Skocz do zawartości

Pytanie...


lon_91
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam jedno pytanie, mam Kawasaki KDX 125 i jeżdżąc na nim w dni upalne po piaskowni motor mi się grzał... w chwili obecnej robie remont (tlok, nowa tuleja itp..) dzis wywaliłem termostat aby obieg wody był cały czas duży, wywalam również dozownik, więc będę miał miejsce po prawej stronie i zastanawiałem się nad wstawieniem 2 chłodnicy, bo w KDX-e oryginalnie jest jedna , a w motocyklach wyczynowych sa 2 (np KTM)

jak sadzicie czy zdało by to rezultat? czy wogole jest szansa żeby założyć 2 chłodnice i zeby to chodziło.. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że jeżeli byś pokombinował to dałbyś rade, sam myślałem o takim wynalazku, ale ja latam na dłuższe traski i nie mam takiego problemu. Poszukaj jakiejś małej chłodniczki lub nagrzewnicy z samochodu, pokombinuj z mocowaniami i powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam takowe miejsce i się nad tym zastanawiałem bo mi sie grzeje. tylko jak to jest z podłączeniem. ten co co idzie od cylindra może iśc przecież tylko do jednej chłodnicy. moim zdaniem trzeba by tylko zrobić połączenie między dwoma chłodnicami a w jednej chłodnicy zatkać gorny otwór czy tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja myslalem kupic od KX-a chlodnice prawa lub w ostatecznosci 2 chlodnice juz ze soba podłączone :smile:

 

teraz jeszce jedno pytanko.

bo robie nowa tuleje i tlok na jakim oleju docierac? osobiscie zawsze jezdze na castrol, ale slyszalem ze powinno sie docierac na innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

docieraj na mixolu przez pierwsze ze 30 km, potem syntetyka lej, jak chcesz inną chłodnice to tylko od innego motoru, ja przykładowo miałem w rm 250 też podwójną... poszukaj od crossów.

 

Na zadnym mixolu nie docieraj, pod zadnym pozorem tylko jakis lepszy mineralny, lub polsyntetyczny olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba ze moge caly czas jeździc na Castrolu ? bo tak to go na okrągło używam.

 

aaa co najwyzej to MIXOLA uzywalem do moczenia filtra powietrza...:)

bo smaru specjalnego takiego nie uzywam... :notworthy:

Edytowane przez lon_91
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno się docierać na oleju syntetycznym, ponieważ zmniejsza on tarcie i nie pozwala odpowiednio dotrzeć i ułożyć się pierścieniom. Dlatego powinno sie docierać na olejach mineralnych które pozwalają na prawidłowe zgranie ze sobą elementów ciernych. (Jak coś skopałem to mnie poprawcie, ale myśle że jest dobrze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki olej polecasz??

 

jak jeździłem już 200km najpierw 150 na półsyntetyku Mobila teraz z 50km na Castrol ActEvo X-tra scooter ( nie wiem jaki to jest) to coś będzie nie tak, można to jeszcze jakoś "poprawić" zaczynając jeździć na tym mineralnym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam jedno pytanie, mam Kawasaki KDX 125 i jeżdżąc na nim w dni upalne po piaskowni motor mi się grzał... w chwili obecnej robie remont (tlok, nowa tuleja itp..) dzis wywaliłem termostat aby obieg wody był cały czas duży, wywalam również dozownik, więc będę miał miejsce po prawej stronie i zastanawiałem się nad wstawieniem 2 chłodnicy, bo w KDX-e oryginalnie jest jedna , a w motocyklach wyczynowych sa 2 (np KTM)

jak sadzicie czy zdało by to rezultat? czy wogole jest szansa żeby założyć 2 chłodnice i zeby to chodziło.. :biggrin:

Moja tdr'ka sie grzała to kupiłem wentylator od hondy vfr, troche skróciłem łopatki, zamontowałem przy chłodnicy i przy włączonym wiatraku temperatura nigdy nie przekroczyła połowy skali :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez przy moim kdx'ie myślałem o tym i najlepszym rozwiązaniem jest założenie takiego o to wentylatora

 

http://allegro.pl/item239274904_fander_120...tow_ciszy_.html

 

pasuje bez żadnego problemu. Działa pod 12V czyli tak samo jak elektryka w KDX'ie można skręcić obroty albo go wyłączyć jak będzie nie potrzebny. To będzie najlepsze rozwiązanie, a jak pomyślisz to może nawet i dwa uda ci sie włożyć tam. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docieraj na FIRMOWYM oleju mineralnym. Może być castrol ale nie żaden syntetyk (bo taki pewnie uzywasz). Tak jak wyżej ktoś napisał na syntetyku proces docierania baaardzo sie wydłuży i nie przebiegnie tak jak powinien. Po dotarciu oczywiście syntetyk wskazany :icon_razz:

 

Co do chłodnicy to wydaje mi sie ze bedzie to spory kłopot i dość duże koszta. Miałem ten sam problem w MTX bo tam tez jest 1 chłodnica. Ten wentylatorek z podanego wyżej linka prawdopodobnie po jednej jezdzie w terenie (piasek, błoto i woda) nadawał by sie na śmietnik. Najlepiej byłoby za jakies niewielkie pieniądze skołować cały połączony juz układ podwujnych chłonic od jakiegoś starszego KXa. Tylko teraz pytanie czy pompka cieczy chłodzącej bedize wyrabiać przy większej powierzchni przez jaką ciecz musi przeplynąć. Mozeliwe ze w KX było inaczej skonstruowane śmigiełko i wystarczyłoby je tylko podmienić :bigrazz:

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...