Skocz do zawartości

ROZNICA M07 /M10


DZIKI
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

MAM DWA PYTANIA.Kupilem zwloki JUNAKA.Lampa nie posiasa kontrolki luzu i automat stopu jest przymocowany do puszki filtra (oryginalnie).Niestety nie ma blotnikow i tabliczki znamionowej .Czy tylko 7 ki nie mialy kontrolki luzu czy zdarzalo sie to w przejsciowkach?I czy automaty stopu byly tak montowane? Tak na marginesie to silniki w fabryce buly plombowane na polowkach jakas dziwna zolta masa.Przynajmniej u Mnie takie plomby wystepuja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam oryginalna przejściówkę. Automat stopu montowany jest do puszki filtra, ale w lampie mam kontrolkę biegu luzem. W instrukcji pisze że przejściówki nie miały kontrolki, ale w sumie motocykl mam po ojcu który był pierwszym właścicielem i wątpię żeby przerobił lampę. Kurczę sam już nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

pierwsze Junaczki nie mialy kontrolki - jest to bardzo rzadka lampa, bo jezeli nie ma kontrolki luzu, to znaczy ze nie bylo w deklu od skrzyni biegow styku do wlaczania lamki.

Ergo - ta lampa jezdzila w pierwszej wersji M07, z silnikiem z odpowietrzeniem z przodu.

Poniewaz jezdzilem przez kilka lat M07 nr ramy 109, silnik142 to chetnie sluze pomoca przy rozwiazywaniu zagadek dot. najwczesniejszych M07 .

Dygresja - w pierwszych miesiacach produkcji zdazyla sie seria M07 z instalacja od AWO - EMW - wtedy w Junaczku byla lampa od AWO, z dwiema kontrolkami, ale kontrolka luzu po prostu nie byla wykorzystywana. W tej lampie byl tez bardzo rzadki licznik VDO, skalowany do 120. Stacyjka od AWO.

Taka lampe mozna poznac po tym, ze ma nieco mniejsza srednice niz "prawdziwa" junakowska.

No i w pierwszych dziadkach nie bylo stopu oryginalnie, stad automaty stopu montowano pozniej gdzie popadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZISIAJ ZAJRZALEM POD DEKIEL W SILNIKU I CHOLERA STYKI DO ZALACZANIA KONTROLLKI LUZU SA :!: . MOZE POPROSTU MONTOWALI TO CO MIELI W MAGAZYNIE I STAD TA LAMPA :?: :?: .JEST ONA NAPEWNO ORGINALNA .KONTROLKA ZNAJDUJE SIE PO PRAWEJ STRONIE.LICZNIK JEST TYPOWY.SILNIK MA NUMER 0014903 I ODPOWIETRZANIE W DEKLU. MIALEM KIEDYS SILNIK OD PRZEJSCIOWKI ZOSTAWILEM Z NIEGO GLOWICE Z ZAMIAREM ZAMONTOWANIA DO SWOJEGO JUNAKA KTOREGO WTEDY REMONTOWALEM .OKAZALO SIE ZE TA GLOWICA MA PRZELOT 24 :!: GLOWICY TEJ NIE ZAMONTOWALEM ODLOZYLEM JA NA POLKE I DO TEJ PORY NIE WIEM CO JEST GRANE :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0014903

Hello, ten nr silnika to juz przejsciowka, i wg mnie oraginalnie miales lampe z dwiema kontrolkami, moze wczesniejszy wlasciciel, jak wracal z dancingu, to gdzies przysolil i musial lampe wymienic.

Te silniki, w ktorych nie bylo kontrolki luzu, to byly zupelnie wczesne - z odpowietrzeniem z przodu, z iskrownikiem na 4 sroby, z mala miska olejowa, z innym filtrem oleju etc, roznic jest duzo wiecej.

Ciekawostka jest fakt, ze aluminium, z ktorego robiono kartery, balo tak "rzadkie", ze trzeba bylo kartery malowac od wewnatrz specjalna czerwona farba, ktora to wszystko uszczelniala.

Przynajmniej ja takie znam wytlumaczenie obecnosci tej farby.

Zdaje mi sie ze tych pierwszych silnikow bylo cos kolo 7000, ale glowy za to nie dam, chyba w jakims bardzo starym "motorze" bylo o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam oryginalną instrukcję obslugi junaka m10 w której producent przeprasza że w modelach z roku 1960 nie zainstalował z powodów od niego niezależnych obudowanej lampy oraz kontrolki biegu luzem

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czesc!

 

Co montowali w Qnakach, to wiedza tylk omonterzy, prawdopodobnie to co mienli aktualnie pod reka. Widzialem juz junaka z 1964r. z przodem i lapmpa od przejsciooffki -full oryginal...

 

Ale do rzeczy, silnik o nr 14003 mogl faktycznie miec juz dekielek skrzyni z autoamtem wlazajacym kontrolke,,luzu".

W moim silniku o nr 10*** jeszce jest stasza pokrywka skrzynki biegow bez styku ,,loozu" silnik jest juz w wersji przejsciowej, ale w porowaniu z moim innym silnikiem o nr 21*** ( 1960r. )ma inny ( jakosciowo gorszy ) odlew i inne pounty wlwwu doi form - co idac wyraznie, ogolnie poosiada pradziej chropowata powierzchnie odlewu. Ten strzy silnik ma jeszcze otworek w karterze , gdzie dociskana jest pradnica. Ustalano w ten sposob pradnicew wzgladem boudowy silnika, - w nowszym silniku juz tego nie ma...

Wg. mnie ten silnik 10*** pochodzi z 1959r. z przejsciowki nazywanej juz M10 ale z typowym oblachowaniem M07 ( od M01 croznil sie tylko pelnobebnowymi hamulcami i byl juz przystosowany do pelnej obudowy lancucha ).

 

 

Pozdrawiam

Wulkan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...