wueska Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 jak dobrze ze mam własny garaż... chcoaiż juz raz w zimie myłem kartery w wanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 2 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 to że jestem Świeżakiem na forum nie znaczy że jestem w ogóle Świeżakiem w tematyce motocyklowej i samochodowej, ja także przewoziłem graty tramwajami autobusami rowerami wózkami a nawet hulajnogą. składałem silnik na klatce schodowej z kumplem. jednak to było parę lat temu , czasy szkolne, teraz życie spoważniało, czasu miej, ale nauczyłem się cieszyć tym co mam i dlatego jazda Dnieprem z puchnącymi tłokami przynosi mi dużo frajdy ale ze składania remontowania i przechowywania motocykla we własnym mieszkaniu jestem pełen uznania. respekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wild Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 lone- patrz chlopie- posiadacze rosji nie sa do zajebania :crossy: ja na cale szczescie dysponuje piwnica, ktora mam tylko dla siebie.. czysta, sporo miejsca- 2 rusy solo wejda bez problemu... ktos tu kiedys chyba pisal, ze junaka skladal na 10 pietrze(?) w malutkim pokoju:) mi by przetrzepali piora z takim wyczynem- zlaszcza tatus, ktory mowi "ze zlomu w mieszkaniu trzymac nie bedzie"... tak, ze..na upartego wszystko sie da. :bigrazz: Goska Cytuj Dzika, tak jak natura chciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioter_gpz Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 (edytowane) Co tu dużo mówić Adam wsumie mówisz o tym o czym ja myśle, dolniaka przerabiam na polonezowskie lub maluchowskie tłoki. Pytanko tylko jaki nominał jest w 126p 650 i w poldku 1,6 czy aby nie wymiar 77 bo na alegro widziałem gdzie gościu pisał 80 ?! no i oto mam zgrzyt :| Mowisz o tych tlokach i tej aukcji zapewne:http://www.allegro.pl/item250440728_tloki_polonez_1600.html Ja osobiscie (i nie tylko ja :notworthy: ) kupilem u tego czlowieka tloczki i jestem zadowolony. Nominal 80,0 . Motozgrzyt musisz wykonac szlify pod ten wymiar i spasowac (schonowac?). Trzeba rozwiercic tulejki w korbowodach o 1 mm i splanowac glowice. Moja K750 bedzie tez przechodzila ten zabieg i mam nadzieje ze posmiga zdrowo. Pozdrawiam Edytowane 3 Października 2007 przez pioter_gpz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 3 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 jakbym ruska wtargał na 5 piętro to by mnie teściowa powiesiła ;) od jakiegoś czasu negocjuje naprawę silnika(znaczy się uszczelnienie, bo jak narazie to gdzie nie postawie na trawie to nic później nie rośnie) zimą na niewielkim stryszku , miejsca 1x 1,5 góra :icon_mrgreen: ale negocjacje bez ofiar śmiertelnych na pewno sie nie obędzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 Dla przedluzenia tematu, a takze jako porownanie 2 filmiki z zapalania mojej BSA : - pierwszy rok temu moto w miare delikatnie docierane, - drugi 2 dni temu moto docierane "mocno" ( czyli rura od pierwszego oddechu silnika ).Czy widzicie jakies roznice ?Silnik z 2 filmu ma przejechane 150 km. http://s77.photobucket.com/albums/j60/adam...=bsastartup.flv http://s77.photobucket.com/albums/j60/adam...nt=BSAmovie.flv Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 (edytowane) Czy widzicie jakies roznice ?W sumie na drugim jakoś się fajniej kręcił .....................................no i nie kopcił z prawego gara :D Edytowane 4 Października 2007 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 hehehe chodzi jak traktor:PP Pozatym fajna zaczajka na kopnik;) Jezu chce mieć taki sprzęt:D:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motozgrzyt Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Ja osobiscie (i nie tylko ja wink.gif ) kupilem u tego czlowieka tloczki i jestem zadowolony. Nominal 80,0 . Motozgrzyt musisz wykonac szlify pod ten wymiar i spasowac (schonowac?). Trzeba rozwiercic tulejki w korbowodach o 1 mm i splanowac glowice. Moja K750 bedzie tez przechodzila ten zabieg i mam nadzieje ze posmiga zdrowo. Pozdrawiam To kopyto w głowicy od kaśki mam usunąć? :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 7 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 no cóż temat chyba sie zakończył. moto na zimę zostaje rozebrane, układ napędowy na strych a cała rteszta do piwnicy w celu sprawdzenia i zorientowania sie co i jak. tak czy inaczej chciałbym panom i paniom oczywiście podziękować za rady i porady oraz opinie chciane i niechciane:). