cypherius Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 hej Bern - moze to byl poldek samego Borewicza 8) ciekawe how much za taka fure na wyprzedazy z policji :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bern Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 a nie pamietam za iel poszedl na przetargu ale ciekawie sie tym naprawde jezdzilo. silnik i skrzynia byly z forda sierry. jezdzilo to to szybko ale hamowalo sie oczami. no i ogrzewanie mialo dobre. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiewiór81 Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Ja miałem za czasów dziecięcych przyjemność przejechania się jakąś podrasowaną na potrzeby policji wersją fiata 125p - bodajże 1.9 pojemność, policjanci nazywali go "biała strzała", bo jako jedyny radiowóz (zresztą nieoznakowany) był w stanie doganiać zachodnie fury :-DAFAIR dalej stoi w garażach na Belwederskiej i niszczeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Bern-ty mówisz juz o autko całkiem innym produkowanym już w latach 90tychz silnikami 2000dohc fiata latały głównie w rajdach Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 a co do hamulców to w dużym i w polonezie nie można narzekaćjak są w dobrym stanie to hamują całkiem przyzwiocie (4tarcze)co innego że w polsce każdy dba jak dba (czyli nie dba :D ) więc może dlatego takie masz odczucia Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Oto zdjęcie fiata , który bił rekord na 250 tys km, ten dystans pokonał bezawaryjnie.(teraz to nie do pomyślenia :cry: ) To słynny służbowy z MO!!!! Przedłużana wersja 6 dzwiowa. Jeśli ktoś jest szerzej zainteresowany historią FSO (w tym przpadku z warszawy) to zapraszam do muzeum przemysłu na ul.Żelaznej. Tam można zobaczyć wszystkie perełki tej firmy np: polonez terenowy, beskid, wars, syreny, warszawy i WSK (samochody). Są tam też antyki typu Ford T i stare modele fiata. Może brzmi to trochę jak reklama, ale spodobało mi się to muzeum więc polecam!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Właśnie znalazłem jeszcze kilka zdjęć o tematyce FSO: Beskid (prototyp) Wars (prototyp) FSO 125 P coupe (prototyp)Ten samochód jest na podzespołach fiata 125p 1500cc(90KM , 170km/h), a pomyśleć, że taki samochód mógłby być produkowany w polsce. Aż serce się kraja. :D Polonez Stratos (tym razem nie prototyp) Polonez Limousine (7 miejscowy) Polonez Analog (podobno są takie 4 egz. w polsce , w tym jeden w muzeum przemysłu) To by byłó na tyle. :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 te FSO 125 coupe jest piękne. Kurde no motocykle, smochody szystko w Polsce padło :? :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider Opublikowano 6 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2003 Bo POLSKA to taki specyficzny kraj, gdzie do dzidzin, które powinny przynosić zyski się dokłada!!!!!!MOtocykle, samochody, kiedyś nawet samoloty i komputery były u nas najnowocześniejsze w europie, a wszystko dzięki genialnym władzom ----> :D :evil2: dziękuję bardzo wam panowie!!!!! :D :evil2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 7 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2003 ten coupe wygląda jak żywcem zerżnięty z lutusa espritterenowego polaja na żywo widziałem kikla lat temu na targach motoryzacyjnych w poznaniumacie może więcej danych na temat tego poloneza stratos? Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 7 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2003 Czolem! Moj znajomy, ktory przeprowadzil sie z Rybnika do Przemysla posiada Fiata 125 z 1968 roku (czyli. z pierwszych lat produkcji). Jezdzilem nim :D. Biegi przy kierownicy. Miodzio.To ten ponizej: A ostatnio kupil Fiata 125 Jamnika (ten 6 drzwiowy) i go restauruje. Tak wygladal przy zakupie: Takich pojazdow podobno zostalo piec w Polsce.Qmpel ma jeszcze Fiata 128 (miodzio - chcialem go od niego odkupic, ale kupilem motor :D). Ma tez Polska Ose :D.