Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

 

Jeżdże od niedawna i mam bardzo amatorskie pytanko - prosze sie nie śmiać :D.

Jak 'driftować' na motocyklu nia piachu? :icon_razz:)) Chodzi mi o coś takiego:

http://pl.youtube.com/watch?v=l8zq9LqPZPA&...related&search=

 

A co to znaczy strzał ze sprzęgła? Często sie używa tego określenia a ja zupełnie nie rozumne ;).

 

I jeszcze jedno, jak wyryć dziure w miejscu? ;)

 

Sorki za głupie pytania ale to mój pierwszy motor na biegach, tak wiec sporo nie wiem :biggrin:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. zaciskasz przedni hamulec z wyczuciem aby koła nie zblokować , dociążasz przód i dajesz gazu (głupie lansowanie)

2. strzał to nie jest nic innego jak wkręcenie moto na obroty i nagłe puszczenie sprzęgła , na asfalcie i w ogóle na postoju nie polecam tego praktykować .

przeważnie używa się gdy brakuje mocy

3. zaciskasz przedni hampel do oporu , dajesz troszkę gazu i strzelasz ze sprzęgła żeby zerwać przyczepność i zacząć kopać , na asfalcie w taki sposób jara się lacza

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

I jeszcze jedno, jak wyryć dziure w miejscu? :lalag:

 

Prosze Cie nie rob tego w miejscach gdize inni jezdzą, chodzą, biegają czy cokolwiek bo kilka razy na torze natknołem sie na prostej na takie dołki i mało sie nei zabiłem :/ to samo spotkało mnie w lesie na środku drogi...

Pozatym szkoda motoru na takie pierdoły jak ta do niczego nie potrzebne :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

a propo skoków, czy też wam się zdarza że gdy zablokuje się koło w locie to gaśnie silnik ? Sprzęgło dobrze działa, na postoju prawidłowo wysprzęgla, a jednak w locie gaśnie silnik :icon_exclaim:

wkurzające to jest :bigrazz:

ale coś mi się wydaje że to wina vpowera99+ , silnik strasznie twardo oddaje moc :banghead:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

chciałbym wspomnieć o małym wypadku, który mi się przydarzył kilka dni temu :icon_mrgreen:

na ładnej polnej drodze w naszej miejscowości jest zakręt, długi, szeroki, spokojnie można zarzucić tyłem na 3. biegu (mój ulubiony zakręt :icon_mrgreen:) i z dwoma kolegami jechaliśmy, na 3/4 długości zakrętu gdy już nabraliśmy prędkości znalazła się olbrzymia dziura, jeden z kolegów w nią wjechał, otrzaskał moto i siebie :] jak się okazało pod drogą szedł rów i się zawaliły betonowe podpory. Dzisiaj zauważyłem 2 kolejne dziury, ale rolnicy już je 'łatali' więc proponuje żebyście uważali na to bo ładnie można się nadziać :D taka mała uwaga z mojej strony..

Edytowane przez slzet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam

opowiem również swój wypadek

droga polna wyrobiona przez ciągniki i obrośnieta trawą, lecę jakies 50 i nagle ku memu ździwieniu zaczyna mnie nieść na nic sie zdało kontrowanie i balans ciałem, co trwało ułamki sekund i moto leży i ja też, w moto dźwignia zmiany biegów sie wygieła, wiedziałem że droga taka jest zdradliwa zwłaszcza po deszczu gdzie sie spelcjalnie wybrałem żeby nie było łatwo, wracałem z żwirowni. przyczyną pewnie była twarda glina i kostka za nic nie mogła mieć przyczepności, o wiele brośniejsze niż mokry piasek, czy jest jakaś rada na zbitą glinę czy poprostu trzeba wolniej jechać, nie mówie o opuszczeniu koleiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tam nie było błota tylko zbita ślizga glina i jeździ sie prawie jak po lodzie, a z koleiny to prawie nie możliwe wyjechać pomału to nie problem, ale nie o to chodzi ale puki co nic lepszego nie mam bo 70 nie będę leciał bo wiadomo żew gleba murowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tam nie było błota tylko zbita ślizga glina i jeździ sie prawie jak po lodzie, a z koleiny to prawie nie możliwe wyjechać pomału to nie problem, ale nie o to chodzi ale puki co nic lepszego nie mam bo 70 nie będę leciał bo wiadomo żew gleba murowana

Po takiej gównianej nawierzchni podstawą jest dobry balans ciałem. I żadnych nerwowych ruchów manetką, chyba ze dobrze czujesz moto, to możesz sobie odwinąć, przy prędkości 80 km/h latający tył a lewo i prawo daje niezłą frajdę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...