Skocz do zawartości

Kawasaki ZX12R czy Suzuki GSX 1300 Hayabusa


Rekomendowane odpowiedzi

Właśnie - kwestia potrzeb. Większe i cięższe zwykle łączy się z lepszą ochrona przed wiatrem, większą ilością miejsca, miejscem dla pasażera (chociaż ZX12 i Haya nie są tu rewelacyjne), a większa pojemność oznacza większy moment przy niższych obrotach - tak, jak w samochodach ze stanów z 8mio litrowymi silnikami :D

PZDR

zapas mocy i momentu dobra rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos wie, czy kawa przekroczyla w koncu 300km/h? po butnych zapowiedziach na testach okazalo sie jednak, ze nie... wie ktos moze, jak to z tym w koncu jest? (wiem, ze w danych fabrycznych podaja, ze tak)

 

a tak na marginesie, to sie przywitam z czytaczami i pisaczami, jako stary czytacz, a nowy pisacz :D)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chciałbym miec takie problemy :D

 

A jesli miałbym już wybieraz między ZX12R a Hayabusą to wybrałbym chyba Hayabuse. W końcy to już jakby jakaś legenda :D A ZX12R to już taki pospility sie staje (chodzi mi o sylwetkę). To tylko moje zdanie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

W angielskim piśmie SUPERBIKE było porównanie Hayabusy z ZX-12 i wygrała Hayabusa. W teście na hamowni na tylnym kole ZX-12 ma ok. 8 KM więcej od Busy ale za to mniejszy moment obrotowy (Busa 141Nm a Kawa 134Nm). W testach na prędkość maksymalną prawie zawsze wygrywała BUSA podobnie jak i na 1/4 mili. Podobnie Busa w większości testów przekraczała 300km/h (w 2001 r obie firmy ograniczyły ją do 299).

Co do awaryjności Busy to w rocznikach 1999 - 2000 były awarie napinacza łańcucha rozrządu i pęknięcia ramy w okolicy siodełka pasażera. Od rocznika 2001 włącznie montowany napinacz łańcucha jest zupełnie inny a tylną część ramy z aluminiowej wymieniono na stalową więc te wady już nie występują. W obecnym roczniku 2003 zmieniono procesor sterujący wtryskami na 32 bitowy i przeprogramowano mapy, przedni widelec z amortyzatorami jest koloru złotego i pochodzi z GSX-R1000 (niestety nie dotyczy to hamulców), zmieniono także alternator na mocniejszy i katalizator. Co do wyglądu motocykli to rzecz gustu, natomiast Busa ma zdecydowanie mniejszy współczynnik oporu powietrza byc może dlatego wypada lepiej w testach na prędkość :D

Przejechałem Busą jak narazie 12000km bez żadnych kłopotów, u dilera Suzuki widziałem Buse z przebiegiem 75000km tez bez awarii :lol:

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Busa rzeczywiście ma dużo więcej charakteru, niż 12tka. Mi optycznie sie podoba, jeździ pewnie też nieźle :D

 

A z tym 300km/h, to chyba przegięcie. Kolega leciał ZZR1100 300km/h (licznikowe), inny mierzył ZZR1100 jakimś gówienkiem do pomiarów szybkości, też osiągał 300 (na jakimś pasie startowym), XX też osiąga 300km/h, Busa przekraczała 300km/h, ZX12 oczywiście też.

A jak nie, wystarczy zdjąć lusterka i przekroczą. Przy tych prędkościach zdjęcie lusterek może dać kilkanaście km/h extra) .... tylko po co???

