Skocz do zawartości

Ranking motocykli 07.09.07


Rekomendowane odpowiedzi

Siemka !

 

W Top testach jakie przeprowadza niemiecki Motorrad brane sa pod uwage nastepujace kryteria.

 

I - Motor

 

a. ciag

b. przyspieszenie

c. v-max

d. charakterystyka silnika

e. reakcja

f. przeciazenia

g. praca na wolnych obrotach

h. sprzeglo

i. zmiana biegow

j. przelozenia skrzyni biegow

k. rozruch j. nap.

 

II - Zawieszenie

 

a. porecznosc

b. stabilnosc na zaketach

c. reakcja na prowadzenie - ruchy kierownica

d. meldowanie z powrotem

e. mozliwosc pochylenia na zakretach - wolny przeswit

f. stabilnosc jazdy na wprost

g. ustawienia przedn zawiesz.

h. ustaw tyln. zawiesz.

i mozliwosc zoznorodnego ustawienia zawieszenia

j. komfort

k. zachowanie z pasazerem

 

III - Uzywalnosc na codzien

 

a. Ergonomia kierowcy

b. ergonomia pasazera

c. ochrona przed wiatrem

d. swiatlo

e. wyposarzenie

f. prostota / service

g. mozliwosc schowania / zaladowania bagazu

h. ladownosc kg

h. dlugodystansowosc na zatankowanym paliwie

wykonczenie

 

IV - Bezbieczenstwo

 

a. hamowanie - statecznosc

b. dozowanie hamulcow

c. hamowanie z pasazerem

d.postawienie motocykla przy hamowaniu / stawianie do pionu

e. ABS i jego funkcjonalnosc

f. shimmy

g. przezwit podwozia

 

V - Koszta

 

a. gwarancja

b. spalanie

c. koszta inspekcji

d. koszta utrzymania

 

Suma punktow mozliwych do zgromadzenia = 1000

 

Dla przykladu pozwole sobie porownac trzy motocykle

 

Obecnego zwyciezce sportow

 

Suzuki GSX R 1000 671 punktow

 

BMW K 1200 GT 755 punktow

 

i testowana dwa lata temu

 

BMW K 1200 S 746 punktow

 

nowy model nie zostal jeszcze prtestoany ale zappewniam, ze nie wypadnie gorzej

 

Sportowe

 

1. GSX -R 1000 671 p.

2. R1 670 p.

3. CBR 600 RR 665 p.

4. Fireblade 654 p.

5. Triumph Daytona 675 653 p.

6. GSX - R 600 646 p.

7. Kawa ZX 6R 638 p.

8. R6 632 p.

9. BMW R 1200 S 626 p.

10. Kawa Zx 10R 623 p.

 

Tourer / sportowa turystyka

 

1. BMW K 1200 GT 755 p.

2. Kawa 1400 GTR 710 p.

3. Yamaha FJR 1300 A 705 p.

4. Honda Pan European 704 p.

 

Allrounder / naked

 

1. BMW K 1200R Sport 689 p.

2. Triumph Speed Triple 663 p.

3. FZ1 Fazer 662 p.

4. KTM 990 Super Duke 646 p.

5. Hornet 600 639 p.

6. Bandit 1200 S 637 p.

7. Honda CBF 1000 637 p.

8. Aprilia Tuono 1000 R 637 p.

9. Kawa Z 1000 635 p.

10. Cb 1300 633 p.

11. Bandit 1250 626 p.

12. S. GSR 600 ABS 615 p.

13. Bandit 650 S ABS 612 p.

14. Honda CBF 600 F ABS 605 p.

15. Yamaha XJR 1300 ABS 605 p.

16. Yam. FZ6 ABS 602 p.

17. Kawa Z 750 ABS 602 p.

18. Moto Guzzi 1200 Sport 601 p.

19. Kawa ER 6 F ABS 600 p.

20. Duc Monster S4R 586 p.

21. Suzi SV 650 S ABS 585 p.

22. Kawa ER6N ABS 583 p.

23. Honda CBF 600 ABS 580 p.

24. Yamaha FZ 6 ABS 574 p.

 

