Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Ja hamuje dwoma naraz ' date=' samym tylnim sie dlugo hamuje ale gdy wspomorzemy sobie przednim to czas chamowania bardzo sie skraca [/quote']

Tyni hamulec powinno sie traktowac jako pomocniczy a urzywac przodu. Według praw fizyki na przód przypada az 70% siły hamowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za porade. Mam kolejne pytanie. Jak należy jechać po drodze która jest skośna w poziome tzn np z prawej strony teren jest wyżej a z lewej niżej; droga jest po prostej ale znajduje się na pochylonym terenie ( może ktos bedzie wiedział o co mi chodzi). Kilka razy zdarzyło się mi, ze jadąc po takiej drodze zaliczałem uślizgi i moto kładło się na boku (dobrze że jechałem powoli). Więc jak należy smigać po takim terenie by sie nie ślizgać? Jaka przyjąć pozycję?

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, mam jeszcze pytanie dotyczące pokonywania zakretów - wiem, że było to poruszane ale jak powinno się pokonywac zakrety na płaskim terenie np po drogach polnych gdy jedna krzyżuje sie z drugą (tam nie ma przecież band)

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha, mam jeszcze pytanie dotyczące pokonywania zakretów - wiem, że było to poruszane ale jak powinno się pokonywac zakrety na płaskim terenie np po drogach polnych gdy jedna krzyżuje sie z drugą (tam nie ma przecież band)

 

Ja zawsze robie tak ze zarzucam tyl zeby mi uciekl i gonil przud , tak jak to robia żuzlowcy . I takim powerslajdem pokonuje zakrecik ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze robie tak ze zarzucam tyl zeby mi uciekl i gonil przud ' date=' tak jak to robia żuzlowcy . I takim powerslajdem pokonuje zakrecik [/quote']

Ja też tak zawsze robie bo to szybkie pokonywanie zakrętu i nie tracisz dużo na prędkości ;) :twisted: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie byał prawidłowa pozycja w zakrętach opisywana prze Enduromana. chłopak sie naprawde zna i wytłumaczył to bardzo dobrze.

Tłuamczenie ze musisz zazucic bok nic nie daje jak nie wie że musi usiąąsc jak najbliżej baku. pochylić motocykl i wystacic noge i wtedy odkreca gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zależy jaką mocną masz maszyne bo na niektórch gaz + tyłek i jeszcze może do końca nie wyjść a na innych sam gaz i jest pięknie tylko musisz uważać i najlepiej się czasem troche nogą podeprzeć co by się nie pierd***** i nie przeginaj z gazem bo możesz też wylądować pod moto (Raz tak miałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ja mam pytanko

 

Moj wujek kupil swoim dzieciom Mini Quada 50 napedzany na tylnia oś i ciezko sie na nim skreca , Podpowiedzcie mi jakos co maja mali robic i co ja mam robic bo tez sie od czasu do czasu kopsne ale ja nic zaduzo nie zrobie bo jestem troche wyrosniety jak na takiego quada . Dzis troche poprubuje wedlóg mnie powineienem dociążyc przud zeby zlapal przyeczepnośc , Podpowiedzcie mi jakos :P Ps kuzynka juz ostro tego quadzika kreci ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...