lon_91 Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Witam, mam jedno pytanie, mam Kawasaki KDX 125 i jeżdżąc na nim w dni upalne po piaskowni motor mi się grzał... w chwili obecnej robie remont (tlok, nowa tuleja itp..) dzis wywaliłem termostat aby obieg wody był cały czas duży, wywalam również dozownik, więc będę miał miejsce po prawej stronie i zastanawiałem się nad wstawieniem 2 chłodnicy, bo w KDX-e oryginalnie jest jedna , a w motocyklach wyczynowych sa 2 (np KTM) jak sadzicie czy zdało by to rezultat? czy wogole jest szansa żeby założyć 2 chłodnice i zeby to chodziło.. :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 Myśle że jeżeli byś pokombinował to dałbyś rade, sam myślałem o takim wynalazku, ale ja latam na dłuższe traski i nie mam takiego problemu. Poszukaj jakiejś małej chłodniczki lub nagrzewnicy z samochodu, pokombinuj z mocowaniami i powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 8 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 też mam takowe miejsce i się nad tym zastanawiałem bo mi sie grzeje. tylko jak to jest z podłączeniem. ten co co idzie od cylindra może iśc przecież tylko do jednej chłodnicy. moim zdaniem trzeba by tylko zrobić połączenie między dwoma chłodnicami a w jednej chłodnicy zatkać gorny otwór czy tak?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lon_91 Opublikowano 8 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2007 ja myslalem kupic od KX-a chlodnice prawa lub w ostatecznosci 2 chlodnice juz ze soba podłączone :smile: teraz jeszce jedno pytanko.bo robie nowa tuleje i tlok na jakim oleju docierac? osobiscie zawsze jezdze na castrol, ale slyszalem ze powinno sie docierac na innych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Super stunter piter Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 docieraj na mixolu przez pierwsze ze 30 km, potem syntetyka lej, jak chcesz inną chłodnice to tylko od innego motoru, ja przykładowo miałem w rm 250 też podwójną... poszukaj od crossów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziuteek Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 docieraj na mixolu przez pierwsze ze 30 km, potem syntetyka lej, jak chcesz inną chłodnice to tylko od innego motoru, ja przykładowo miałem w rm 250 też podwójną... poszukaj od crossów. Na zadnym mixolu nie docieraj, pod zadnym pozorem tylko jakis lepszy mineralny, lub polsyntetyczny olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 W żadnym wypadku nie lej mixola bo go zatrzesz, ja docierałem na półsyntetycznym i wszystko było cacy, ale lepiej wlać jakiś lepszy olej mineralny. Po ok. 500km zalej półsyntetyka lub syntetyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lon_91 Opublikowano 9 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 (edytowane) chyba ze moge caly czas jeździc na Castrolu ? bo tak to go na okrągło używam. aaa co najwyzej to MIXOLA uzywalem do moczenia filtra powietrza...:)bo smaru specjalnego takiego nie uzywam... :notworthy: Edytowane 9 Września 2007 przez lon_91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damiano Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Nie powinno się docierać na oleju syntetycznym, ponieważ zmniejsza on tarcie i nie pozwala odpowiednio dotrzeć i ułożyć się pierścieniom. Dlatego powinno sie docierać na olejach mineralnych które pozwalają na prawidłowe zgranie ze sobą elementów ciernych. (Jak coś skopałem to mnie poprawcie, ale myśle że jest dobrze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 jaki olej polecasz?? jak jeździłem już 200km najpierw 150 na półsyntetyku Mobila teraz z 50km na Castrol ActEvo X-tra scooter ( nie wiem jaki to jest) to coś będzie nie tak, można to jeszcze jakoś "poprawić" zaczynając jeździć na tym mineralnym?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Witam, mam jedno pytanie, mam Kawasaki KDX 125 i jeżdżąc na nim w dni upalne po piaskowni motor mi się grzał... w chwili obecnej robie remont (tlok, nowa tuleja itp..) dzis wywaliłem termostat aby obieg wody był cały czas duży, wywalam również dozownik, więc będę miał miejsce po prawej stronie i zastanawiałem się nad wstawieniem 2 chłodnicy, bo w KDX-e oryginalnie jest jedna , a w motocyklach wyczynowych sa 2 (np KTM) jak sadzicie czy zdało by to rezultat? czy wogole jest szansa żeby założyć 2 chłodnice i zeby to chodziło.. :biggrin:Moja tdr'ka sie grzała to kupiłem wentylator od hondy vfr, troche skróciłem łopatki, zamontowałem przy chłodnicy i przy włączonym wiatraku temperatura nigdy nie przekroczyła połowy skali :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 tez przy moim kdx'ie myślałem o tym i najlepszym rozwiązaniem jest założenie takiego o to wentylatora http://allegro.pl/item239274904_fander_120...tow_ciszy_.html pasuje bez żadnego problemu. Działa pod 12V czyli tak samo jak elektryka w KDX'ie można skręcić obroty albo go wyłączyć jak będzie nie potrzebny. To będzie najlepsze rozwiązanie, a jak pomyślisz to może nawet i dwa uda ci sie włożyć tam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 a nie przyszło wam do głowy ze silnik potrzebuje okreslonej temperatury pracy;| niektóre konstrukcje bezynowe najlepiej sie czuja w temp. 100stopniC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piterq1991 Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Może i ale jak się zaświeci kontrolka przegrzania i woda zaczyna sie gotować to chyba jest za duża temp i należało by tego unikać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 9 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2007 Docieraj na FIRMOWYM oleju mineralnym. Może być castrol ale nie żaden syntetyk (bo taki pewnie uzywasz). Tak jak wyżej ktoś napisał na syntetyku proces docierania baaardzo sie wydłuży i nie przebiegnie tak jak powinien. Po dotarciu oczywiście syntetyk wskazany :icon_razz: Co do chłodnicy to wydaje mi sie ze bedzie to spory kłopot i dość duże koszta. Miałem ten sam problem w MTX bo tam tez jest 1 chłodnica. Ten wentylatorek z podanego wyżej linka prawdopodobnie po jednej jezdzie w terenie (piasek, błoto i woda) nadawał by sie na śmietnik. Najlepiej byłoby za jakies niewielkie pieniądze skołować cały połączony juz układ podwujnych chłonic od jakiegoś starszego KXa. Tylko teraz pytanie czy pompka cieczy chłodzącej bedize wyrabiać przy większej powierzchni przez jaką ciecz musi przeplynąć. Mozeliwe ze w KX było inaczej skonstruowane śmigiełko i wystarczyłoby je tylko podmienić :bigrazz:Pozdr Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.