Skocz do zawartości

puchnie czy niepuchnie oto jest pytanie:)


lone__wolf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

to że jestem Świeżakiem na forum nie znaczy że jestem w ogóle Świeżakiem w tematyce motocyklowej i samochodowej, ja także przewoziłem graty tramwajami autobusami rowerami wózkami a nawet hulajnogą. składałem silnik na klatce schodowej z kumplem. jednak to było parę lat temu , czasy szkolne, teraz życie spoważniało, czasu miej, ale nauczyłem się cieszyć tym co mam i dlatego jazda Dnieprem z puchnącymi tłokami przynosi mi dużo frajdy

 

ale ze składania remontowania i przechowywania motocykla we własnym mieszkaniu jestem pełen uznania. respekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lone- patrz chlopie- posiadacze rosji nie sa do zajebania :crossy:

ja na cale szczescie dysponuje piwnica, ktora mam tylko dla siebie.. czysta, sporo miejsca- 2 rusy solo wejda bez problemu...

 

ktos tu kiedys chyba pisal, ze junaka skladal na 10 pietrze(?) w malutkim pokoju:) mi by przetrzepali piora z takim wyczynem- zlaszcza tatus, ktory mowi "ze zlomu w mieszkaniu trzymac nie bedzie"...

 

tak, ze..na upartego wszystko sie da. :bigrazz:

 

Goska

Dzika, tak jak natura chciała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu dużo mówić Adam wsumie mówisz o tym o czym ja myśle, dolniaka przerabiam na polonezowskie lub maluchowskie tłoki. Pytanko tylko jaki nominał jest w 126p 650 i w poldku 1,6 czy aby nie wymiar 77 bo na alegro widziałem gdzie gościu pisał 80 ?! no i oto mam zgrzyt :|

 

Mowisz o tych tlokach i tej aukcji zapewne:

http://www.allegro.pl/item250440728_tloki_polonez_1600.html

 

Ja osobiscie (i nie tylko ja :notworthy: ) kupilem u tego czlowieka tloczki i jestem zadowolony. Nominal 80,0 . Motozgrzyt musisz wykonac szlify pod ten wymiar i spasowac (schonowac?). Trzeba rozwiercic tulejki w korbowodach o 1 mm i splanowac glowice. Moja K750 bedzie tez przechodzila ten zabieg i mam nadzieje ze posmiga zdrowo. Pozdrawiam

Edytowane przez pioter_gpz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbym ruska wtargał na 5 piętro to by mnie teściowa powiesiła ;) od jakiegoś czasu negocjuje naprawę silnika(znaczy się uszczelnienie, bo jak narazie to gdzie nie postawie na trawie to nic później nie rośnie) zimą na niewielkim stryszku , miejsca 1x 1,5 góra :icon_mrgreen: ale negocjacje bez ofiar śmiertelnych na pewno sie nie obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przedluzenia tematu, a takze jako porownanie 2 filmiki z zapalania mojej BSA :

- pierwszy rok temu moto w miare delikatnie docierane,

- drugi 2 dni temu moto docierane "mocno" ( czyli rura od pierwszego oddechu silnika ).

Czy widzicie jakies roznice ?

Silnik z 2 filmu ma przejechane 150 km.

 

http://s77.photobucket.com/albums/j60/adam...=bsastartup.flv

 

http://s77.photobucket.com/albums/j60/adam...nt=BSAmovie.flv

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie (i nie tylko ja wink.gif ) kupilem u tego czlowieka tloczki i jestem zadowolony. Nominal 80,0 . Motozgrzyt musisz wykonac szlify pod ten wymiar i spasowac (schonowac?). Trzeba rozwiercic tulejki w korbowodach o 1 mm i splanowac glowice. Moja K750 bedzie tez przechodzila ten zabieg i mam nadzieje ze posmiga zdrowo. Pozdrawiam

 

To kopyto w głowicy od kaśki mam usunąć? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż temat chyba sie zakończył. moto na zimę zostaje rozebrane, układ napędowy na strych a cała rteszta do piwnicy w celu sprawdzenia i zorientowania sie co i jak. tak czy inaczej chciałbym panom i paniom oczywiście podziękować za rady i porady oraz opinie chciane i niechciane:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kopyto w głowicy od kaśki mam usunąć? :icon_mrgreen:

 

Tloki z krotkim plaszczem i glowic nie trzeba splanowywac. Bedac ostatnio w garazu chwycilem sowmiarke i pomierzylem (napewno nie dokladnie) oba tloczki od plaszcza do otworu sworznia wymiar ten sam. Dla upewnienia samego siebie prosze o wypowiedz osoby ktora to robila lub wie o co sie rozchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż temat chyba sie zakończył. moto na zimę zostaje rozebrane, układ napędowy na strych a cała rteszta do piwnicy w celu sprawdzenia i zorientowania sie co i jak.

