Skocz do zawartości

Jazda na tylnym kole KTM LC4


damek0007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poproś kogoś aby zobaczył jak wysoko unosisz koło. Na początku wydaje się, że lecisz na plecy ,a koło masz 20-30 cm nad drogą. Jak ci powiedzą że jedziesz prawie w pionie - jest oki. Jak się zapytają dlaczego nie przewracasz sie na plecy wtedy wiesz że poznałeś ten moment. Aha jak kiera ciągnie cię do gleby to znaczy że za nisko koło. W punkcie krytycznym przód motocykla nic nie waży i to się czuje.

Na I biegu jest kiszka zacznij od II ze sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdzilem na drz na jazdach testowych i podrywalem z gazu na jedynce - kurcze jakos z 2 ze sprzegla nie chciał iść... co do zmiany biegów - ok da sie zrobic, oczywiscie bez sprzegla bo nie zrobisz tak szybko zmiany ze sprzeglem zeby moto nie zdarzyło opaść. co do akurat drz to zeby wbic bieg na gumie tzreba miec wysoki pion i pewnie zapiąć bieg - mnie sie niezbyt udawalo z 1 na 2. poprostu bieg nie raz wyskakiwal ale motocykl testowy juz lezal i nieco przygieta byla dzwignia - ja jako ze mam mala stope nie mialem mozliwosci dokladnej zmiany biegu. czasem jak sie udalo zmienic to jechal i jechal...

na 1dynce na drz SM wg mnie lepiej sie podrywalo - bardzo mała predkosc i łycha- zawsze szedl do wysokiego pionu a jak bylo za malo to dalej lycha - wiadomo na jedynce jest moc. jak zaczynalem na 1 biegu to gdy udalo sie 2 zapiąć jazda byla dluga i przyjemna:) pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w drz dużo łatwiej się z 2ki startuje, przynajmniej w moim, odpowiednia pozycja, troszkę gazu i jednoczesne muśnięcie sprzęgła (nie strzał) .zarówno na przełożeniach terenowych (14/47) jak i drogowych (15/44)

Ostatnio nawet udaje mi się zmieniać biegi.

Idzie coraz lepiej, moto ma dopiero niecałe 3tys przejechane, i biegi zaczynają coraz lżej wchodzić

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka

tak dla sprostowania lc4 ma 5 biegów a nie 6:) a co do jazdy na gumie to powoli zaczyna mi wychodzic:D ale podrywam na stojąco i z gazu z 2 biegu

 

damek0007 uwazaj z ta jazda na stojaco i podrywaniem kiery ja tak w czerwcu zaliczylem plecy i polamalem kosci srodrecza. Bezpieczniej jest na siedzaco podczas nauki.

Ale z tego co tu czytam to sporo osob zaliczylo plecy, myslalem ze tylko ja jestem taki zdolny :buttrock: . Tylko ja polamalem lape w srodku wakacji :biggrin:.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha żal co Ty piszesz... nie wiem czy zauważyłeś ale to KTM i na 2 biegu wcale nie jest ciężko... ja widziałem np jak jedna osóbka na KTM-ie poderwała na 2 i wszystkie pozostałe 4 biegi zapieła i tak se jechała... hehe

 

To ma zajebistą wersje ze zmienioną skrzynią... heh ... To, że nie jest ciężko podnieść nie oznacza, że nie jest ciężko opanować.. Każdy ma inne nawyki ale jak sie dobrze nauczy podnosic ze sprzegla to nie bedzie problemu z podnoszeniem z gazu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącze się do tematu. Według mnie powyższa podpowiedz jest najbardziej trafna. Sam uczyłem się w identyczny sposób i działa. Obecnie mam DRZ-400 Supermoto. Sprzęt słabszy od LC4. Na siedząco, nogi na podnuszkach, sprawdzenie hebla nożnego i:

II bieg strzał ze sprzęgła mocno aby złapać wysoki pion. Potem delikatna praca manetką lub hamulcem w krytycznych momentech. Max 50 metrów na gumie - koniec obrotów. (daje się też z gazu ale efekty są dużo skromniejsze i trzeba użyć dużo siły, aby szarpać kierę).

Zajęło mi to dwa tygodnie. Co drugi dzień 2,3 godziny treningu zrobiłem przy tym ok. 800 km. Postępy są widoczne i to szybko. Jak zrobisz przerwę na dwa tygodnie , zapominasz i musisz od początku się uczyć.

 

:) I tu prośba do bardziej doświadczonych. Jak zmieniać biegi w locie. Ze sprzęgłem ? Czy da się bez. Próbowałem na obydwa sposoby i nie wychodzi. Koło wraca na asfalt :) A zima już prawie wita do nas.

Witam.Ja to robie na siedząco zaczynam z 2, odpowiedni pion,pózniej pion troche ponad norme,ujecie gazu i bez sprzęgła 3,nastepnie 4,Dalej wg mnie już ciężko.Wg mnie im szybciej tym łatwiej.Zawsze nogi na podnóżkach.Pozdro.

Edytowane przez Pablo78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haha żal co Ty piszesz... nie wiem czy zauważyłeś ale to KTM i na 2 biegu wcale nie jest ciężko... ja widziałem np jak jedna osóbka na KTM-ie poderwała na 2 i wszystkie pozostałe 4 biegi zapieła i tak se jechała... hehe

Zal to mi ciebie...nie znasz sie a probujesz zablysnac, strzalem ze sprzegla szybciej dochodzisz do pionu, efekt, motocykl nabiera mniej predkosci i wolniej sie rozpedza. W jezdzie na kole nie chodzi ile ktos przebije biegow...strzal ze sprzegla na 2-3 biegu i kontrola chamulcem i jedziesz ile chcesz ze stala predkoscia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...