 

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taka Hayabuse byscie chcieli http://www.allegro.pl/show_item.php?item=16537067 :twisted: . Jak myslicie mozliwe jest istnienie takiego motocykla ? Widzialem Ghost Ridera wiec chyba tak, ale zeby to mial ktos w polsce ? Szkoda ze gosciu nie bral udzialu w wyscigach na 400 m w Modlinie, pozamiatal by tam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

sadzac chocby po tym, co gosc pisze o nitro, to chyba nie wie, o czym mowi, albo butle wozi na przyczepce z tylu... poza tym nikt, kto ma choc troche rozumu nie pakowalby takiej mocy bez chocby wydluzenia tylnego wahacza, a tu jakos tego nie widze (moze osleplem? :D ). no i na koniec: gdzie on te "2 turbosprezarki i intercooler" wrzucil?? tez do wozka z tylu? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten link gdzieś mi się już przewinął. To jest oczywiście ściema bo taki sprzęt nie istnieje. Zresztą to widać że to fotomontaż, wystarczy się lekko przyjrzeć :D

 

A na temat Busy czy ZX12-tki to ja bym raczej wolał Suzi...tak jakoś wizualnie bardzie budzi moje zaufanie...chociaż obojętnie na który z nich bym wsiadł nie przeżyłbym nawet 5 minut :D Taka moc w motocyklu to przesada. Tylko dla ORŁÓW :D :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wlasnie! w temacie predkosci "licznikowych" - chyba wszystkie liczniki oszukuja. powyzej 200km/h potrafi toto dodac do rzeczywistej predkosci nawet i ze 40km/h. mozna sprobowac przejechac sie razem na dwoch roznych maszynach i porownac, ktory bardziej "przegina" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Niewiem co kupić mam do wyboru ye 2 motorki który lepszy przyślijcie mi fotki i dane techniczne :D

 

jakos jak czytam tego typu posty to nie mogę uwierzyć w to że ludzie zadawać mogą tak głupie pytania... Nie widziałem ich więc przyślijcie fotki, nic o nich nie wiem więc przyślijcie dane techniczne ale kupie tylko nie wiem który...

Motocykle z górnej półki cenowej i osiągowej a koles który nie ma o nich pojęcia zastanawia sie który wybrać. Ciekawe czy jeździć potrafi? No ale do nauki jazdy Busa czy ZX12 jest wręcz idealny. PROPONUJE POD ROZWAGĘ WZIĄĆ TAKŻE GSXR1000 zwłaszcza z 2003 roku.

Acha na stronkach www można znaleźć niemal wszystkie informacje o nich (tak jakby ktoś o tym niewiedział :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A taka Hayabuse byscie chcieli http://www.allegro.pl/show_item.php?item=16537067  :twisted: . Jak myslicie mozliwe jest istnienie takiego motocykla ? Widzialem Ghost Ridera wiec chyba tak, ale zeby to mial ktos w polsce ? Szkoda ze gosciu nie bral udzialu w wyscigach na 400 m w Modlinie, pozamiatal by tam wszystkich.

 

Ten motocykl podobno faktycznie istnieje, tzn ktoś taki gdzieś zbudował (pewnie w Stanach, bo oni mają kasę i świra na tym punkcie). Ogłoszenie to oczywiście podpucha. Jakiś wariatuńcio dobrze znany ludziom z Lublina.

 

Ale moce powyżej 400 KM na kole są możliwe do uzyskania. Znam z sieci ludzi co widzieli Bandita zmierzonego na 360 KM, większość z tego to nitro :D. Inny znowu zbudował Katanę co osiąga 400 KM i nawet można się nią legalnie (hmm :D po drogach poruszać. Facet czasami przyjeżdża tym do baru.

 

Generalnie Busa bardzo dobrze znosi dodatkowe konie. W tym silniku jest spory potencjał i ja bym ją wolał od ZX12. Suzuki ma te swoje tradycje jeśli chodzi o wściekłe moce wysysane z ich silników i nawet Kawasaki (choć też zacne mają tradycje) w tej klasie raczej mnie nie przekonają. Poza tym ZX12 ma słabe sprzęgło i potrafi paść po paru ostrych startach spod świateł. Tzn tak słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...