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rider Opublikowano 7 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2003 Polonez Stratos :D Konstruktorzy zachowali koncepcję zabudowy z Lancii Stratos, najlepszego samochodu rajdowego lat 70-tych. Na próżno szukać silnika pod maską, tam znajduje się jedynie dwudziestodwukilogramowa chłodnica od... Stara. Silnik jest tam, gdzie zwykle były tylne siedzenia. Jest to sześciocylindrowa jednostka w układzie V, z czterema wałkami rozrządu, dwoma zaworami na cylinder (w Stratosach stosowano też głowice z czterema zaworami na cylinder), o pojemności 2418cc. Oficjalnie przy trzech podwójnych gaźnikach Webera o największej stosowanej średnicy gardzieli 48mm samochód ma 285KM. Inne źródła mówią, że poza dużymi gaźnikami i wolnym wydechem silnik nie różni się zbytnio od wersji seryjnej i ma około 230KM. W każdym bądź razie ma więcej niż 190KM, bo tyle miał zwykły Stratos. Wcześniej taki sam silnik montowany był w Ferrari Dino i Fiacie Dino, dwóch klasycznych włoskich coupe końca lat sześćdziesiątych. Żółty bolid wyposażony jest w suchą miskę olejową i chłodnicę oleju również od Stara. Skrzynia biegów jest pięciobiegowa, przy czym mechanicy mogli zmienić przełożenia w ciągu kilku minut. Sama skrzynia to produkt Ferrari. Cały zespół napędowy umieszczony jest poprzecznie w dużej, metalowej ramie i przekazuje moc na koła tylne. Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie w całości przeniesiono z Lancii, spowodowało to konieczność charakterystycznego poszerzenia tylnych błotników. Hamulce, wyposażone w wentylowane tarcze przy czterech kołach również pochodzą z włoskiej rajdówki. Osiągi Stratopoloneza pozostają w sferze przypuszczeń. Wtajemniczeni mówią 0 230km/h i około 6s do setki. Oczywiście jeśli w międzyczasie kierowcy uda się uchronić przed wykonaniem efektownego Altonena. Zawodnicy którzy startowali tym bolidem skarżyli się na złe prowadzenie się auta. Przerobiony Polonez miał tendencje do ekstremalnej nadsterowności. W jeździe na pewno nie pomaga bardzo lekki przód. W tej sytuacji dylemat czy silnik ma 230 czy 280HIvI schodzi na drugi plan. Z pomocą w okiełznaniu bestii przychodzą monstrualne opony o szerokości 350mm. Felgi to oryginalne, piętnastocalowe Campagnole, takie same jak te z rajdowej Lancii. Wnętrze to typowe miejsce pracy. Deska rozdzielcza jest od Poloneza i oprócz nadwozia jest to jedyny element z tego samochodu. Oczywiście auto wyposażone jest w kubełkowy fotel i małą, sportową kierownicę ATS. Reszta to goła blacha z drobnymi wstawkami tapicerskimi. I jeszcze jedno: położenie zbiornika paliwa. Znajduje się obok silnika, za prawymi, tylnymi drzwiami. I jeszcze kilka fotek :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 9 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2003 dzięki za obszerną odpowiedź :D Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyhoo Opublikowano 24 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2003 Ciekawa stronke znalazlem, popatrzcie na crash-test Trabanta i np Cieniasa... Przy okazji zdjecia roznych Syren, m. in. wersji Sport, tej zniszczonej przez Sowietow.http://www.jlbcreations.com/eurotrabi/Syre...na_story_01.asp jeszcze crash-testhttp://www.jlbcreations.com/eurotrabi/Trab...test_photos.asp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 24 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2003 Zastanawiają mnie te crash-testy trabanta w prównaniu do innych współczesnych aut. Jesliby patrzyć jedynie na zdjęcia to "mydelniczka" jest superbezpiecznym samochodem. Ale, ale... w biernym bezpieczeństwie nie chodzi przecież o to aby samochód był cały i wyszedł nie tknięty z wypadku lecz najwazniejsze jest aby przeżyli jego pasażerowie. W latach do 50tych budowano auta twarde i sztywne, bo myślano, że tak jest bezpieczniej :? , a pazażerowie tracili przytomność i zabijali się o wnętrze samochodu :cry: Może znacie z własnej autopsji lub z opowiadań kolegów jak zachowuje się "trampek" w wypadkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.