 

No jeszcze kilka uwag zwiazanych z filmem o BSA, ktory zamiescilem powyzej.

Jezeli chcecie zeby wasze silniki pracowaly w podobny sposob, tzn bez dymienia,

ladnie sie wkrecaly na obroty, nie grzaly i nie tlukly to:

- tloki powinny byc zamocowane plywajaco na sworzniu tzn albo na lekki wcisk

koncowki sworznia w tloku, a suwliwie w tulejce korbowodu, albo calkowicie suwliwie

zarowno tu jak i tam. Nie wiem jak to wyglada w tlokach od Poldka, tloki japonskie maja

sworznie montowane suwliwie, to samo akcesoryjne WISECO, czy J&P.

Tloki robione w starszej technologii jak moje PDG, czy Hepolite maja wcisk w tloku ale

po rozgrzaniu tloka do 100 C mozna sworzen wsunac palcem.

- zabezpieczenia sworznia musza siedziec bez zadnego luzu w rowkach tloka i

musza byc nowe.

- waga tloka ze sworzniem i pierscieniami musi odpowiadac wadze oryginalnego kompletu.

- szlif pod nowe tloki musi byc zakonczony honowaniem.

- po odebraniu cylindra z warsztatu czyscimy go szmatami zanurzonymi w wodzie z mydlem ( np Palmolive ) do momentu az szmata wyjdzie z niego czysta i sucha.

- luz tlok cylinder dobieramy w zaleznosci od jakosci tlokow, sadze ze przy tlokach od

Poloneza moze on nie przekraczac 5 - 8 setek.

- luz na zamkach pierscieni moze nie przekraczac 5 setek.

- montujac tlok w glowce korbowodu rozgrzewamy go jezeli sworzen wchodzi na wcisk.

- tulejke korbowodu smarujemy olejem silnikowym.

- po zamontowaniu tloka w glowce korbowodu i zalozeniu pierscieni smarujemy tlok kilkoma kroplami oleju na powierzchni plaszcza pod pierscieniami, ktore zostawiamy zupelnie suche.

- przed odpaleniem motocykla sprawdzamy czy polozenie znakow na kole zamachowym jest

prawidlowe i jezeli tak jest sprawdzamy ustawienie zaplonu lampa stroboskopowa.

 

Macie okolo 60 - 80 km "czasu" na wlasciwe dotarcie pierscieni, wiec po pierwszym

uruchomieniu motocykla, zamiast zajmowac sie ustawianiem wolnych obrotow przy silniku

pracujacym bez obciazenia trzeba wskoczyc na moto i przejechac sie wlasnie te pierwsze 10 km

aby pozwolic na pierwsze ulozenie sie pierscieni. Oczywiscie poprzednio rozgrzewamy silnik do

normalnej temperatury pracy.

Po tej przejazdzce wstepnie ustawiamy obroty zeby silnik nie gasl na skrzyzowaniach, chlodzimy

go i znowu jedziemy na na nastepna runde rozpedzajac go na niskich biegach do 70 - 80%

mozliwosci. Potem znowu chlodzenie i znowu jazda ze zroznicowanymi szybkosciami, ale z

okazjonalnym wpedzaniem na wysokie obroty i schodzeniem z nich.

Po zrobieniu 80 km zmieniamy olej i zaczynamy normalnie jezdzic nie przegrzewajac jednak silnika.

W miedzyczasie, przy okazji zmiany oleju dokrecamy glowice momentem przewidzianym w serwisowce.

Uwaga - szpilki glowic Dniepra proponuje wymienic na zrobione z materialu o podwyzszonej jakosci.

 

Adam M.

PS. Bedzie jeszcze post o skladaniu glowic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj nowe niepokojące objawy w Dnieprze. sprawdzając dla pewności poprawność ustawienia zapłonu gaźników i ich synchronizacji napotkałem problem z lewym cylindrem, mianowicie regulując gażnik prawy żadnego problemu zdejmuje lewą fajkę pali od kopa wchodzi na obroty płynnie na wolnych prawie gaśnie akle chodzi, jednym słowem git. lewy mnie zaniepokoił ponieważ nie dało sie go w ogóle odpalić. prędzej występowały trudności z jego odpaleniem ale ogólnie za trzecim kopnięciem palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkręc manometr w świece, zmierz kompresje na lewym i prawym cylindrze:) Prawdopodobnie kfalifikuje się do wyminay tłoczek z pierścionkami, akurat w bokserze jest ważne bardzo takie samo ciśnienie na obu garach. posprawdzaj czy Ci sie sruby glowicy albo cylindra nie poluzowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...