Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

1 zasada: nie myśl o kontrze, staraj się trzymać kiere tam gdzie chcesz jechać reszta sama się zrobi

2 zasada : w power slidzie gaz trzymaj równo , nie odejmuj i nie dodawaj, gdy czujesz że się nie zmieścisz dodaj gazu

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kombinuj ze wszystkimi wskazówkami.Jak będziesz jeszcze istniał w następnym sezonie to będzie cud :-) Ja sam sie ucze.Zalicze glebe to wiem że popełniłem błąd.Ale na zakręcie dobrze jest wykonać strzał ze sprzęgła wtedy fajnie zarzuci i wyjedziesz z zakrętu.Kiedyś po deszczu próbowałem tak i za bardzo go położyłem i gleba.A co do kurtki spodni proponuje buty SIDI Buzer AXO i jakieś spodnie i rękawice a już napewno kask.Co do hamowania przy zjezdzie z górki nie radze gwałtownie hamować raz byłem na torze i jechałem z górki wcisnąłem tylni hamulec i mną obróciło.Teraz tylko daje gaz ;)

POZDROWIENIA!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sie uczysz na początku to nie eksperymentuj z żadnymi strzałami ze sprzęgła, tylko skup sie na pozycji bo to jest podstawa. Jak przyjmiesz złą pozycje w zakręcie i przed nim to automatycznie robisz wiele błędów. Każdy z tych elementów jest latwy do wykonania, ale jak trzeba połączyć wszytkie razem, a jest ich dużo, to trudno dopilnować żeby wszystko było idealnie dopracowane. Najczęściej zapomina się o dociśnięciu zewnętrznego podnóżka a to jedna z najważniejszych rzeczy bo pozwala dużo lepiej kontrolować głębokość poślizgu. Wtedy masz pewność że dupa nie ucieknie ci za daleko bo po prostu tył jest blokowany przez noge i nie ma jak uciec. Nie podpieraj sie wewnętrzną nogą tylko trzymaj ją z przodu, blisko ziemi ale nie podpieraj sie. Nawet w najciaśniejszych, najwolniejszych zakrętach próbuj jechać tak, żeby nie musieć sie podpierać nogą. Na długich, szybkich łukach, stawaj na nogach i staraj sie balansować całym ciałem, dociążając lub odciążając tylny hamulec. I pamiętaj o tym żeby nie wykonywać nerwowych ruchów gazem, tylko na początku staraj sie żeby tył lekko szedł w poślizgu, na w miare równym gazie, bez odpuszczania czy gwałtownego dodawania. I najlepiej na początku rób to na wyższym biegu, ale takim oczywiście żeby dało rade zakręcić kołem. Czasem jak przedobrzysz z gazem to cie obróci o 180 stopni albo położysz sie na ziemi ale to nigdy nie są groźne gleby. Za to na skokach radze uważać, tydzień temu miałem dość poważną glebe ale na szczeście udało mi sie wyjść z tego cało, ale nikomu tego nie życze ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Dzieki za odpoweidzi ;) A i jeszcze jedno(tyle tego ze juz sie gubie:))

A co będzie jezeli zrobie wszyskit te czynności na początku wchodzenia w zakręta, a tyle koło niezałapie tego poślizgu?? Gleba tak?? hehe. i jeszcze jedno. Jak juz wystwei noge i usiade kolo baku, i przechle sie to jak dac gaz i utrzymywac go caly czas tylko na koncu zakretu pelna Rura. ?? Wlasnie niwiem z tym poczatkiem, wchodzenia w zakre( chodzi mi o dodawanie czy umowanie gazu). :mrgreen:

 

[ Dopisane: 18-11-2005, 22:29 ]

Ej czemu w moim Progilu w Wiek: pisze 35 :mrgreen: jak mam 14 :0 hehe .. az taki stary niejestem :evil: :D

 

[ Dopisane: 18-11-2005, 22:30 ]

o i pisze że Jestem KOZIOROZEC :) hehe jestem Waga

 

