pol Opublikowano 29 Września 2003 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2003 Mam problem. Kupilem Yamahe DT125R z 89 roku, nie znalem sie zabardzo (moj pierwszy motocykl) i wzielem ze soba przy kupnie dwoch ekspertow ktorzy jak teraz widze okazali sie niezbyt dobrymi ekspertami... Motocykl to DT125R ale jakas inna wersja niz przecietne, ma 2 hamulce tarczowe, el. starter i podobno ma byc mocniejsza od zwyklych. Problem polega na tym ze motocykl jest strasznie zmulony. Na kazdym biegu do 5,5tys obrotow idzie strasznie powoli (nie ma mowy o wydarciu go na gume nawet na jedynce), potem troszeczke lepiej i dostaje faze przy ok 6,5tys obrotow i dalej ciagnie lepiej ale i tak jest to o wiele za slabo niz powinien. (80 lepiej duzo lepiej jezdza na niskich obrotach)Motocykl powinien brac powietrze spod siedzenia ale jak go kupilem mial z boku odsloniety filtr powietrza i jak zakladam pokrywe tak zeby bral powietrze z pod siedzenia to jak sie zaczyna wyzej wkrecac to przerywa ciagnac i szarpie (tak skokowo).Motocykl ma wstawiony sportowy tlumik Sebringa. Mial robiony remoncik przez poprzedniego wlasciciela... 1.Jak odkrece tlumik idzie tak samo2. Sprawdzilem membrane pomiedzy gaznikiem a cylindrem i wyglada ok3. Zawor wydechowy dziala (nie wiem czy tak jak powinien, zaczyna sie przekrecac ale dopiero jak porzadnie wkrece motocykl na obroty)4. Napiecie w instalacji jest nizsze niz powinno (ok 8V) ale to moze byc spowodowane tym ze "akumulator" nie jest juz akumulatorem bo jest totalnie zepsuty (nie da sie go nawet ladowac) i moze dzialac jak odbiornik i moze dlatego zanizac napiecie w instalacji. Co z tym zrobic? Co to moze byc? Jak to zdiagnozowac? Gdzie szukac? Czy ma ktos moze schemat instalacji elektrycznej i schemat silnika i moglby mi podeslac skany ? Ile moze kosztowac naprawa jesli by przyjac jakas pesymistyczna wersje? z gory dziekuje za odpowiedziPozdrawiamPawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 1 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2003 Mysle ze powinienes wyczyscic filtr powietrza, wyregulowac gaznik i przeczyscic wydech i wszystko powinno smigac. Takie cos w serwisie w bardzo pesymistycznej wersji moze kosztowac max 500 pln, ale to raczej tylko u nas w stolicy takie ceny sa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol Opublikowano 1 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2003 filtr juz czyscilem, sciagalem kiedys tlumik zeby sprawdzil i motocykl szedl tak samo (nie szedl), biore sie zaraz za gaznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 2 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2003 Czesc! Moim skromnym zdaniem zacznij od sprawdzenia cis sprezania,zeby w miare chodzil musi byc co najmniej 7 na skali, apotem kombinuj z gazniko-zaplonem.Zawsze od tego zaczynam prace z dwutaktem co nie chce chodzic i prawie zawsze wychodzi na to ze z powodu nieszczelnosci miedzy filtrem a gaznikiem zuzyly sie co najmniej pierscienie.Kiedys facet zrobil po remoncie tylko 200 km i trzeba bylo robic nastepny, bo gamon o gumce uszczelniajacej zapomnial .Pozdrawiam.Janek.p.s. silnik sprawdz na sucho i po wlaniu przez otwor swiecy troche oleju, a manometry do pomiaru sa nawet w warsztatacyh samochodowych- silnik 2- suwowy bedzie chodzil nawet na cis ok. 4,ale jak?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Opublikowano 10 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2003 A czy Ty nie masz czasami wersji tej najbardziej wykastrowanej do najniższej kategorii prawa jazdy w Niemczech ograniczonych wiekiem do 18 lat :?: O ile wiem normalnie DT ma koło 18 kM a dławione wersje koło 12. Wiem, że na pewno inny jest kolektor wydechowy i prawdopodobnie są też jakieś kryzy na dolocie. PS. jeśli ściągniesz tłumik to dwusuw na pewno nie zrobi się mocniejszy, wręcz przeciwnie :!: W dwutaktach zjawiska falowe i ciśnienie w wydechu odgrywają bardzo ważną rolę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marlew Opublikowano 10 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2003 Sprawdź na www.bikez.com bo wynika że w DT 125R była produkowana od 91 roku (skąd ten 89) i wtedy miała jak mówi Michal 12 koników - w ogóle nie podają innych wersji mocy.pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol Opublikowano 12 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2003 Koles od ktorego kupowalem motocykl mowil ze czesci ida do niego z 91r w gore i ze ta wersja jest jeszcze mocniejsza niz inne. Bylem w sklepie zeby popatrzec na czesci do tej DT i nie mieli nawet w katalogu takich czesci! mam nr silnika 3MB a tam najblizej z nazwy byly 3NB, ale wkoncu silnik jest Yamahy wiec musza byc. Motocykl jest sprowadzony z francji i tam byl zarejestrowany pierwszy raz. Ta wersja jest bogatsza od innych bo w 89r nie robili yamaszek z el. rozrusznikiem i 2 hamulcami tarczowymi (i podobno mocniejszym silnikiem). a pozatym tu jest cos innego: http://www.bikepics.com/yamaha/dt125r/89/pics.asp a 12 konikow przy tym co teraz jest to odrzutowiec..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 22 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2003 Cze No mi to wyglada na słabe cisnienie sprężania.Na poczatku najlepiej zacząc od sprawdzenia tego.Jesli nie to przyczyna moze byc w elektryce.Dt maja to do siebie ze często siada cewka na iskrowniku odpowiedzialna za dostarczanie pałera na swiece (ta srednia cewka).W zwiazku z tym jest slabitka iskra i mieszanka spala sie, ze tak powiem lokalnie.Stad slaba moc.Mialem taką usterke kiedys i moje dt'ka szła gorzej niż muł kazachstański 8) Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol Opublikowano 22 Października 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2003 a jak sprawdzic czy siadla cewka ia iskrowniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
thors Opublikowano 22 Października 2003 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2003 czeNajpierw sprawdz cisnienie sprężania, czyli tak zwaną w slangu najwiekszych mechaniorów 8) :( kompesje.Jesli nie mzasz zadnego sprzętu to poprostu spróbuj popchnąć moto na zaprzęgniętej jedynce.Jesli popchniesz to znaczy ze komprecha słabiutka.Jesli nie popchniesz to trzeba zobaczyć ta cewke.(Mam nadzieje ze sprawdziles dobrze gaznik ,swiece itd).Odkręcasz pokrywe magneta, zdejmujesz magneto i widzisz iskrownik.Jesli sie uda pomierzyc bez wyciagania iskrownika to nie wyciagaj go.Bierzesz wtedy miernik (omomierz) i mierzysz impedancje tej sredniej cewki.Ma miec okolo 200 omów.I teraz wspołucze Ci ze zdejmowaniem magneta, bo niestety jest ono na czopie stożkowym i sie super zapieka.Ciezko je zdjąć jak choroba.PowodzeniaPozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.