Gawron Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 i masz racje. Tłok do wymiany oraz cylinder do honowania. Mam jeszcze takie jedno małe pytanie. Jak oddam cylinder do honowania to zjadą mi 0.01 czy inaczej to jakoś działa?No zawsze tak jest ze cos tam "zjadą" ale nie wiem czy to bedzie az 0,01mm ale jest to całkiem mozliwe bo oni to muszą o tyle zhonować zeby jak najbardziej zlikwidować rysy i uszkodzenia. W każdm razie raczej bedizesz musiał załozyć tłok przynajmniej o selekcje wyższą niż masz o ile poprostu jak kupiłeś motor to tłok nie nadawał sie juz całkiem do wymiany. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Czym oni beda ten nikasil honowali bardzo jestem ciekaw, czy moglbys ich poprosic zeby ci pokazali i ew napisz tutaj. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Nie mam pojęcia czym, ale koleś już to robił nie raz. Tłok selekcji B mam 53,95mm. Tłok widać że był nówka, tak jak koleś mówił, że założony na wiosnę i tylko raz na nim jeżdżone. Na cylindrze nie ma żadnych rys tylko jedynie. Tłok się stopił i z zostały z niego resztki na cylindrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 (edytowane) Czym oni beda ten nikasil honowali bardzo jestem ciekaw, czy moglbys ich poprosic zeby ci pokazali i ew napisz tutaj. Adam M.Dobre pytanie, a odpowiedź taka:Honują tym co zwykle czyli jakimś grysem o gramaturze 300 albo 500 (nie wiem dokładnie nie pamiętam po prostu) tylko że nie chodzi o zebranie jakiejś tam warstwy nikasilu czy usunięcie rys, tyklo usunięcie brudu przyklejonego do powierzchni cylindra (który wygląda jak smugi). Nikasil jest za twardy żeby zarysować go kamieniem używanym przy honowaniu. Wiem to od faceta który zajmuje się tulejowaniem motocykli i podobnymi sprawami. Edytowane 22 Września 2007 przez Modest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 powłoki niklowe honuje sie jak zwykłe cylidry;] z ta róznica ze kamyk szlifujacy jest bardzo miekki. Pierwotna powłoka ma wady galwaniczne(nie jest idealnie równa) dlatego stosuje sie zabieg honowania;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Moje wiadomosci na temat honowania nikasilu sa zupelnie inne, dlatego sie zapytalem bedac ciekaw czy ktos w Polsce ma wlasciwe wyposazenie do tego czy tylko kit wam wciskaja, i biora pieniadze za nic.Zaklady honujace powloki nikasilowe tutaj w Ameryce stosuja samocentrujace glowice z diamentami syntetycznymi jako elementem honujacym - proces dotyczy samochodow uzywajacych tych powlok w silnikach, czyli Porshe, BMW, Jaguar. Zadne honowanie normalnymi glowicami sciernymi nie wchodzi w gre z powodu twardosci powloki.To samo oczywiscie dotyczy motocykli - jest kilka firm na rynku, ktore specjalizuja sie w honowaniu nikasilu i do nich wysyla sie wszystkie cylindry, ktore wymagaja tego zabiegu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 kiedys temat bardzo mnie interesował. Sporo infomacji wiec wyszperałem;] nikiel nie jest szczytem twardosci... a głowice o których wspominasz sa opłacalne jesli takie cylidy szlifuje sie codzienie. Zabieg ten nie jest trudny ale najpierw trzeba znalesc zapaleńca który wypróbuje cala ta ścieżke... nosze sie z takimi planami ale narazie brak kasy;] Jak uzbieram jakies wolne pieniadze to wszystko opisze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Co rozumiesz przez "nikiel", metal o tej nazwie czy nikasil ?To 2 zupelnie rozne rzeczy.Nikiel rzeczywiscie do najtwardszych nie nalezy, co innego nikasil. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 O ile wiem to nikasil to właśnie spiek niklowo-krzemowy.A "honowanie" u nas to tak jak pisałem, nie chodzi o zbieranie warstwy nikasilu z cylindra tylko o zebranie syfu z jego powierzchni. Jak jakiś mechanik wciska że trzeba dać do honowania (tym samym materiałem co tuleje) żeby usunąć rysy to albo chce naciągnąć na kasę albo o nikasilu tylko słyszał w opowiadaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 (edytowane) no tak honowanie jest to zabieg obróbki wykończeniowej :buttrock: jest to jednak ostatnia deska ratunku przy naruszonej gładzi cylindra bo potem juz tylko pozosaje nałożyć nowy nicasil Edytowane 24 Września 2007 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Nie, honowanie nie uratuje naruszonej gladzi cylindra, jak sa tam rysy czy wzery to honowanie tego nie poprawi.Honowanie ma za zadanie "porysowac" powierzchnie powloki nikasilowej w celu utworzenia "tarki" na ktorej docieraja sie nowe pierscienie.Bez tej "tarki" praktycznie niemozliwe jest prawidlowe dotarcie pierscieni - po pierwszych 100 km miedzy rysy dostaje sie olej, ktory pod wplywem wysokiej temperatury wypala sie we wglebieniach i tworzy twarda i sliska powloke uniemozliwiajaca dalsze docieranie sie pierscieni, poza tym ostrza tych rys zostaja stepione i caly proces docierania przestaje sie odbywac. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Dziś zamówiłem tłok selekcje C 53.96mm. Lecz mam do wyboru tłok VERTEX'a jedno pierścieniowy Racing lub tłok dwu pierścieniowy i nie wiem który mam wybrać, koleś mówił, że jedno pierścieniowy lepiej oddaje moc i jest uzywany przez zawodników. Lecz jak zapytalłem który szybciej się zużywa powiedział ze nie wie. Który wybrać jak radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NiceTree Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Fabrycznie masz tam tłok dwupierścieniowy, na nim powinieneś pojeździć dłużej, na pewno będzie lepsza kompresja. Ale jak jeździsz w motocrossie to daj jednopierścieniowy - powininny wzrosnąć obroty maksymalne silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 24 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Honowanie ma za zadanie "porysowac" powierzchnie powloki nikasilowej w celu utworzenia "tarki" na ktorej docieraja sie nowe pierscienie.Bez tej "tarki" praktycznie niemozliwe jest prawidlowe dotarcie pierscieni - po pierwszych 100 km miedzy rysy dostaje sie olej, ktory pod wplywem wysokiej temperatury wypala sie we wglebieniach i tworzy twarda i sliska powloke uniemozliwiajaca dalsze docieranie sie pierscieni, poza tym ostrza tych rys zostaja stepione i caly proces docierania przestaje sie odbywac. Adam M. nie honuje sie cylindra przecież przy kazdej wymianie tłoka a przynajmniej ja nie słyszałem zeby ktoś tak robił. Faktycznie po honowaniu na gładzi widoczne są mikro ryski Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 24 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2007 Fabrycznie masz tam tłok dwupierścieniowy, na nim powinieneś pojeździć dłużej, na pewno będzie lepsza kompresja. Ale jak jeździsz w motocrossie to daj jednopierścieniowy - powininny wzrosnąć obroty maksymalne silnika.Nie po torze nie lata. Zdecydowanie częściej enduro. Na tor się jeździ tylko raz na jakiś czas. ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.