Skocz do zawartości

Wytwory FSO - to były czasy (fotogaleria)


BORSUKLES
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja miałem za czasów dziecięcych przyjemność przejechania się jakąś podrasowaną na potrzeby policji wersją fiata 125p - bodajże 1.9 pojemność, policjanci nazywali go "biała strzała", bo jako jedyny radiowóz (zresztą nieoznakowany) był w stanie doganiać zachodnie fury :-D

AFAIR dalej stoi w garażach na Belwederskiej i niszczeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bern-ty mówisz juz o autko całkiem innym produkowanym już w latach 90tych

z silnikami 2000dohc fiata latały głównie w rajdach

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co do hamulców to w dużym i w polonezie nie można narzekać

jak są w dobrym stanie to hamują całkiem przyzwiocie (4tarcze)

co innego że w polsce każdy dba jak dba (czyli nie dba :D ) więc może dlatego takie masz odczucia

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fiat%20125p%20rekord.jpg

 

Oto zdjęcie fiata , który bił rekord na 250 tys km, ten dystans pokonał bezawaryjnie.

(teraz to nie do pomyślenia :cry: )

 

fiat%20125%20p%20milicja.jpg

 

To słynny służbowy z MO!!!!

 

fiat125p%20long%20vehicle.jpg

 

Przedłużana wersja 6 dzwiowa.

 

Jeśli ktoś jest szerzej zainteresowany historią FSO (w tym przpadku z warszawy) to zapraszam do muzeum przemysłu na ul.Żelaznej.

 

Tam można zobaczyć wszystkie perełki tej firmy np: polonez terenowy, beskid, wars, syreny, warszawy i WSK (samochody). Są tam też antyki typu Ford T i stare modele fiata.

 

Może brzmi to trochę jak reklama, ale spodobało mi się to muzeum więc polecam!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie znalazłem jeszcze kilka zdjęć o tematyce FSO:

 

Beskid106-l.jpg

 

Beskid (prototyp)

 

wars1.jpg

 

Wars (prototyp)

 

coupe01.jpg

coupe2.jpg

 

FSO 125 P coupe (prototyp)

Ten samochód jest na podzespołach fiata 125p 1500cc(90KM , 170km/h), a pomyśleć, że taki samochód mógłby być produkowany w polsce. Aż serce się kraja. :D

 

polonez-stratos3.jpg

 

Polonez Stratos (tym razem nie prototyp)

 

fso_limousine1.jpg

 

Polonez Limousine (7 miejscowy)

 

POLONEZ_ANALOG21.JPG

 

Polonez Analog (podobno są takie 4 egz. w polsce , w tym jeden w muzeum przemysłu)

 

To by byłó na tyle. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo POLSKA to taki specyficzny kraj, gdzie do dzidzin, które powinny przynosić zyski się dokłada!!!!!!

MOtocykle, samochody, kiedyś nawet samoloty i komputery były u nas najnowocześniejsze w europie, a wszystko dzięki genialnym władzom ----> :D :evil2: dziękuję bardzo wam panowie!!!!! :D :evil2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten coupe wygląda jak żywcem zerżnięty z lutusa esprit

terenowego polaja na żywo widziałem kikla lat temu na targach motoryzacyjnych w poznaniu

macie może więcej danych na temat tego poloneza stratos?

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czolem!

 

Moj znajomy, ktory przeprowadzil sie z Rybnika do Przemysla posiada Fiata 125 z 1968 roku (czyli. z pierwszych lat produkcji). Jezdzilem nim :D. Biegi przy kierownicy. Miodzio.

To ten ponizej:

 

kant_rafala.jpg

 

A ostatnio kupil Fiata 125 Jamnika (ten 6 drzwiowy) i go restauruje. Tak wygladal przy zakupie:

 

jamnik.jpg

 

Takich pojazdow podobno zostalo piec w Polsce.