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pioter_gpz Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 To kopyto w głowicy od kaśki mam usunąć? :icon_mrgreen: Tloki z krotkim plaszczem i glowic nie trzeba splanowywac. Bedac ostatnio w garazu chwycilem sowmiarke i pomierzylem (napewno nie dokladnie) oba tloczki od plaszcza do otworu sworznia wymiar ten sam. Dla upewnienia samego siebie prosze o wypowiedz osoby ktora to robila lub wie o co sie rozchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 no cóż temat chyba sie zakończył. moto na zimę zostaje rozebrane, układ napędowy na strych a cała rteszta do piwnicy w celu sprawdzenia i zorientowania sie co i jak. No jeszcze kilka uwag zwiazanych z filmem o BSA, ktory zamiescilem powyzej.Jezeli chcecie zeby wasze silniki pracowaly w podobny sposob, tzn bez dymienia, ladnie sie wkrecaly na obroty, nie grzaly i nie tlukly to: - tloki powinny byc zamocowane plywajaco na sworzniu tzn albo na lekki wciskkoncowki sworznia w tloku, a suwliwie w tulejce korbowodu, albo calkowicie suwliwie zarowno tu jak i tam. Nie wiem jak to wyglada w tlokach od Poldka, tloki japonskie majasworznie montowane suwliwie, to samo akcesoryjne WISECO, czy J&P.Tloki robione w starszej technologii jak moje PDG, czy Hepolite maja wcisk w tloku alepo rozgrzaniu tloka do 100 C mozna sworzen wsunac palcem. - zabezpieczenia sworznia musza siedziec bez zadnego luzu w rowkach tloka i musza byc nowe. - waga tloka ze sworzniem i pierscieniami musi odpowiadac wadze oryginalnego kompletu. - szlif pod nowe tloki musi byc zakonczony honowaniem. - po odebraniu cylindra z warsztatu czyscimy go szmatami zanurzonymi w wodzie z mydlem ( np Palmolive ) do momentu az szmata wyjdzie z niego czysta i sucha. - luz tlok cylinder dobieramy w zaleznosci od jakosci tlokow, sadze ze przy tlokach od Poloneza moze on nie przekraczac 5 - 8 setek. - luz na zamkach pierscieni moze nie przekraczac 5 setek. - montujac tlok w glowce korbowodu rozgrzewamy go jezeli sworzen wchodzi na wcisk. - tulejke korbowodu smarujemy olejem silnikowym. - po zamontowaniu tloka w glowce korbowodu i zalozeniu pierscieni smarujemy tlok kilkoma kroplami oleju na powierzchni plaszcza pod pierscieniami, ktore zostawiamy zupelnie suche. - przed odpaleniem motocykla sprawdzamy czy polozenie znakow na kole zamachowym jestprawidlowe i jezeli tak jest sprawdzamy ustawienie zaplonu lampa stroboskopowa. Macie okolo 60 - 80 km "czasu" na wlasciwe dotarcie pierscieni, wiec po pierwszym uruchomieniu motocykla, zamiast zajmowac sie ustawianiem wolnych obrotow przy silnikupracujacym bez obciazenia trzeba wskoczyc na moto i przejechac sie wlasnie te pierwsze 10 kmaby pozwolic na pierwsze ulozenie sie pierscieni. Oczywiscie poprzednio rozgrzewamy silnik do normalnej temperatury pracy. Po tej przejazdzce wstepnie ustawiamy obroty zeby silnik nie gasl na skrzyzowaniach, chlodzimy go i znowu jedziemy na na nastepna runde rozpedzajac go na niskich biegach do 70 - 80%mozliwosci. Potem znowu chlodzenie i znowu jazda ze zroznicowanymi szybkosciami, ale z okazjonalnym wpedzaniem na wysokie obroty i schodzeniem z nich.Po zrobieniu 80 km zmieniamy olej i zaczynamy normalnie jezdzic nie przegrzewajac jednak silnika.W miedzyczasie, przy okazji zmiany oleju dokrecamy glowice momentem przewidzianym w serwisowce.Uwaga - szpilki glowic Dniepra proponuje wymienic na zrobione z materialu o podwyzszonej jakosci. Adam M.PS. Bedzie jeszcze post o skladaniu glowic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 dzisiaj nowe niepokojące objawy w Dnieprze. sprawdzając dla pewności poprawność ustawienia zapłonu gaźników i ich synchronizacji napotkałem problem z lewym cylindrem, mianowicie regulując gażnik prawy żadnego problemu zdejmuje lewą fajkę pali od kopa wchodzi na obroty płynnie na wolnych prawie gaśnie akle chodzi, jednym słowem git. lewy mnie zaniepokoił ponieważ nie dało sie go w ogóle odpalić. prędzej występowały trudności z jego odpaleniem ale ogólnie za trzecim kopnięciem palił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojt@s Opublikowano 8 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 Wkręc manometr w świece, zmierz kompresje na lewym i prawym cylindrze:) Prawdopodobnie kfalifikuje się do wyminay tłoczek z pierścionkami, akurat w bokserze jest ważne bardzo takie samo ciśnienie na obu garach. posprawdzaj czy Ci sie sruby glowicy albo cylindra nie poluzowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lone__wolf Opublikowano 8 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2007 o sprawdzeniu ciśnienia myśle już od dawna tylko manometru nie mam i jakoś kupić...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.