piotr123 Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 Witajcie.Ostatnio nabyłem Honde cbr 900 rr z 99r sc33.Mam pytanie odnosnie temperatury silnika...Wentylator zalącza sie w granicy 103-104 stopnie.Chodzi mi jednak o optymalną temperature pracy silnika na trasie.Wyswietlacz pokazuje tylko jakieś 63 stopnie.Coś mi się wydaje że troche mało...Czy silnik jest niedogrzany????jak Wy macie w swoich moto?Pozdrawiam-Piotr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LENAR Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 W 1000RR 2005 normalnie w trasie mam 77-78 st.C, wentylator załącza sie przy 104 a wyłącza przy 101st.C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2007 sprawdź czy masz termostat pod obudową. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 26 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Września 2007 Jak na razie nie mam czasu grzebać w garażu.Ale faktycznie bede musiał sprawdzić czy w ogóle jest wkładka termostatu.Może jest , ale może być podwieszona i puszcza płyn na chłodnice.Sprawdze i zobaczymy o co w tym biega..Dodam że moto dostaje temperatury-w czasie nagrzewania w miare szybko i w czasie jazdy po miescie temperatura jest ok-około 80stopni.Odezwe sie jak sprawdze czy termostat uchyla sie prawidłowo.AA -to wersja z Włoch i moze wstawiali tam termostaty o które szybciej sie otwieraja?..w końcu klimat cieplejszy...Nie gdybam-jak sprawdze dam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelosiak18 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 słuchaj nie jest to reguła ze kazdy motocykl bedzie wskazywał 90stopni zawsze w trasie temp silnika jest mniejsza poniewaz chłodzenie silnika jest duzo wieksze przez to temp. silnika spada wiec wydaje mi sie ze wszystko jest OK pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aker Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 CBR 954 - temperatura nie schodzi poniżej 87 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M4NIEK Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 w trasie powinieneś mieć ok. 80'C ...tak jak Piotr Dudek napisał - na 99% coś z termostatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 (edytowane) Witam ponownie .Dzis rozebrałem termostat i - wkład termostatu jest, ale uchylony.W serwisówce pisze ze otwieranie termostatu nastepuje w granicy 82 stopni.Na termostacie mam napisane temp-75stopni.Niska... może dlatego że moto mam z Włoch i tam stosowano ze wzgledu na pogode termostaty o niższym progu otwarcia.Żeby moto sie nie przegrzewało...może.Jak już wspomniałemtermostat jest uchylony na jakieś 2-3 mm.To tłumaczy że moto długo sie nagrzewa i płyn płynie odrazu na duży obieg(chłodnice).W trasie jest zbyt niska temperatura-około 60stopni.Ale wracaąc do samego termostatu-jego budowa jest inna niż np:w CBR 1000F którą niedawno tez rozbierałem.Tu zdjęcie na max otwartego termostatu: http://www.bikepics.com/pictures/1044355/ Normalne wkładki termostatu sa tylko z tym uchylnym talerzykiem.A w tym jest jeszcze jakis zaworek w koncowej cześci termostaty(talerzyk z 4 otworkami)_DO CZEGO ON SŁUŻY??http://www.bikepics.com/pictures/1044377/ http://www.bikepics.com/pictures/1044411/ Na moje-jeśli ciecz jest jeszcze zimna to płynie w małym obiegu.Jak sie nagrzeje i termostat zacznie się otwierac to płynie przez uchylony talerzyk na chłodnice,ale jak sie w tym czasie otwiera to ten drugi"talerzyk" zamyka otwór przez ktory wpływa ciecz do obudowy termostatu prosto z pompy cieczy.Jakie ma zadanie ten drugi zaworek zamykający dopływ cieczy z kieunku pompy???Wyrównuje jakieś cisnienia????Kto jest w tym mądry.AAA-zdobyłem normalna wkładke termostatu(z jedną uchylną przepustnicą o stopniu otwarcia 82Stopnie-taka jak w CBR 1000F lub starszej wersji CBR900rr sc28)Czy bedzie działał poprawnie?? Jeśli wiecie o co biega -bede wdzieczny za pomoc.. Edytowane 3 Października 2007 przez piotr123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr123 Opublikowano 5 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Witam.Przemyslałem sprawe i ten opis jest zły.poprostu ciecz płynie w innym kierunku...wszystko ułozyło sie w logiczna całość.wiecej o tym (może wieczorem).pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.