 

Proszę zmienić dane w profilu i nie strugać idioty!! - Dominik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisane: 18-11-2005, 22:29 ]  

Ej czemu w moim Progilu w Wiek: pisze 35  jak mam 14 :0 hehe .. az taki stary niejestem    

 

[ Dopisane: 18-11-2005, 22:30 ]  

o i pisze że Jestem KOZIOROZEC  hehe jestem Waga

na pewno masz taki znak zodiaku bo wpisales złą date, jezeli wpiszesz dobra date to bedziesz waga :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

d0odie a Ty czym latasz? Bo jak to jakas slaba 50cm3 to bez strzalu ze sprzegla prawdziwego boka nie zlapie...

 

BTW. Uwazaj na mokre liscie bo teraz masa tego scierwa w lesie lezy, a tam juz o kontroli poslizgu to nie zawsze mozna mowic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co będzie jezeli zrobie wszyskit te czynności na początku wchodzenia w zakręta, a tyle koło niezałapie tego poślizgu?? Gleba tak??

niby czemu gleba? po prostu nie złapiesz poślizgu i przejedziesz zakręt spokojnie, i nikt nawet nie zauważy kto patrzy z zewnątrz że chciałeś pójść bokiem a ci nie wyszło. Poza tym pokonywanie zakrętów poślizgiem wcale nie jest konieczne, czasem szybciej sie go pokona bez zrywania przyczepności.

Jak juz wystwei noge i usiade kolo baku, i przechle sie to jak dac gaz i utrzymywac go caly czas tylko na koncu zakretu pelna Rura. ??

Zakręty można dzielić na dwa typy: takie w których gaz otwiera się przed wejściem w zakręt, i takie w których otwiera się gaz w połowie zakrętu. Na końcu zakrtu możesz tylko odkręcić jeszcze mocniej jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś w obawie o zbyt głęboki poślizg, ale generalnie gaz powinno się zaczynać odkręcać dużo wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie! Czy mój motocykl tt-r 125 ma wystarczająca moc aby wejść w kontrolawany poslizga

No 4t, to na poczatku po prostu nie warto strzelac ze sprzegla! TT-r125 chyba ma podobny lub identyczny silnik jak TW, a jego plusem jest bardzo dluga jedynke! Tym sprzetem mozesz uczyc sie slide'ow nawet na pierwszym biegu.

 

BTW. W koncu snieg spadl- ide kawe testowac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie można zapominać, że powerslide to nie jest niezbędna rzecz przy pokonywaniu zakrętu. Powiedziałbym, że jest wręcz odwrotnie. Poprostu jest to efektu uboczny motcy motocykla i luźnej nawierzchni, dlatego tak się dzieje.

Jeśli macie 50tki np to nie męczcie się nad tymi slide'ami pomimo, że to wielka przyjemność. Bo czasami jak bardzo chcecie zrobić slide'a i wypychacie motocykl do zewnętrznej to jak już złapie boka to może z niego nie wyjść.

w setce np o wiele łatwiej jest kontrolować poślizg dodawanie, odejmowanie gazu oraz oczywiście postawa na motocyklu.

I tak jak już któryż kolega wspomniał nie myślcie o kontrze to samo wychodzi poprostu jak wiesz gdzie chcesz jechać.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO NO. ;) Piszcie tu cos bo temat zamiera,szkoda bo fajny. napiszcie jakies swoje doświadczenia z jazdy po lasach łąkach Wogule enduro(Żeby znowu nieusunięto mojego posta, za to że czatuje na forum :evil: ),Piszcie z checiompoczytam, i troche teori sie przyda. A w końcu że zima jest, i śnieg spadł. to może coś z tym związane. :mrgreen:

 

[ Dopisane: 19-11-2005, 20:41 ]

i czy opłaca się, (w którymś temacie zobacyzłem) zakladac kolce na kola, lub samorubki?? :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...