Enduro / Funbike / Supermoto

 

1 Triumph Tiger ABS 653 p.

2. KTM 950 Supermoto 652 p.

3. BMW R 1200 GS 652 p.

4. BMW HP2 634

5. Honda Varadero 1000 630 p.

6. KTM 990 Adventure 621 p.

7. Ducati Hypermotorrad 1100 S 618 p.

8. Duc Multistrada 1100 S 591 p.

9. KTM 990 Supermoto 580 p.

10. Suzi V Storm 1000 573 p.

11. Aprilia Pegaso 650 F Factory 560 p.

12. BMW F 650 GS 553 p.

13. BMW G 650 Xmoto ABS 546 p.

14. Yamaha XT 660 R 536 p.

15. BMW G 650 Xcountry 533 p.

16. Yamaha XT 660 X 526 p.

17. Husquarna SM 610 IE 515 p.

18. Buell Ulysses XB 12 X 515 p.

19. BMW G 650 Xchallange 512 p.

 

Chopper / Cruiser

 

1. Yamaha XVS 1300 A 483 p.

2. HD Sportster 1200 Custom 452

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wrzucanie 600 razem z 1000 jest trochę bezsensu :)

Powiedz mi dlaczego jedna FZ6 jest na 16 miejscu, a druga na 24? :crossy:

Pocieszam się tym, że moje następne moto FZ1 jest na 3 :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wrzucanie 600 razem z 1000 jest trochę bezsensu :notworthy:

 

hmmm... a dla mnie nie. przynajmniej widać, jak w zestawieniu w danym typie motocykla plasują się mniejsze pojemności względem większych, czyli że nie zawsze pojemność decyduje o ogólnych wrażeniach czyli zadowoleniu z jazdy motocyklem. IMHO bardzo sensowne porównanie: czy warto pakować się w większy motocykl, czy faktycznie wzrost parametrów silnikowych idzie w parze z innymi zaletami

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a masz może szczegóły testu, tzn. ile punktów dostały poszczególne moto za np. poręczność, stabilność w zakrętach, ergonomia kierowcy, itd.?

 

Maniekkkkkkkkkkkkkkk , dobrze, ze leze ale i tak sie obsunalem. Z kad chlopie Ci to teraz mam wytrzasnac ???

 

hmmm... a dla mnie nie. przynajmniej widać, jak w zestawieniu w danym typie motocykla plasują się mniejsze pojemności względem większych, czyli że nie zawsze pojemność decyduje o ogólnych wrażeniach czyli zadowoleniu z jazdy motocyklem. IMHO bardzo sensowne porównanie: czy warto pakować się w większy motocykl, czy faktycznie wzrost parametrów silnikowych idzie w parze z innymi zaletami

jsz

 

Jestem dokladnie tego samego zdania. Chcialbym zauwazyc, ze przez dwa ostatnie ata w klasie 600 dominowala Daytona 675 ktora dopiero w tym roku zostala zdetronizowana przez CBR 600 RR i Fireblade ( byla na III - ciej pozycji rankingu ).

 

:notworthy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

W Top testach jakie przeprowadza niemiecki Motorrad brane sa pod uwage nastepujace kryteria. (tutaj nastepuje lista kryteriow)

 

 

Czesc,

Dzieki za test. O dziwo mozna podac kryteria ... :D :crossy: Wnioski sa interesujace, np. ze stary duuzy bandit, jest wyzej oceniany od nowego, co czytajac artykuly prasowe nie bylo tak oczywiste.

