlwwu doi form - co idac wyraznie, ogolnie poosiada pradziej chropowata powierzchnie odlewu. Ten strzy silnik ma jeszcze otworek w karterze , gdzie dociskana jest pradnica. Ustalano w ten sposob pradnicew wzgladem boudowy silnika, - w nowszym silniku juz tego nie ma...Wg. mnie ten silnik 10*** pochodzi z 1959r. z przejsciowki nazywanej juz M10 ale z typowym oblachowaniem M07 ( od M01 croznil sie tylko pelnobebnowymi hamulcami i byl juz przystosowany do pelnej obudowy lancucha ). PozdrawiamWulkan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.