Skocz do zawartości

K&N stożek + pusty oddech Yamaha yzf 750r


maciejkruk13
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

swego czasu zakładałem temat odnośnie szarpania i przerywania mojej yzf na wysokich obrotach,walki było sporo,generalnie problem zniknął jak ręką odjął po zamontowaniu przelotówki LeoVinci.Moto pracowało perfekcyjnie i problem na wysokich obrotach wyparował.Zacząłem się zastanawiać że skoro mam już przelotówkę to może posunąć się dalej,dziś zainstalowałem K&N dedykowany yzf750-nie jest to zamiennik który montuje się w airboxie,są to dwa owalne filtry montowane bezpośrednio na gaźniki.Wrażenia z jazdy-na niskich obrotach prawie nie widać różnicy,może trochę czuć że stał się delikatnie słabszy.Na średnich obrotach tzn od 5-9tyś MAKABRESKA zero kontroli pracy silnika gazem,prycha dławi się kompletnie bez mocy.Na wysokich obrotach jak już się ciężko przebrnie przez średnie dosłownie nie nadążam zmieniać biegów,startuje jak rakieta wbija się do odcięcia błyskawicznie towarzyszy temu piękny ryk spod zbiornika-warunkiem jest odkręcona manetka "do oporu".Domyślam się że mieszanka jest teraz za uboga,co mogę zrobić dalej?wystarczy podniesienie iglicy o rowek,dwa?Czy przy tego rodzaju filtrze czeka mnie już tylko wymiana dysz?

 

pozdrawiam

 

Wnikliwiej przeszukałem archiwum i znalazłem post Piotra Dudka,że przy tego rodzaju filtrze czeka mnie zmiana na dyno stage 1-3.

 

pozdrawiam

Edytowane przez maciejkruk13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adamie dziś podniosę iglicę i dam znać co wyszło.

 

Buła-synchronizacja to równe ustawienie wszystkich przepustnic żeby silniczek pracował równo na niskich obrotach,jak mi prycha przy 7tyś/min to raczej nie to muszę zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co się tak uparliście na ta synchronizację? Przy pełnym otwarciu przepustnic nie ma ona większego znaczenia.

 

Moim zdaniem trzebaby podnieśc iglice i pewnie zmienić dysze główne. Ale żeby miec pewnośc trzeba by poobserwowac pracę silnika i wygląd świec (a najlepiej zainwestowac kilkaset zł w hamownię :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

zostawmy tą synchronizację :icon_twisted:

 

Adamie,Pompka - iglica powędrowała dziś na samą górę i jest lepiej w zakresie do 7 tyś/obr.Pomiędzy 7 a 9,5 dalej tragedia,prycha i szarpie.Ogólnie na słuch nie pracuje za idealnie.Na razie jeszcze nie oglądałem świec ale chyba mogę w ciemno strzelić że dysze większe będzie trzeba założyć jak mówi Pompka.Co do hamowni to było by super tak ustawić maszynę i jak po zmianie dysz moje wysiłki pójdą na marne to będę się decydował może...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze glowne to obroty max, przy ktorych jak pisales szla dobrze.

Obejrzyj swiece po jezdzie na srednich obrotach - w tym celu musisz znalezc odcinek gdzie mozesz pojechac jakis czas na srednich po czym zgasic silnik i wykrecic swiece, bez schodzenia na wolne obroty.

Jezeli jest ubogo to raczej podniosl bym poziom o 1mm, jeszcze przed zmiana dysz.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dzięki za podpowiedź Adamie.Będę próbował,najgorsze jest to żeby odkręcić świece u mnie w yzf muszę mieć pod ręką warsztat bo na drodze to średnio.Pytałem też na fzrfahrer.de i podpowiedziano mi że na tym filtrze to nigdy nie będzie dobrze funkcjonować nawet po założeniu dynojet.Nie rozumiem tylko dlaczego K&N sprzedaje filtr dedykowany yzf 750 a użytkownicy twierdzą że bez airboxu yzfka jest nieustawialna??

 

Aha!Poziom paliwa zwiększam podginając blaszki na iglicach pływaków?Jeśli tak to w którym kierunku muszę je podginać i o ile?Jak zmierzyć podgięcie blaszki?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mierzysz podgiecia blaszki, tylko podniesienie poziomu paliwa o 1 mm czyli jezeli np masz 15 mm miedzy krawedzia plywaka a komory plywakowej w momencie zamkniecia doplywu paliwa przez zawor iglicowy, to tak podginasz blaszke zeby ten dystans zmniejszyc do 14 mm.

Ja szczerze powiem ze ani pojedynczych filtrow, ani zestawow DynoJet nie lubie, glownie z tego powodu ze pucha w ktorej siedzi filtr powietrza ma ograniczona objetosc, i do tej objetosci dobrany jest gaznik.

W momencie wyrzucenia puchy wszystko sie pitoli, zlapie sie dobra prace silnika w jednym zakresie obrotow to ciezko podregulowac gazniki tak zeby w innym zakresie bylo OK, dojdzie sie tam to psuje sie to co bylo dobre i naprawde bez hamowni ciezko ustawic dobrze caly zakres obrotow.

Z kolei zestawy DJ wbrew temu co napisane jest w instrukcji wcale nie pasuja idealnie do dedykowanych gaznikow i czasm wymagaja calej masy dlubaniny zeby je dopasowac + w zaden sposob nie koresponsuja z fabryka - maja inne numeracje dysz i iglic co wprowadza dodatkowe zamieszanie.

Mialem i wyrzucilem tzn dalem memu mechanikowi na zamiane za stock parts.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję najpierw z poziomem paliwa tak jak mi napisałeś.Zdaję sobie sprawę że będzie ciężko to wszystko ustawić,w ostateczności udam się na hamownię.Na razie traktuję to jako dobrą szkołę i chcę spróbować.Z fzrfahrer odesłali mnie na stronę dynojet.com i tam wyczytałem że do filtra RU-3092 oferują stage 3.Jeżeli z poziomem paliwa nie uda się spróbuję sprowadzić ten zestaw,bo w Polsce i niemcowni dostepny jest tylko stage 1.O wynikach poinformuję ewentualnie odświeżając temat.

 

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...