 

PS. Jakby jeszcze na to nalozyc, co jest naprawde "value for money", czyli ile w cenie sprzeta kwoty placonej za marke (no bo pokt.V koszty to tylko eksploatacja, to by wyniki sie pozmienialy. Na przyklad moznaby sie zastanowic nad swoista "wycena" kazdego punktu oceny motocykla, wtedy mozna porownac, ile placimy za roznice w wlasciwosciach jezdnych, a ile za znany name. Ale mi sie nie chce, poniewaz motocykle kupuje sie "z serca", a nie "z rozumu", to niech tak pozostanie :icon_mrgreen: .

pozdrawiam

Jac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spodziewałem się że kawa zx 10 r będzie na 10miejscu, gsxr i r1 praktycznie identycznie,no a hondzia troszkę za nimi...

 

Dla mnie (jeśli miałbym kupować moto) różnica 50 pktów pomiędzy 1-szym a 10-tym w sportach znaczy tyle co nic, biorąc pod uwagę ze max to 1000.

 

Ogólnie to ciężko cokolwiek wywnioskować z tego testu (chyba ze są duże różnice w pkt miedzy poszczególnymi motocyklami, no to wtedy daje coś do myślenia), według mnie powinni pokazać ile pkt dostał każdy motocykl w danym kryterium, w czym jest lepszy a w czym gorszy ...

Edytowane przez Witt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...więc z tego testu wiele nie wynika :icon_mrgreen: bo każdy za co inne wybiera ten, a nie inny moto

 

Zdajesz sobie sprawe z tego, ze oczekujesz przewertowania ca. 116 czasopism po ca.150 stron kazdy ?

 

Raz ze wieksza czesc jest juz wtorna makulatura, to raz

 

a dwa.

 

Top test prowadzi od lat grupa kompetentnych redaktorow w sklad ktorej wchodzi np. Jürgen Fuchs. ( jezeli to nazwisko w ogole cos Ci mowi ). To tak jakby za 20 lat testy przeprowadzali zawodnicy ktorzy kiedys - znaczy dzisiaj jezdzili w moto GP a Twoj syn powiedzial, ze caly ten test olac mozna i nic z n iego nie wynika. To ze dzisiaj sa redaktorami najwiekszych europejskich czasopism ( Motorrad , PS i jeszcze pare innych ktore reprezentuje Motor Presse Stuttgart ) nie znaczy, ze nie maja pojecia. Po to sa ankiety i checklisty, kumasz ?

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widze V Stroma 650.Nie był testowany? Przecież przynajmniej w polskich porównaniach wychodzi lepiej jak tysiączka i powinien być wysoko w grupie.

 

Ztego co wiem /slyszalem to wygral w Master bike'u, moze czas pokaze.

 

:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wg motorrad mam najgorszy motocykl. Ale jakos wogole sie tym nie przejołem zupełnie nie wiem dlaczego hehe

 

bo rankingi są rzeczą względną. jest to jakaś ocena średnia, a te jak wiadomo (może nie każdemu) mają swoje minima i maksima. oraz różne kryteria oceny, w tym przypadku. może to, co decydowało o niskiej pozycji nie ma dla ciebie znaczenia, a sam decydowałeś w oparciu o inne kryteria? wiele tego było brane pod uwagę

poza tym IMHO taki ranking może być przydatny dla kogoś, kto nie jest zdecydowany (vide wątki typu "kupię litra co mi doradzicie"). osoby zdecydowane traktują tego typu teksty tylko jako pomocnicze

nie ma się nad czym rozwodzić. jest podany zestaw kryteriów, a z ocen widać, że jeśli najlepiej ocenione we wszystkich kategoriach miały ca 3/4 ogólnej możliwej liczby punktów, to znaczy że nie ma motocykla doskonałego/ dobrego do wszystkiego :D

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeeeeee.

 

Jak Pan European (najnizej w swojej klasie) ma wiecej punktow niz najwyzsze z pozostalych to test byl robiony dla statecznych niemieckich emerytow. O kant .... roztluc*. Fun bike Pan European :)

 

*oczywiscie przy zalozeniu ze wyniki testu dla roznych klas sa porownywalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...