Skocz do zawartości

CBR 900 RR -temperatura pracy silnika


piotr123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Ostatnio nabyłem Honde cbr 900 rr z 99r sc33.Mam pytanie odnosnie temperatury silnika...

Wentylator zalącza sie w granicy 103-104 stopnie.

Chodzi mi jednak o optymalną temperature pracy silnika na trasie.Wyswietlacz pokazuje tylko jakieś 63 stopnie.Coś mi się wydaje że troche mało...

Czy silnik jest niedogrzany????

jak Wy macie w swoich moto?

Pozdrawiam-Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na razie nie mam czasu grzebać w garażu.Ale faktycznie bede musiał sprawdzić czy w ogóle jest wkładka termostatu.Może jest , ale może być podwieszona i puszcza płyn na chłodnice.Sprawdze i zobaczymy o co w tym biega..

Dodam że moto dostaje temperatury-w czasie nagrzewania w miare szybko i w czasie jazdy po miescie temperatura jest ok-około 80stopni.

Odezwe sie jak sprawdze czy termostat uchyla sie prawidłowo.

AA -to wersja z Włoch i moze wstawiali tam termostaty o które szybciej sie otwieraja?..w końcu klimat cieplejszy...

Nie gdybam-jak sprawdze dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchaj nie jest to reguła ze kazdy motocykl bedzie wskazywał 90stopni zawsze w trasie temp silnika jest mniejsza poniewaz chłodzenie silnika jest duzo wieksze przez to temp. silnika spada wiec wydaje mi sie ze wszystko jest OK pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie .

Dzis rozebrałem termostat i - wkład termostatu jest, ale uchylony.

W serwisówce pisze ze otwieranie termostatu nastepuje w granicy 82 stopni.Na termostacie mam napisane temp-75stopni.Niska... może dlatego że moto mam z Włoch i tam stosowano ze wzgledu na pogode termostaty o niższym progu otwarcia.Żeby moto sie nie przegrzewało...może.

Jak już wspomniałemtermostat jest uchylony na jakieś 2-3 mm.To tłumaczy że moto długo sie nagrzewa i płyn płynie odrazu na duży obieg(chłodnice).W trasie jest zbyt niska temperatura-około 60stopni.

Ale wracaąc do samego termostatu-jego budowa jest inna niż np:w CBR 1000F którą niedawno tez rozbierałem.Tu zdjęcie na max otwartego termostatu:

 

http://www.bikepics.com/pictures/1044355/

 

Normalne wkładki termostatu sa tylko z tym uchylnym talerzykiem.A w tym jest jeszcze jakis zaworek w koncowej cześci termostaty(talerzyk z 4 otworkami)_DO CZEGO ON SŁUŻY??

http://www.bikepics.com/pictures/1044377/

 

http://www.bikepics.com/pictures/1044411/

 

 

Na moje-jeśli ciecz jest jeszcze zimna to płynie w małym obiegu.Jak sie nagrzeje i termostat zacznie się otwierac to płynie przez uchylony talerzyk na chłodnice,ale jak sie w tym czasie otwiera to ten drugi"talerzyk" zamyka otwór przez ktory wpływa ciecz do obudowy termostatu prosto z pompy cieczy.

Jakie ma zadanie ten drugi zaworek zamykający dopływ cieczy z kieunku pompy???Wyrównuje jakieś cisnienia????

Kto jest w tym mądry.

AAA-zdobyłem normalna wkładke termostatu(z jedną uchylną przepustnicą o stopniu otwarcia 82Stopnie-taka jak w CBR 1000F lub starszej wersji CBR900rr sc28)Czy bedzie działał poprawnie??

 

Jeśli wiecie o co biega -bede wdzieczny za pomoc..

Edytowane przez piotr123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...