Qmpel ma jeszcze Fiata 128 (miodzio - chcialem go od niego odkupic, ale kupilem motor :D). Ma tez Polska Ose :D.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polonez Stratos :D

Konstruktorzy zachowali koncepcję zabudowy z Lancii Stratos, najlepszego samochodu rajdowego lat 70-tych. Na próżno szukać silnika pod maską, tam znajduje się jedynie dwudziestodwukilogramowa chłodnica od... Stara. Silnik jest tam, gdzie zwykle były tylne siedzenia. Jest to sześciocylindrowa jednostka w układzie V, z czterema wałkami rozrządu, dwoma zaworami na cylinder (w Stratosach stosowano też głowice z czterema zaworami na cylinder), o pojemności 2418cc. Oficjalnie przy trzech podwójnych gaźnikach Webera o największej stosowanej średnicy gardzieli 48mm samochód ma 285KM. Inne źródła mówią, że poza dużymi gaźnikami i wolnym wydechem silnik nie różni się zbytnio od wersji seryjnej i ma około 230KM. W każdym bądź razie ma więcej niż 190KM, bo tyle miał zwykły Stratos.

Wcześniej taki sam silnik montowany był w Ferrari Dino i Fiacie Dino, dwóch klasycznych włoskich coupe końca lat sześćdziesiątych.

Żółty bolid wyposażony jest w suchą miskę olejową i chłodnicę oleju również od Stara. Skrzynia biegów jest pięciobiegowa, przy czym mechanicy mogli zmienić przełożenia w ciągu kilku minut. Sama skrzynia to produkt Ferrari. Cały zespół napędowy umieszczony jest poprzecznie w dużej, metalowej ramie i przekazuje moc na koła tylne. Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie w całości przeniesiono z Lancii, spowodowało to konieczność charakterystycznego poszerzenia tylnych błotników. Hamulce, wyposażone w wentylowane tarcze przy czterech kołach również pochodzą z włoskiej rajdówki.

Osiągi Stratopoloneza pozostają w sferze przypuszczeń. Wtajemniczeni mówią 0 230km/h i około 6s do setki. Oczywiście jeśli w międzyczasie kierowcy uda się uchronić przed wykonaniem efektownego Altonena. Zawodnicy którzy startowali tym bolidem skarżyli się na złe prowadzenie się auta. Przerobiony Polonez miał tendencje do ekstremalnej nadsterowności. W jeździe na pewno nie pomaga bardzo lekki przód. W tej sytuacji dylemat czy silnik ma 230 czy 280HIvI schodzi na drugi plan. Z pomocą w okiełznaniu bestii przychodzą monstrualne opony o szerokości 350mm. Felgi to oryginalne, piętnastocalowe Campagnole, takie same jak te z rajdowej Lancii.

Wnętrze to typowe miejsce pracy. Deska rozdzielcza jest od Poloneza i oprócz nadwozia jest to jedyny element z tego samochodu. Oczywiście auto wyposażone jest w kubełkowy fotel i małą, sportową kierownicę ATS. Reszta to goła blacha z drobnymi wstawkami tapicerskimi. I jeszcze jedno: położenie zbiornika paliwa. Znajduje się obok silnika, za prawymi, tylnymi drzwiami.

 

I jeszcze kilka fotek

polonez_stratos_03.jpg

polonez_stratos_04.jpg

polonez_stratos_06.jpg

polonez_stratos_08.jpg

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za obszerną odpowiedź :D

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciekawa stronke znalazlem, popatrzcie na crash-test Trabanta i np Cieniasa... Przy okazji zdjecia roznych Syren, m. in. wersji Sport, tej zniszczonej przez Sowietow.

http://www.jlbcreations.com/eurotrabi/Syre...na_story_01.asp

 

jeszcze crash-test

http://www.jlbcreations.com/eurotrabi/Trab...test_photos.asp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiają mnie te crash-testy trabanta w prównaniu do innych współczesnych aut. Jesliby patrzyć jedynie na zdjęcia to "mydelniczka" jest superbezpiecznym samochodem. Ale, ale... w biernym bezpieczeństwie nie chodzi przecież o to aby samochód był cały i wyszedł nie tknięty z wypadku lecz najwazniejsze jest aby przeżyli jego pasażerowie. W latach do 50tych budowano auta twarde i sztywne, bo myślano, że tak jest bezpieczniej :? , a pazażerowie tracili przytomność i zabijali się o wnętrze samochodu :cry:

Może znacie z własnej autopsji lub z opowiadań kolegów jak zachowuje się "trampek" w wypadkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...